Inlägg från: Mellanstadieläraren |Visa alla inlägg
  • Mellanstadieläraren

Vi som är 30 + och vill bli gravida nu!

Carerra skrev 2014-10-06 17:21:44 följande:

Eftersom den frågar efter Max 20 stickor så missar den ju ägglossning om den inträffar efter dag 26. I min förra cykel som var 39 dagar han jag bara upp i hög fertilitet och sen slutade den fråga efter som jag förbrukat 20 stickor. Kundtjänst sa att den här cykeln skulle den börja fråga senare när den lärt sig att cykeln var lång men det gjorde den ju tyvärr inte :(

Det står ju dock att den ska funka för oss med 42 dagar.

Det måste ju ha blivit nåt knas eftersom den frågade från dag 6 igen..

Jag har haft 42 dagar men verkar få fyra dagar kortare denna gång.
  • Mellanstadieläraren
    ronja111 skrev 2014-10-08 20:52:19 följande:

Jag vet inte varför det ofta är så..

Jag vet något fall där det är tvärt om...

Men jag känner igen mig i det du berättar. Jag vill inte pressa min för mycket heller... Så vill vänta tills/om han mognar...

Jag märker att han blir väldigt besviken/ledsen nu, varje gång det inte blir plus.

Som svar på frågan varför kvinnan ofta är mer drivande. Kanske det är så att män(iaf min o många jag känner) har en helt annan kunskap (dvs mindre) om hur det här med skapandet av barn går till. Att man ska pricka 1 dag i månaden osv. osv.

Det de fick lära sig(o lyssnade på) på sexualkunskapen var - använd kondom, annars kan tjejen bli med barn...

De lärde sig inte att det kan ta 1-10år.....

:-/

Precis det fick jag prata med min man om i helgen. Jag vill ju försöka alla äl eftersom jag vet att min cykel är lång och att jag ev inte alltid har någon. Han vill helst vänta till när allt är perfekt och verkade tro att det händer bara man vill...
  • Mellanstadieläraren

Börjar närma mig BIM som borde bli på söndag. Är inte hundra på hur lång lutealfas jag har... Hade väldigt ömma bröstvårtor från ägglossning och en vecka framåt. Sedan några dagar har jag nåt märkligt sug eller värk ländryggen och i nedre delen av magen. Vågar inte riktigt hoppas på nåt.

• Mellanstadieläraren

Hur går det för alla? Är det några mer som närmar sig BIM eller är det bara ägglossningstider?

Vi har ju inte försökt aktivt så länge men jag förstår känslan av att sex blir ett tvång istället. Tråkigt :( hoppas ni alla kan hitta någon väg ur det.

• Mellanstadieläraren

Stokke, det låter som ni lever väldigt stressigt. Går era arbetssituationer att göra något åt?

Här vaknade jag med mensvärk och mensen hade kommit. Jag trodde den skulle komma på söndag :/

• Mellanstadieläraren

Vi börjar närma oss försök nummer två. Jag kör ju med monitor och förra cykeln slog den om till hög fertilitet på cykeldag 17 men denna gång ändrades den redan idag, på cd 11! Så jag hoppas lite på att få en normallång cykel på 30 dagar... Nu återstår att se när ägglossningen kommer.

Hur går det för alla?

• Mellanstadieläraren
    Schatz81 skrev 2014-10-29 13:39:36 följande:

Kan även tillägga att jag förstår och känner igen mig i de tankar och känslor många här får när "alla andra" blir gravida så enkelt. Det räcker med att man loggar in på sociala medier så ser man ännu en kompis/bekant med runt mage eller nyss hemkommen från BB. 

Mitt ex hörde av sig för en månad sedan och berättade att han ska bli pappa i vår. Det var riktigt jobbigt att höra, eftersom då vi var tillsammans ville inte han (han tyckte han var för ung) medan jag ville. Nu hann han före. Och trots att flickvännen hade preventivmedel... ...

Förra helgen berättade min flera år yngre syster att hon och hennes sambo väntar barn. Pga en olycka, då de trodde ÄL var över. De hade inte planerat eftersom det var egentligen helt fel tidpunkt men ska behålla barnet. 

Ett par som tillhör släkten väntar nu sitt andra barn fick jag veta för ca två veckor sen. Skedde på första försöket.

Min bästa vän blev gravid för tre år sedan. Första försöket. Precis exakt samtidigt som det tog slut med mitt ex så den smällen var extra jobbig.

Självklart är jag glad för allas skull, mitt ex, min syster, min bästa vän (och alla andra tjugo-trettiotals vänner och bekanta som har fått barn) men samtidigt gör det ONT. Jag har velat och längtat i 6 år men pga tidigare pojkvän som inte velat och min nuvarande sambo som kanske inte var så het på gröten i början så har det stått still. Och till råga på allt har man gått oskyddad i 17 månader och ingenting har hänt. 

Så, känns bra att få gnälla lite och få det ur systemet. 

Välkommen! Skönt att ni har fått en tid för utredning.

Känner så väl igen det där med att ALLA verkar vara gravida... Det har inte stressat mig tidigare men det börjar göra det. Vi har inte försökt länge men man börjar ju direkt oroa sig att det inte ska funka.
  • Mellanstadieläraren

Mina cykler är så evighetslånga så jag glömmer skriva här!

Här har äl passerat precis. Vi fick bara till något enstaka försök, för mycket annat just nu med jobb och allt. Får väl hålla tummarna men hoppas inte så mycket. Nästa äl blir strax före jul så det känns som en evighet men hoppas vi båda är lite mindre slutkörda då...

Har bim runt den 26e iaf.

Skönt att ni ska få hjälp Schatz81! Då kanske man får lite svar.

Kom mensen Sarah32?

• Mellanstadieläraren

Tråkigt Sarah32! Som tur är så kommer det ju en ny månad och nya försök, en liten tröst iaf även om man vill att skulle ha funkat redan förra gången...

Schatz81: har du några egna funderingar om det kan vara något?

• Mellanstadieläraren

Välkommen Helena672! Det låter verkligen jobbigt att få en sådan diagnos och att bli lämnad åt att försöka så länge innan ni får hjälp. Hoppas att det löser sig för er!

Jag borde ha BIM på onsdag. Har lite alla möjliga känningar som lika väl kan vara mensen som är på väg men hoppas ju lite iaf... Brösten gör vansinnigt ont, känningar i nedre delen av magen, lustiga ilningar i ena ljumsken.. Lyckades göra illa ryggen idag så nu gör allt ont. Det positiva är väl att jag inte kan känna efter så mycket :) ska inte testa innan men vet inte om jag gör det på onsdag heller. Kanske avvaktar till helgen om den inte kommer.

• Mellanstadieläraren

Fick en mycket liten blödning igår efter en löprunda, ganska exakt på BIM med andra ord. Jag brukar få mens på kvällen och det brukar komma ordentligt på en gång. Nu va det bara när jag torkade mig som jag såg någorlunda färskt blod annars mer brunaktig flytning. Nu på morgonen ser jag ingenting...

Kan det vara en genombrottsblödning?

Har inte testat än, tänkte vänta till helgen om den inte kommit igång.

Svar på tråden Vi som är 30 + och vill bli gravida nu!