Schatz81 skrev 2014-10-29 13:39:36 följande:
Kan även tillägga att jag förstår och känner igen mig i de tankar och känslor många här får när "alla andra" blir gravida så enkelt. Det räcker med att man loggar in på sociala medier så ser man ännu en kompis/bekant med runt mage eller nyss hemkommen från BB.
Mitt ex hörde av sig för en månad sedan och berättade att han ska bli pappa i vår. Det var riktigt jobbigt att höra, eftersom då vi var tillsammans ville inte han (han tyckte han var för ung) medan jag ville. Nu hann han före. Och trots att flickvännen hade preventivmedel... ...
Förra helgen berättade min flera år yngre syster att hon och hennes sambo väntar barn. Pga en olycka, då de trodde ÄL var över. De hade inte planerat eftersom det var egentligen helt fel tidpunkt men ska behålla barnet.
Ett par som tillhör släkten väntar nu sitt andra barn fick jag veta för ca två veckor sen. Skedde på första försöket.
Min bästa vän blev gravid för tre år sedan. Första försöket. Precis exakt samtidigt som det tog slut med mitt ex så den smällen var extra jobbig.
Självklart är jag glad för allas skull, mitt ex, min syster, min bästa vän (och alla andra tjugo-trettiotals vänner och bekanta som har fått barn) men samtidigt gör det ONT. Jag har velat och längtat i 6 år men pga tidigare pojkvän som inte velat och min nuvarande sambo som kanske inte var så het på gröten i början så har det stått still. Och till råga på allt har man gått oskyddad i 17 månader och ingenting har hänt.
Så, känns bra att få gnälla lite och få det ur systemet.
Välkommen! Skönt att ni har fått en tid för utredning.
Känner så väl igen det där med att ALLA verkar vara gravida... Det har inte stressat mig tidigare men det börjar göra det. Vi har inte försökt länge men man börjar ju direkt oroa sig att det inte ska funka.