• emzerus

Vi runt 30 som siktar på vårt första plus NU

Leonas skrev 2015-01-13 19:13:40 följande:

Oh well, något brunrött har kommit och hälsat på här på kvällen. Mycket annorlunda mensperiod det här om det ens är en sådan period. Ingen mensvärk, men mår lite illa. Känner mig lite förvirrad över min kropp just nu. 

Hur har det gått för dig?
  • emzerus
    grodansmamma skrev 2015-01-14 10:03:04 följande:
    Kan nog vara olika för olika människor :) jag har en cykel på 28 dagar och brukar få utslag på äl-testen på dag 14-16 så får jag på dag 16 så är det ju bara 12 dagar tills bim. Vet et kompis som får äl ca 7 dagar innan mensen är beräknad så :)
    joss82 skrev 2015-01-14 12:50:19 följande:
    Om du fick positivt äl-test tidigare än du brukar så kommer med största sannolikhet mensen också tidigare än den brukar. Tiden mellan äl och mens brukar vara ungefär lika lång från månad till månad.
    Tack för era svar! :)

Jag vet egentligen inte när min ÄL "brukar" vara... detta är andra gången jag testar med Älstickor o sist fick jag positivt utslag på dag 12 men då kom aldrig mensen utan jag vart gravid. Men fick tyvärr missfall i v 5, detta vara i slutet av oktober. Skrapades i början av december så det här är första Äl efter det...

Så vi får se hur det går denna gång :)

• emzerus

Jag hade äl i onsdags den 14 januari. Vi hade sex lördag, måndag, onsdag o torsdag så vi borde ha prickat in ÄL bra.
    Men igår (lördag) så vaknar jag med feber o magsjuk... OM ett ägg skulle befruktats kan det gå vägen ändå tro fastän jag var/är sjuk?

Usch det var min första tanke när jag vaknade. inte bli sjuk just nu vid ägglossningen :(

• emzerus
    Leonas skrev 2015-01-18 20:02:42 följande:

emzerus, kroppen är rätt häftig, visst kan det ta sig! :) Håller tummar, tår och lillfingrar för dig!

Nu kom den där tanken: ett halvår har vi försökt bli med barn. Tänk om det tagit sig för ett halvår sedan, då hade man suttit på sista trimestern nu, så overkligt! Jag hoppas att jag en dag i framtiden kommer säga samma sak, när jag väl befinner mig där :) 

Det är tungt just nu. Man har det här äventyret i gång, försöker byta jobb, hitta mig själv i en ny stad och med allt vad det innebär. Allt känns helt enkelt lite segt just nu. Längtar till våren, ljuset och hoppet, hehe.. Ja, lite så känns det. Ska försöka stanna upp och njuta av nuet också, har bara så himla svårt för det. Men en positiv sak idag: julen är bortplockad i hemmet. Känns som ett steg närmre våren i alla fall ;)

Ja jag hoppas verkligen det!! :)

Du verkar ha mycket nytt i ditt liv som händer så det är inte konstigt att allt känns lite segt o motigt just nu! Tror också att det kommer kännas "lättare" när våren kommer med lite sol o värme. Har ju varit en extremt grå o tråkig höst/vinter vilket ju gör en lite smått deprimerad bara det!

Kram till dig!
  • emzerus
    grodansmamma skrev 2015-01-18 21:44:51 följande:

Här är det 9-10 dagar kvar till bim, hoppet känns litet denna gång, känns verkligen inte som det kommer lyckas denna gång heller... helt sjukt att jag snart försökt ett halvår att bli gravid!

Håller mina tummar för dig ändå!! Tiden går onekligen fort när man är mitt i det, men ändå inte på ett sätt... Kram!
    Solsnurra skrev 2015-01-18 22:31:59 följande:

Hej!

32 år gammal som hade BIM igår (räknat utifrån 27 dagars cykel, vilket är Max eftersom jag har cykel som sträcker sig 22-27 dagar). Tog ett mkt tidigt cb digital förra tisdagen som visade negativt, men har nu gått över tiden (3 dagar enligt mensapp, men 1 dag enligt experter här på FL). Har grymt ont i brösten och är trött som en gnu, men rädd för att bara vara "skengravid". Har tagit tidiga tester förut och de har så stämt. Får jag inte mens imorgon blir det nytt test tisdag morgon.

Spännande, men skrämmande!

Spännande! Låter ju onekligen som om du skulle kunna vara gravid nu med både sen mens o symtomen du har! Hoppas på det! :)

• emzerus
    Solsnurra skrev 2015-01-19 21:25:44 följande:

Du hade helt rätt!

Plussade (eller ja, två streck på Stickan) nu ikväll!

GRATTIS :) Åh va roligt!!!
  • emzerus

Är bara på Äl+6 och jag är redan sjukt otålig! Kommer bli en lång väntan det här...

Någon som har nå tips på hur man kan försöka leva som vanligt mitt i allt? Det enda jag tänker på hela tiden är bebisar, är jag gravid eller inte, när kommer vi få bli föräldrar...?
    Man blir ju smått galen! :(

• emzerus
    grodansmamma skrev 2015-01-20 19:30:10 följande:

Jag är oxå på bim-6 idag :)

Jag är tyvärr bara på äl+6 o har ca 2 v tror jag till bim. Fick positivt äl test tidigt precis som vanligt trots att min mensen kel brukar vara ca 28 dagar. Vet inte om det är normalt men så har jag det... ????

Säkert inbillning men mina bröst ömmar väldigt idag o har lite molande värk i magen... tänk om det här med graviditet kunde vara lite enklare. Att man bara bestämmer sig att nu är det dags...och så vips har man bebis i magen ????
  • emzerus
    grodansmamma skrev 2015-01-20 19:30:10 följande:

Jag är oxå på bim-6 idag :)

Har du testat nåt förresten? Eller håller du dig till bim?

Sist jag var gravid gick jag svagt plus på bim -5 men det varierar såklart från graviditet till graviditet.

Denna gång är iaf min plan att vänta tills jag tror jag har bim ???? får se hur bra det går!!
  • emzerus
    Manda84 skrev 2015-01-21 11:49:55 följande:
    Tack, det känns mycket bättre nu än tidigare i veckan :) vi har haft det lite kämpigt med att kunna försöka på rätt dagar eftersom han är borta så mycket, men nu borde det ju som sagt kunna gå att pricka ÄL någorlunda :)

Men - hur är det nu egentligen? Borde vi ligga varje dag i helgen för säkerhets skull, eller är det bäst med varannan? Verkar som om det råder lite delade meningar där, iom spermiekvalitet osv.. Känner mej lite dum som är 30 år och inte är helt insatt i allt sånt här. Det är inte förrän nyligen jag börjat läsa på lite mer, och det är ju en hel vetenskap!! :)
    Förstår att det är extra svårt när ni inte har "tillgång till varandra" varje dag. Men nu verkar det ju iaf lovande att ÄL kommer snart :)

Tror alla gör lite olika det där med hur mkt sex man "ska" ha... och det står väldigt olika tycker jag. Vi brukar iaf försöka ha sex strax innan ÄL när vi vet att nu borde det närma sig vilket brukar resultera i dagen innan eller 2 dagar innan. Sen har vi sex dagen då jag fått positivt utslag på ÄLtest samt dagen efter. Så har vi iaf gjort de ggr vi kört med ÄL-test.

Lycka till nu! :)

Svar på tråden Vi runt 30 som siktar på vårt första plus NU