• ronja111

Vi som är 30 + och vill bli gravida nu!

Hej!

Är gärna med här! Trots att jag är 29? Fyller snart 30

Försökt länge!! Läst era inlägg och känner igen mig i så mycket! Jag är nu den enda av mina vänner (förutom en som inte vill ha barn) som ej har barn. Och jag är yngst av alla dessutom

Känner mig utanför och deppig...

Skulle inte förvåna mig att hon som inte vill ha batn snart kommer o säger att hon är gravid..

Mensen kom precis til mig och jag tar det hårdare än någonsin! Detta var verkligen den första månaden som jag trodde det tog. Och eftersom jag hade äl när båda var lediga och hemma så kunde vi ju ha sex varje dag..

Men ändock inget...

Styrkekram alla!

• ronja111
    Sopan01 skrev 2014-08-27 18:58:59 följande:

Hej alma84 och alla!

Förstår helt klart stressen ni känner. Min man reser mycket och vid flera tillfällen har han varig borta runt ÄL. Det känns surt samtidigt så har jag under de månaderna andats ut lite och släppt fokus. Lite skönt med en paus. Tiden går ju fort ändå. Denna gång är det jag som åker bort. Denna månad är jag dock borta några dagar... Med oregelbunden cykel är det ju lite svårt att beräkna är ÄL ska vara men har vi otur hamnar det precis då.

Men som sagt, jag försöker se månader då man missar ÄL som en välförtjänt paus.

Jag har BIM runt 14/9.. Men sen också möte med doktorn och provsvar på utredning. Så denna månad är jag jätteavslappnad, oavsett vad som sker så väntar hjälp runt hörnet liksom.

Kram på er!

Hej!

Har samma problem med att vi båda reser i jobbet.. Jag tycker det är psykiskt påfrestande att veta att nu har jag ÄL, men ingen man!

Och nu när vi verkligen kunnat ha sex hela tiden på vår långa semester... tog det ändock inte.

Surt sa räven!

Styrkekram
  • ronja111
    Alma84 skrev 2014-09-10 22:35:30 följande:

Ronja111: visst är det jobbigt att "missa" tillfällen... Men man blir ju ännu mer besviken när man haft rätt timing men att det ändå inte tar sig.

Sopan: hopplöst långa dagar när man väntar! Har också oregelbunden mens så när man börjar hoppas är det ju många dagar kvar innan man passerat en tidsgräns som ändå kan vara "normal" om du hänger med hur jag menar...

Hade tänkt försöka sluta tänka på hela grejen. Men det GÅR ju inte.

Tror att vi missade äl eftersom sambon varit borta nu, men ändå tittar man i kalendern och räknar och grubblar. Ska ha en middag med jobbet runt bim och vill ju inte dricka då även om chanserna är minimala :-/

*hoppet är det sista som sviker*
  • ronja111

Men nu är min surfplatta tokig..

Nåväl, det jag skulle skriva när det blev ett tomt "citat" ovan, var.

Att du har faktiskt rätt Alma84..

Det är ännu mer pressande

• ronja111

Hej tjejer! Varit borta nån vecka pga att jag behövde lite tid att deppa efter mensen kom..igen...

Skulle verkligen behöva er hjälp!

Tog ett äl-test igår som var ganska svagt, så tänkte att det dröjer ett par dagar till de är lika starka. (Strecken alltså) Trots väldigt tydligt äl-sekret.

Hann inte testa imore. Var hos gyn idag och enligt henne hade jag haft, eller skulle trolige ha ägglossning snart. Äggblåsan var ca 15mm. Alltså för liten för att släppa idag (och kunna bli befruktad) de ska tydligen vara 19-21mm...

Alternativt att ägglossning skulle ske om några dagar...Är på dag 14 nu..

Nu till det jobbiga!

Kom hem nyss och tar äl-test! Strecken är exakt lika starka!! Betyder inte det ägglossning? Eller har jag missuppfattat det här med äl-test?

Om jag ska ha ägglossning nu, så är ju äggblåsan för liten...

Så då kan det ju ej bli någon graviditet som jag förstår det?

Någon som kan hjälpa mig reda ut begreppen??

Försökte bifoga bild, men gick inte!

Kram

• ronja111
    Sarah32 skrev 2014-09-24 18:00:21 följande:

Ronja111: Som jag har uppfattat det så detekterar äl testen ett hormon (lh) som stegras srax innan äl (1-2) dagar, så dina teorier stämmer nog:) Mys på!;)

Aha! Toppen

Hade lite molvärk idag, så förhoppningsvis hinner vi med om vi har sex i eftermiddag...

jag har varit bortrest, så har inte kunnat ha sex.

Men om ägget lossnat nu, så har vi ju 24timmar på oss Eller hur?
  • ronja111
    Skogsviol skrev 2014-09-26 11:46:57 följande:

Tycker också att det låter som att ägglossning är på g, perfekt läge alltså! :)

Vad bra

Tack för att ni tar er tid att svara o peppa!!
  • ronja111
    Skogsviol skrev 2014-09-26 11:45:10 följande:

Hej, får jag vara med här? Ni verkar vara ett trevligt och peppande gäng. :)

Jag är 34 år och maken 35. Jag har tre barn sedan tidigare, och nu försöker vi få till en gemensam bebis. Vi är inne på fjärde försöket, och jag pendlar mellan att känna att "det är lugnt, ingen brådska, det blir när det blir, livet är väldigt bra ändå" och halvhysterisk panik och total besatthet. Gissar att det finns en och annan här som känner igen sig. :)

Jag tog ut min spiral i april och har sedan dess haft hyfsat regelbunden cykel. Igår fick jag glad gubbe på CB äl-test, och nu på morgonen har jag haft rejäl vad jag tror är äl-smärta. Det har jag inte haft de andra försöken... Bara att hålla tummarna. BIM 10 oktober!

Kramar!

Välkommen
  • ronja111
    Alma84 skrev 2014-09-24 21:11:36 följande:

Min sambo (och många andra män verkar det som) har också inställningen att ta det som det kommer och inte överanalysera.

Men det är ju lätt för honom som inte har bröst som svullnar och blir ömma eller en mage med molvärk eller stickningar eller andra tänkbara symtom

Håller med!

Det löser sig säger min...suck!

Men märker att han blir besviken varje gång det är negativt..
  • ronja111
    Sarah32 skrev 2014-09-24 18:01:09 följande:

Bim -6 idag....någon mer än jag som tycker att den här"sista veckan" är på snudd outhärdlig???

Den är hemsk!

Håller mina tummar för ett plus för dig!!!
Svar på tråden Vi som är 30 + och vill bli gravida nu!