• Stokke

Vi som är 30 + och vill bli gravida nu!

Hej!
    Gråter en skvätt och surar ett par timmar.
    Hela min plan gick i stöpet, jag ville så gärna vara gravid nu. Stressad över att inte ha fått det där efterlängtade plusset :(
    Här kan vi stötta och hjälpa varandra.
    Tipsa om vitaminer, fertilitets främjade ämne och vad vi bör undvika.

Välkomna !

• Svar på tråden Vi som är 30 + och vill bli gravida nu!
  • Sopan01
    solsken82 skrev 2014-09-19 14:05:03 följande:
    Ska ha ägglossning nu i dagarna så hoppas det tar sig:)

Själv då?
    Jag är bara på dag 6 än så länge.. Men från dag 8 börjar vi mysandet. Låter säkert trist att planera dagar så för många men min man gillar att vara förberedd på ÄL-tider!
  • Stokke

Nu förstår jag ingenting, hade glad gubbe på äl testeten förra helgen, dag 8-9.
    Idag dag 13 fick jag hög fertilitet med min monitor?
    Ska testas med CB äl test i morgon igen? Kan man ha äl 2 gånger / månad?

• Emi83

Bim +1 idag, ingen mens ännu men lite lätt mensvärk emellanåt. Tog ett test i morse, det var negativt. Gissar att mensen kommer under natten... :(

• Sopan01
    Stokke skrev 2014-09-19 17:01:52 följande:

Nu förstår jag ingenting, hade glad gubbe på äl testeten förra helgen, dag 8-9.
    Idag dag 13 fick jag hög fertilitet med min monitor?
    Ska testas med CB äl test i morgon igen? Kan man ha äl 2 gånger / månad?

Jag hade aldrig hört talas om det tidigare men googlade och det finns några trådar här på FL som diskuterar detta. Det lilla jag läste (kollade inte upp källor) var att man kan ha ägglossning två ggr på en månad, fast att det är ovanligt.

Hur har det gått för dig och ev utredning? Hoppas du fått mer hjälp denna gång!
  • ronja111

Hej tjejer! Varit borta nån vecka pga att jag behövde lite tid att deppa efter mensen kom..igen...

Skulle verkligen behöva er hjälp!

Tog ett äl-test igår som var ganska svagt, så tänkte att det dröjer ett par dagar till de är lika starka. (Strecken alltså) Trots väldigt tydligt äl-sekret.

Hann inte testa imore. Var hos gyn idag och enligt henne hade jag haft, eller skulle trolige ha ägglossning snart. Äggblåsan var ca 15mm. Alltså för liten för att släppa idag (och kunna bli befruktad) de ska tydligen vara 19-21mm...

Alternativt att ägglossning skulle ske om några dagar...Är på dag 14 nu..

Nu till det jobbiga!

Kom hem nyss och tar äl-test! Strecken är exakt lika starka!! Betyder inte det ägglossning? Eller har jag missuppfattat det här med äl-test?

Om jag ska ha ägglossning nu, så är ju äggblåsan för liten...

Så då kan det ju ej bli någon graviditet som jag förstår det?

Någon som kan hjälpa mig reda ut begreppen??

Försökte bifoga bild, men gick inte!

Kram

*hoppet är det sista som sviker*
  • Sarah32

Ronja111: Som jag har uppfattat det så detekterar äl testen ett hormon (lh) som stegras srax innan äl (1-2) dagar, så dina teorier stämmer nog:) Mys på!;)

• Sarah32

Bim -6 idag....någon mer än jag som tycker att den här"sista veckan" är på snudd outhärdlig???

• Alma84
    Sarah32 skrev 2014-09-24 18:01:09 följande:

Bim -6 idag....någon mer än jag som tycker att den här"sista veckan" är på snudd outhärdlig???

Du är definitivt inte ensam!

Denna månaden är jag säker på att det inte blivit något (borde inte ens kunna blivit något)... Men väntar ändå på mensen för om den dröjer är det ytterligare en månad som är oregelbunden och det gör det ytterligare svårare att planera något :(

Vi har dock bestämt att inte försöka nästa månad, har bokat en resa till våren så OM jag skulle ha lyckan att plussa så skulle jag vara för långt gången för en viss del av resan om det tar sig direkt... Så nu blir det en extra väntan men förhoppningsvis kan jag slappna av lite under tiden...

Är också orolig att jag hade en liten cysta eller något som brast i förra veckan hade fruktansvärt ont i magen på ett sätt jag aldrig känt förut.

Alltid ska det vara något som "bråkar" i kroppen.

Hoppas alla ni andra orkar hålla humöret och hoppet uppe och att det blir lite fler plus i tråden framöver!

Kram på er
  • Sarah32
    Alma84 skrev 2014-09-24 20:45:06 följande:

Du är definitivt inte ensam!

Denna månaden är jag säker på att det inte blivit något (borde inte ens kunna blivit något)... Men väntar ändå på mensen för om den dröjer är det ytterligare en månad som är oregelbunden och det gör det ytterligare svårare att planera något :(

Vi har dock bestämt att inte försöka nästa månad, har bokat en resa till våren så OM jag skulle ha lyckan att plussa så skulle jag vara för långt gången för en viss del av resan om det tar sig direkt... Så nu blir det en extra väntan men förhoppningsvis kan jag slappna av lite under tiden...

Är också orolig att jag hade en liten cysta eller något som brast i förra veckan hade fruktansvärt ont i magen på ett sätt jag aldrig känt förut.

Alltid ska det vara något som "bråkar" i kroppen.

Hoppas alla ni andra orkar hålla humöret och hoppet uppe och att det blir lite fler plus i tråden framöver!

Kram på er

Tack! Så skönt att läsa att det finns fler med samma tankar och funderingar, ibland kanmmsm bara känna sig så ensam i detta eftersom man ( inte jag iallafall...) pratar med någon. Sambon tycker vi ska"slappna av och ta det som det kommer", det har han ju rätt i, men nör man längtar så så blir det ju en lång väntan med div. symptomletande. Satt precis och googlade på "bim -6 symptom", blev jag klokare av det? Nej, trolivtvis inte;) Tack för ert engagemang och stöd! Jag skriver som Alma: fler plus till oss;)
  • Alma84
    Sarah32 skrev 2014-09-24 21:02:46 följande:

Tack! Så skönt att läsa att det finns fler med samma tankar och funderingar, ibland kanmmsm bara känna sig så ensam i detta eftersom man ( inte jag iallafall...) pratar med någon. Sambon tycker vi ska"slappna av och ta det som det kommer", det har han ju rätt i, men nör man längtar så så blir det ju en lång väntan med div. symptomletande. Satt precis och googlade på "bim -6 symptom", blev jag klokare av det? Nej, trolivtvis inte;) Tack för ert engagemang och stöd! Jag skriver som Alma: fler plus till oss;)

Min sambo (och många andra män verkar det som) har också inställningen att ta det som det kommer och inte överanalysera.

Men det är ju lätt för honom som inte har bröst som svullnar och blir ömma eller en mage med molvärk eller stickningar eller andra tänkbara symtom
Svar på tråden Vi som är 30 + och vill bli gravida nu!