• emzerus

Vi runt 30 som siktar på vårt första plus NU

Manda84 skrev 2015-01-21 14:11:18 följande:
    Tack! :) så knäppt hur sånt här kan ta över i princip hela livet när man väl bestämmer sig för att försöka "på riktigt". Jag har egentligen aldrig tänkt att jag vill ha barn, tills jag träffade min sambo då. Tänk om man kunde få en liten miniatyr av jordens mest fantastiska människa :) min plan var att jag ska va "cool" och inte stressa upp mig/låta det ta över, men det sket sig visst direkt :)

Lycka till du också! Såg att du väntar på bim nu. Såå spännande!!! Har du någon magkänsla?
    Haha ja så tänkte jag också innan vi började försöka att det är bara att ta det som det kommer... men det sket sig omgående :) Det enda jag tänker på är ägglossning, bim, symtom, bebisar... sitter tom o kollar bebiskläder o inredning till barnrum o blir helt sjuk av allt sött o fint :)
    Har hittills inte köpte något iaf :)

Jag tycker att mina bröst ömmar o har lite små molande känsla i magen... men det kan lika gärna vara inbillning men jag hoppas ju så!!

• emzerus
    Leonas skrev 2015-01-21 17:58:34 följande:

Mja nu börjas det. Nära vän är gravid. Aww.. Hoppas på barn samma år, pleeeease(?!) Så glad och märkligt ledsen man kan känna sig på samma gång alltså <3

Förstår precis hur du menar! En nära vän är gravid o vi började denna resa tillsammans o båda fick missfall i höstas nästan samtidigt konstigt nog, sen vart de gravida igen direkt o en annan hade ju massa komplikationer med missfallet o nu har det hux flux gått 3 månader sen dess.
    Man är ju såklart glad för deras skull men ändå så grät jag idag när jag fick reda på att de varit på ultraljud (såklart i min ensamhet). Usch jag känner mig så dum som har de här känslorna, men samtidigt tror jag att det är fullt normalt!

Och detta bara måste bli vårat år Hjärta
    Kram!
  • emzerus
    Manda84 skrev 2015-01-21 17:32:39 följande:
    Eller hur! Vi diskuterar namn som tokar. Oroande dock att vi inte kan komma på ett enda vi VERKLIGEN gillar, varken pojk eller flicknamn. Eller ja, finns många fina, men inte som känns som OSS.

Gud vad spännande! Jag hoppas också att det är så! När tänker du testa?
    Ja det där med namn kommer bli svårt känner jag :) jag har flera som är fina men många av dom gillar inte min man...inte än iaf ;)
    Jag jobbar på förskola o har gjort i många år så många namn är tyvärr lite "förstörda" om du förstår vad jag menar...:)

Jag ska försöka hålla mig tills dess att jag tror bim är, alltså 31 januari. Men om mina symtom ökar så kanske jag testar tidigare...typ nästa onsdag den 28e... Vi får se! :)
  • emzerus
    Manda84 skrev 2015-01-21 19:13:11 följande:
    Förstår absolut :) alltid finns det någon man kan koppla namnet till som man inte vill :) min sambo överraskade mig helt. Han är ganska.....alternativ? , du vet, långt hår, stort skägg, fullsmockad med tatueringar, spelar i rockband osv...och hans topp tre tjejnamn var Astrid, Josefin och Amanda! Helt oväntat eftersom jag nästan förväntat mig att han ville döpa våra barn till typ Lemmy, Ozzy eller liknande. Astrid gillar jag också (pga min jättegulliga mormor) och de andra namnen är väl också fina, men inget jag vill döpa vårt barn till.

Lycka till hörrö! Jag ska hålla alla mina tummar och tår för dig!! :)
    Jag förstår att du vart lite förvånad :) Fina namn alla tre :) Astrid hette min gammelfarmor, jättefint namn :)

Det är så roligt att prata om allt sånt här med ens man/sambo/partner...känns så mysigt o man lär sig liksom nytt om varandra tycker jag :) Sen är kanske jag lite mer drivande i alla bebisdiskussioner. Min man längtar såklart tills vi blir tre...men för honom blir det nog inte "på riktigt" först en bra bit in i en ev graviditet om ens innan barnet är fött...haha..:)

• emzerus
    grodansmamma skrev 2015-01-22 10:13:41 följande:

Åh vad test-sugen jag börjar bli men får alöt hålla mig ett tag till...

Jag har mina namn klara ;) iaf förnamnet.

Jag är också test-sugen men måste hålla mig till åtminstone söndag då är jag på ÄL+11 o då plussade jag sist...
    Jag har flera symtom som påminner om den gången jag plussade: ömma bröst, hård o uppblåst mage, igår hade jag som växtvärk i ena benet precis som sist o jag får iaf för mig att jag är mer kissnödig redan nu :) Detta kan likagärna vara inbillning som sanning...känns verkligen som om jag skulle kunna vara gravid men det är skrämmande ändå för jag är så rädd att det helt enkelt inte är något. Kommer bli så grymt besviken!

Har du några symtom?
  • emzerus
    Jenny8686 skrev 2015-01-25 17:20:54 följande:
    Har du testat dig än?! Jag har fått pos när jag har vart på äl +10 vid senaste graviditet :)
    Nej jag har faktiskt lyckas hålla mig :) Tar nog ett test imorgon på morgonen och är det negativt så väntar jag nog till helgen, typ lördag. Jag vet ju inte riktigt när min mens "ska" komma... Borde ha bim lördag eller söndag nästa helg... Så då känns det egentligen lite tidigt att testa redan nu men det är ju för att jag har ÄL tidigare i cykeln. Är på ÄL+11 idag...

Mina symtom är iaf fortfarande kvar o känner även små "stick" långt ner i magen...
    Hoppas ju så!!!
  • emzerus
    grodansmamma skrev 2015-01-25 18:02:53 följande:
    Är på bim-2 eller 3 idag, -2 tror jag.. Har inga förhoppningar alls tyvärr :(
    Det kan ju fortfarande vara lite tidigt...vänta 3-4 dagar o testa igen tycker jag! Håller fortfarande tummarna för dig! :)
  • emzerus
    Manda84 skrev 2015-01-24 09:57:38 följande:

Alltså nu är jag förvirrad.. jag har ju gjort ÄL-test sedan onsdagen förra veckan..onsdagen och torsdagen denna veckan blev strecken starkare, men ändå inte så starka att dom kan jämföra sig med kontrollstrecket. Igår däremot var jag så förhoppningsfull för då MÅSTE det ja vara starkt, men då var strecken mycket svagare igen!? Har jag missat ÄL även om jag testat varje dag, eller vad händer? Jag TROR ju inte att jag har haft ägglossning pga har inte haft det fräscha äggviteslemmet som kan komma i samband, men den borde ju ha varit här redan förra helgen...äsch! Jag som var så peppad inför denna helgen, och på måndag morgon åker sambon igen :(

Jag har enbart använt mig av clearblue ägglossningstest just för att de är så tydliga.... när man får en glad gubbe på testet så vet man- hur tydligt som helst! Så jag vet inte riktigt hur de där med strecken funkar... men verkar ju bra skumt! kanske hade du Äl när testen visade starkare streck trots att de inte var lika starka som kontrollstrecket..? Hade ni sex då i vilket fall?

Vilken dag i cykeln började du ta ÄL-test? Tänkte att du kanske hade Äl innan du började testa, eller så har du fortfarande inte haft det....

jag har tyvärr inte så smarta råd att ge dig :(
  • emzerus
    Solros skrev 2015-01-25 18:22:07 följande:

Borde ha haft äl tor,fre el lördag men det verkar som den uteblivit. Inga symtomer som jag brukar kunna känna av samt att tempen inte stiger. Inget älsekret heller, så jag räknar helt enkelt med att även detta som blir vårt 14:e försök kommer att misslyckas. Börjar tappa allt hopp om att någonsin blir gravid just nu. Riktigt deppig!

Håller tummarna för er andra!

Förstår att det känns deppigt!! Men ge inte upp! På ett eller annat sätt kommer det blir bra för er!! Hjärta
    Stor kram!
  • emzerus
    grodansmamma skrev 2015-01-26 11:40:22 följande:

Försök nummer 5 misslyckades det med... nästa bim 22/2, försök nummer 6..

Tråkigt :( men bättre lycka nästa gång!! Hjärta
Svar på tråden Vi runt 30 som siktar på vårt första plus NU