• Hille01

Vi som är 30 + och vill bli gravida nu!

Jag hänger på hos er, ni verkar vara ett skönt gäng! Jag är 34 år och min sambo 35. Fick ett missfall i mars (13 veckan) och nu försöker vi igen. Hoppas alla får ett plus innan året är slut :)

• Hille01
    Stokke skrev 2014-09-03 21:24:37 följande:

Jag gråter en skvätt, såg på fb att en gammal vän var gravid.
    Så avundsjuk just nu.
    Jag jobbar och sliter, min man lika så. Vi har jobbat oss upp på stegen.
    Hon och hennes kille har varit ihop en kort tid, bråkat massor, gjort slut, han har druckit för mycket, ingen av dem jobbar. Men ändå ska de få ett barn tillsammans.
    Hoppas ni förstår mig på rätt sätt.

Detsamma hände mig igår. Min närmsta vän berättade att hon är gravid och jag är självklart glad för hennes skull. Men vi har nyligen genomgått ett missfall och försökt få barn längre tid än dem. Livet är så hårt ibland. Satt och grät inne på mitt kontor på jobbet. Man känner sig som en usel människa för att man reagerar så här. Försöker vara positiv men det är svårt just nu.
  • Hille01
    frida-li skrev 2014-09-14 17:56:44 följande:

tjejer! jag har plussat nu i helgen. hade bim igår och vill berätta för hela världen. borde väl försöka hålla oss lite tycker Mr. men jag e inte orolig att jinxa det eller så. och skulle ju inte bli mindre ledsen om jag fick MF bara för att vi inte berättat för nån än. skönt o kunna berätta här iaf. mitt bästa stöd de senaste månaderna!
    håller tummar och tår för att ni alla ska få plussa i höst!

//Frida-li

Stort grattis! Hur länge har ni försökt?
  • Hille01
    Alma84 skrev 2014-09-27 22:28:11 följande:
    Har också funderat över det! Hur mycket sitter i huvudet?

Min kropp är konstigare än någonsin. Nu har mensen kommit men inte ens den är som den brukar... Blir tokig av allt det här!!
  • Hille01
    Hille01 skrev 2014-09-28 08:47:24 följande:
    Håller helt med dig. Sedan jag slutade med p-pillerna får jag lära känna min kropp igen. Aldrig att jag har haft PMS-besvär och regelbunden mens. Det känns som att vi aldrig kommer att bli gravida. Ingen bra period just nu....
  • Hille01
    Hille01 skrev 2014-09-28 08:50:26 följande:
    Håller helt med dig. Sedan jag slutade med p-pillerna får jag lära känna min kropp igen. Aldrig att jag har haft PMS-besvär och regelbunden mens. Det känns som att vi aldrig kommer att bli gravida. Ingen bra period just nu....
Svar på tråden Vi som är 30 + och vill bli gravida nu!