• emzerus

Vi runt 30 som siktar på vårt första plus NU

grodansmamma skrev 2015-02-23 14:33:51 följande:

Bim igår och ff ingen mens, bara fått lite flytningar och lite mensvärk till och från, tror mensen kommer snart men annars blir det nog ett test om någon dag. Har dock bara ett digitalt cb kvar, så vill gärna vänta lite om mensen ändå kommer... Testade i lördags och då var det negativt så därför känns det som att det är kört, men klart man ändå hoppas när den intehar kommit..

Hoppas hoppas för din skull!! :)
  • emzerus
    grodansmamma skrev 2015-02-24 09:58:30 följande:

Bim+2, fortfarande ingen mens och lite illamående till och från sen igår... Testade imorse och tyckte jqg såg ett svaaaaaaaagt streck men kan ju lika gärna inbillat mig.. så vi får se. Mensen är ju alltid regelbunden annars så klart man börjar hoppas nu!

Men åh vad spännande ????

Håller verkligen tummarna för dig!!
  • emzerus
    grodansmamma skrev 2015-02-25 10:42:41 följande:

OMG! Jag är gravid!

Stort grattis!! Åh va roligt :)

När fick du plus visst hade du passerat bim?

När hade du äl?

Så glad för din skull :)
  • emzerus
    grodansmamma skrev 2015-02-25 15:51:15 följande:
    Tack! :) ja jag är på bim+3 idag och fick positivt idag. fick positivt äl-test den 7:e.
    LaFontaine skrev 2015-02-25 15:32:55 följande:

Stort grattis <3

Tack snälla :)
    Som sagt såå glad för dig!! Hjärta

Och mitt hopp hålls uppe också då jag har bim imorgon och fortfarande får negativa test... hoppet är ju det sista som överger en!
  • emzerus

Mensen kom idag o jag känner mig sjukt ledsen o deppig över det! När ska det bli vår tur egentligen??? :(

Skit känns det verkligen!

• emzerus
    Solros skrev 2015-02-26 19:40:19 följande:
    Nej va tråkigt!! Styrke kram!
    Tack!! Hjärta

Hur går det för dig?

• emzerus
    Solros skrev 2015-02-26 22:11:51 följande:
    Hade ett ältest som visade positivt på dag 9, men tempen har aldrig höjs. Gjorde ältest idag igen så jag brukar ha äl runt dag 16-18 visade starkare streck än vanligt men inte lika starkt som kontrollstrecket. Tror inte jag haft äl denna månad trots lertizol. Får se vad blodprovet visar nästa vecka. Men börjar ställa in mig på att även vårt 15:e försök misslyckas. Börjar tro att kanske ivf kan bli aktuellt.. Börjar nästan ge upp hoppet:(
    Vad använder du fört Ältest?
    Jag använder mig av Clearblue digitala o tycker det är smidigt då man får en glad gubbe när det är dags. Inget tydande av streck alltså...:)

Förstår att det känns hopplöst men skönt ändå att ni får hjälp och att det kanske kan bli dags med IVF... Även fast det säkert känns skrämmande det med!
    Stor kram till digHjärta
  • emzerus
    Solros skrev 2015-03-10 15:53:20 följande:
    Hur går det för dig?

Har inte varit här inne på ett tag, har försökt att tänka på annat även om det är riktigt svårt. Men varit riktigt nere sista tiden så ville verkligen försöka tänka pä annat

Jag brukar använda rfsu, men fick inget utslag mer än på dag 9 och då steg aldrig tempen. Tror med allsäkerhet att vårt 15:e försök även det misslyckades. Mensvärken börjar komma allt mer och mer så räknar med att mensen kommer under de närmaste dagarna. Tror jag har bim den 12-13.

Hoppas vi snart får svar på alla prover som gjort och se vad det kan beror på att vi inte blivit gravida. Känns så psykiskt jobbigt att misslyckas månad efter månad. Nu vill jag bara veta.
    Mensen är över o jag hade ägglossning i söndags så nu är väntan till bim...
    Ska göra mitt bästa  denna månad att fokusera på annat o inte räkna dagarna o testa som en galning innan bim som förra månaden :)

Jag håller tummarna för er o hoppas även att ni får svar på proverna snart!!!  Att inte veta är det värsta, har man bara svar på alla frågor så kan man ändå planera framåt!

Kram!Hjärta
  • emzerus
    Jenny8686 skrev 2015-03-15 21:33:09 följande:

Jag är gravid!!!!!

Grattis åh va roligt!! :)
  • emzerus

Hur går det för er härinne? :)

Jag är på bim-4 idag o har en massa symtom som vanligt...men tycker mig känna av lite fler o udda symtom än vanligt...? Har de två sista dagarna mått smått illa samt haft en väldigt konstig smak i munnen. Mina bröst är väldigt ömma o svullna, har molvärk o extremt trött...

Har testat med cbtest o tyckte mig kunna ana något svagt svagt inom tiden men det gick inte riktigt att urskilja men efter tiden så syntes det ett svagt plus... Men frågan är ju om det gills då? :(

Åh vad jag hoppas!!

Svar på tråden Vi runt 30 som siktar på vårt första plus NU