• emzerus

Vi runt 30 som siktar på vårt första plus NU

mikamon skrev 2015-04-25 18:50:33 följande:

Jag håller hoppet uppe :) Tack! <3

Hur går det för dig?

Jag borde snart ha ÄL... började med äl test idag på dag 9... så hoppas att jag får positivt utslag snart ????

Mina bröst har iaf redan börjat ömma o har lite småorter i nedre delen av magen.

Försöker tänka på annat än graviditet o barn men det är ju helt omöjligt ???? vill ju så gärna!!

Uppdatera oss med hur det går!

Kram
  • emzerus
    mikamon skrev 2015-04-25 22:40:45 följande:
    Jag håller tummarna för dig. Det låter som att din ägglossning är på gång :)

Det är jättesvårt! Jag har längtat i två år nu efter barn. Kan inte sluta tänka på att hade jag inte fått missfall i dec, så hade vi fått barn i slutet av aug. Det gör ont fortfarande. Kanske något man aldrig kommer komma över. Missfall som är så vanliga, det vet man ju, men man hinner drömma och planera så mycket så fort plusset visar sig på stickan <3

Uppdatering kommer. Ska härda ut några dagar till. Håll dig borta Tant Röd! ;)

Kram!
    Tack, ja jag hoppas verkligen den är på G :)

Usch jag beklagar verkligen ditt missfall!
    Hade själv ett missfall i november förra året och fick skrapas i början av december. En nära vän vart gravid under den tiden och hennes dotter beräknas födas ett par veckor senare än vad vårt barn skulle ha fötts om det hade gått vägen... Även om jag såklart är jätteglad för min kompis skull så gör det samtidigt väldigt ont!  Så jag förstår precis hur du menar!!

Håller tummarna för dig! :) *kram*
  • emzerus
    mikamon skrev 2015-04-26 21:08:51 följande:
    Fy vilken otur vi har haft! Beklagar ditt mf också :( Vilken vecka var du i?

Jag började blöda ca två dagar efter att min kompis berättade att hon ska få barn nu i maj. Det kändes tufft. Nästa "slag" kom nu i mars då jag fick mensen samma dag som en annan kompis skickade ultraljudsbild till mig. Kunde inte hjälpa det då men blev sjukt bitter i början. Nu har det dock lagt sig och jag längtar efter att träffa dom små <3 Blir bebisgos i massor den här året ;)

Vi får stötta varandra här! Himla glad faktiskt att ha nånstans att ventilera lite på...

Kram på dig!
    Jag var i v 6 när blödningen började men sen ökade bara mina gravsymtom o gravtesten vart starkare (även hcg i blodet mättes hos kvinnokliniken) o det ökade det med trots inte som vid en normal graviditet. Så de misstänkte utomkvedes o jag bokades in för operation för att operera bort ena äggledaren där läkaren var säker på att graviditeten satt... som tur var fick jag en ny kvinnlig gynekolog som skulle operera mig som själv ville undersöka mig o då såg hon en påbörjan till graviditet i livmodern som tur var. Men en vecka senare hade den inte växt till sig nå mer o då skulle jag varit i v 10/11 ca så då skrapades jag. men var en jobbig tid helst klart! :(

Vilken vecka var du i?
    Även fast man vet att missfall är vanligt så känns det ändå oerhört tungt o ledsamt "varför just vi?" tänker man liksom :(

Idag fick jag iaf positivt på ÄLtest :) dag 11 i cykeln... hade sex i lördags kväll men igår vart det aldrig nåt... Ska försöka få till det ikväll o imorgon åtminstone o hoppas att det räcker... :)

Hur går det för dig? :)

Ja det är väldigt skönt att man har några att prata med så här om alla tankar, symtom, funderingar!! Guld värt!
    Kram!
  • emzerus
    pandoraDiem skrev 2015-04-27 11:16:18 följande:

Hej tjejer! Får man hoppa in här? Har försökt bli gravid sen i somras, lyckades i december men lyckan blev kortvarig. Bara att kämpa på, tänker att det kommer att gå bra tillslut. Fick positivt på äl-testet imorse så nu blir det extra mycket mys ikväll :)

Klart du får va med här ???? Välkommen!

Usch va tråkigt att du också varit med om ett missfall! Fy vad orättvist det ska vara. .. men nån gång lär det bli vår tur också! ?

Fick också positivt äl test imorse så hoppas turen är med oss båda nu ????

När har du bim?
  • emzerus
    mikamon skrev 2015-04-27 18:35:37 följande:
    Usch vilken stress du måste gått igenom! Himla tur att dom inte tog bort ena äggledaren!

Mig ville dom inte ens kolla med vul när jag åkte in med världens värk. Dom sa bara att dom inte gör något såpass tidigt. Dom kollade bara blod och urinprov. Ingenting mer. Blödde inte mycket men hade riktigt ont, "krystvärkar" mer eller mindre. Jag var i vecka 4.

Ja man får tusen tankar! Vad har man gjort för fel osv..

Oh hoppas! Du får hotta upp kärestan din ;) vi tajmade in sexet två ggr när jag hade ÄL. Typ två dagar innan och på självaste ägglossningsdan om jag minns rätt. Hoppas det räckte!

Oj vet du, jag vet inte riktigt hur det går just nu, i förmiddags kom det en liten (ursäkta infot) brunrosa flytning i trosan men ingenting mer nu i em. Börjar oroa mig för mensen men sen har jag också läst att man kan få nidblödning ca11-12dar efter ägglossning. Hoppas på det! Har lite molande i magen också men det kan bero på vad som helst egentligen. Kommer inte mensen den här veckan så ska jag testa mig! :) BIM på onsdag eller torsdag!

Kram!
    Men fy! Tycker många får så himla kallt bemötande! usch :(
    Förstår ju på ett sätt att de inte kan ta in alla oroliga o ge VUL men när man ringer eller söker akut för blödningar mm o kraftig smärta så tycker jag att man borde få ett varmare bemötande o framför allt mer förståelse o empati för det som man går igenom!

Hoppas verkligen att det tagit sig för er! Nidblödning har jag ingen koll på men hoppas att det var det du fick!! :)
    BIM är verkligen nära för dig nu! Väntar du tills bim passerat eller testar du innan?
    Några andra symtom nu?

Kram på dig o jag håller tummarna ska du veta! :)

• emzerus
    pandoraDiem skrev 2015-04-27 14:23:09 följande:
    Tack :) Ja ibland är livet bara så orättvist och ibland är det svårt att inte känna sig bitter över det. Men just nu känns det bra att kroppen i alla fall fattat att den ska lossa ägg :) Kul att vi är i samma fas i cykeln, jag har antagligen bim runt 11 maj, plus/minus någon dag. Fyller 30 den 12e så får se om jag får världens bästa födelsedagspresent eller om det bli mens :)
    Jag har bim 13 maj :) Så vi ligger nära i cykeln, hoppas att det är vår tid nu! :)

Och verkligen vilken bra present det skulle vara för din del! den bästa 30årspresenten :)

Håller tummarna!!
  • emzerus
    mikamon skrev 2015-04-27 20:16:35 följande:
    Ja det var nog de grinigaste kärringarna jag mött, akuten i Västerås. Blev helt chockad. Dom tryckte en värktablett i min hand och sa tack och adjö. Jag åkte in på akuten i Sthlm pga mensvärk i somras och då kollade dom allt! Dom tog min värk seriöst. Vilken skillnad på mottagningar :( Nu har jag tack och lov mått bra i tjejmagen efter mf, fick mensen ca två månader efteråt. Ovanligt lång mens men det var nog kroppens sätt att rensa ur sig. Hade du också lång mens efteråt?

Jag ska försöka hålla mig så länge det går. Vi ska åka bort över Valborg, så tänkte testa mig när vi är hemma på söndag :) (om inte mensen kommer).

Jag har inga mer symptom förutom kroppstemperatur som idag låg på 37.7! Jag har ca 36.5 vanligtvis. Brösten känns inte ömma. Jag känner mig ovanligt trött men det kan bero på stress på jobbet.
    Men fyy! Vilket hemskt bemötande :( Det är så olika beroende på vem man har turen eller oturen att få träffa på i sånna situationer... tycker ju inte att det ska spela någon roll man borde ju få samma vård oavsett men tyvärr spelar det roll i de flesta service-yrken :(

Jag fick ju skrapas så de fick ut allt då, sen tycker jag snarare att min mens har blivit kortare. Däremot upplever jag väldigt mycket mer symtom vid äl o fram till mens. Något jag aldrig känt av tidigare! Så jag har trott att jag varit gravid varje månad men inte då... Kontaktade kvinnokliniken ang detta men de säger att mina symtom o ökad mensverk inte har nå samband med skrapningen....men jag vet inte jag tror det iaf jag :)

Hur känns det idag då?
  • emzerus
    mikamon skrev 2015-04-28 18:53:58 följande:
    Jaa verkligen. Hoppas att man får bättre vård nästa gång man (förhoppningsvis inte) behöver åka in.

Efter missfallet så har mina ÄL-symptom varit rejäla också. I dec kände jag knappt av det, men denna månad har mina äggstockar verkligen haft party därinne :p fått gå. Äkta dubbelvikt. Inte jätteont men man har känt av att dom "jobbat på" så att säga. 15-16/4 hade jag skyhöga stegringar på ÄL-testen (starkare än kontrollstrecket den 16e).

Vet du.. Idag kom det också rosabruna flytningar. Har lite molvärk (inte ont men något som känts av iaf) :( Himla rädd för att mensen är på gång. Tog ett gravtest i ren "panik" idag och den var tyvärr neg. Kan hända att hormonerna inte stegrat tillräckligt men jag tror tyvärr att loppet är kört den här månaden.

Hur går det för er? Fick ni till det igår? :)
    Ja jag har också sjukt ont i magen just nu...magen är väldigt uppblåst o det hugger o drar emellanåt o ibland under dagen har jag fått sätta mig o helst av allt velat lägga mig i fosterställning men funkar ju inet på jobbet....så det har varit tufft!

Usch hoppas verkligen inte att det är mensen! När var det du hade bim, har glömt? :( Att du fick negativt gravtest behöver ju inet vara kört för det ifall bim inte passerat. Visserligen kan man ju få plus långt efter bim också om du tex skulle vara låghormornare... så länge mensen inte kommer så finns ju iaf chansen!

Ja vi fick till det igår o tanken är att vi ska få till det även ikväll..:)  gärna imorgon med bara ifall att :)

• emzerus
    Leonas skrev 2015-04-28 19:03:35 följande:

Rådfrågade en bm idag. Tror de är rätt less på otåliga kvinnor som vill bli gravida. Hehe.. Hon jag pratade med var väldigt trevlig och bestämd med att de inte kunde göra något nu. Drog en fysiologisk genomgång av hur sperman kan klara sig flera dagar och vänta på ägget som har kortare hållbarhet osv, alltså jo, yes, jag vet, man är ju plötsligt väldigt klok på sånt numer ;) Men inte på den uteblivna mensen. Rådet var att söka stöd via gyn efter sommaren om inget plus kommit, då det blir 1 års försök i slutet av augusti. Jag utgår från att jag inte är gravid nu iaf, mår inte illa eller känner något särskilt i magen, förutom vibrationer emellanåt, men inte lika mycket som förra veckan :/

Bra att du sökt råd men jag tycker det är mindre bra att du inte får nån hjälp!! Tycker du borde kunna kontakta gyn redan imorgon eller kvinnokliniken...eftersom din mens är så passa oregelbunden. Skulle iaf jag göra om jag var du!

Förstår att det är jobbigt att fajtas för att få hjälp, det har man oftast ingen ork till!!
    Kram på dig!
  • emzerus
    Leonas skrev 2015-04-29 14:04:50 följande:

Gissa vad, mensen kom idag! Perioden blev på 65 dagar. Tjoho :,( Bara att tagga om och inse att det inte blir någon 2015års-bäbis.. Buhu vad trist!

Tråkigt med mens men samtidigt kanske lite skönt att den kom tillslut så ni får börja om igen med ny ÄL... Hoppas du förstår vad jag menar!
    Kram på dig!!
Svar på tråden Vi runt 30 som siktar på vårt första plus NU