• Mandi74

Kan ett förhållande börja med sex?

Vad säger ni? Om man har sex första gången man träffas är det då kört för förhållande eller kan det utvecklas till förhållande ändå?

Mannen jag träffar och jag är av olika uppfattning, han säger att det är kört om man har sex första gången. Så för oss är det kört, vi får nöja oss med att "bara" ha sex. Tungan ute

Men nyfiken på hur andra ser på det och vilka erfarenheter ni har när det gäller sex vid första träffen.

• Svar på tråden Kan ett förhållande börja med sex?
  • panicorion

Klart man måste testa ha sex innan men ska ha förhållande ( så gör i alla fall jag) men om man har sex första gången man ses så vet jag inte riktigt. Har haft ett sexuellt förhållande och sen har det övergått till förhållande men har inte vart sex från första gången då dock... Men ser inte det som att det skulle vara en omöjlighet heller :) jag tror att det skulle funka om man känner att man passar ihop :)

• Julligulli

Kort svar; Ja. 

Har man däremot den inställning han har är det ju kört, men en sådan kanske man ändå inte vill inleda något längre och mer seriöst förhållande med. Om man nu är ute efter ett sånt. 

• Smecker

Jag har inget krav på att man måste ha sex på första dejten för att det skall bli något förhållande, men ser jag historiskt så är sannolikheten att det blir något förhållande oerhört mycket större ifall vi har sex på första dejten.

Däremot brukar jag av principiella skäl vända på klacken när jag stöter på någon som har den principiella åsikten att man inte skall/får/vill ha sex på första dejten.

Är du bara pantad eller är du dum i huvudet på riktigt?
  • Anonym (.....)

jag låg med min sambo på första dajten .. vi har hållkt ihop i 11 år nu .. men 2 barn å en 3e på väg ..

• Majsan70

Lite skevt tänkt där kanske?

Vi hade sex direkt och vår dejt varade dessutom i 4 dagar. Det är 12 år sedan om en månad och vi är gifta och nästa vecka fyller vår dotter 11 år,. 

• Mandi74

Skönt att höra folket, blev lite tvivlande. Alla mina förhållanden har börjat med sex, sen slog det mig, inget av dom har hållt..  Obestämd

• Monte
    Mandi74 skrev 2014-07-19 21:25:55 följande:

Skönt att höra folket, blev lite tvivlande. Alla mina förhållanden har börjat med sex, sen slog det mig, inget av dom har hållt..  

Hur många förhållanden håller - någonsin? Det skulle ju vara om du hade ett enda i hela livet. Vem har det?
  • Mandi74
    Monte skrev 2014-07-19 21:27:20 följande:
    Hur många förhållanden håller - någonsin? Det skulle ju vara om du hade ett enda i hela livet. Vem har det?

Av våra generationer är det nog inte så många, var nog mer förr när inte skilsmässor var ett alternativ. Men jag måste ändå hoppas och tro att det finns de som kan leva ihop ett helt liv.
  • Monte
    Mandi74 skrev 2014-07-19 21:29:08 följande:

Av våra generationer är det nog inte så många, var nog mer förr när inte skilsmässor var ett alternativ. Men jag måste ändå hoppas och tro att det finns de som kan leva ihop ett helt liv.

Det finns det såklart. Allt handlar om omständigheter.

Men det har ju verkligen ingenting att göra med huruvida man har sex första gången man umgås eller ej. Personkemi som klickar och en snarlik attityd till sex lär snarare endast förbättra oddsen att det blir ett förhållande. Men helt seriöst är det ju ytterst få som håller hela livet.
  • Julligulli
    Mandi74 skrev 2014-07-19 21:25:55 följande:

Skönt att höra folket, blev lite tvivlande. Alla mina förhållanden har börjat med sex, sen slog det mig, inget av dom har hållt..  

Mitt nuvarande har hållit i snart 15 år. Inte get jag om det håller resten av livet, men det är ju inte säkert att jag alltid kommer vilja det heller, bara för att jag vill det just nu.

Man får ta livet som det hampar sig, typ.
Svar på tråden Kan ett förhållande börja med sex?