• emzerus

Vi runt 30 som siktar på vårt första plus NU

pandoraDiem skrev 2015-05-12 16:10:51 följande:
    Låter ju som att det skulle kunna vara något med tanke på alla symptom :)

Mina (svaga) symptom jag hade verkar vara borta så de var nog inbillning (dumma huvud). Kändes hela helgen som att mensen skulle komma så var väl inte superförvånad när jag testade negativt. Idag har dock varit skum, känner absolut ingenting, varken PMS eller nåt annat, kanske är besvikelsen som har bedövat allt annat.

Kram
    Ändå sen mitt missfall och efter skrapningen i december så har jag haft mycket symtom mellan ÄL o BIM o trott varje månad "att nu har det tagit sig" och blivit jättebesviken när mensen kommit :(
    Men just illamående o yrsel har aldrig varit med bland alla symtom o detta har nu hållt i sig sen i söndags...

Kommer bli så sur om detta bara är ännu ett tillägg i pms-symtom som jag ska ha varje månad...då blir jag knäpp!!

Får se om mensen kommer imorgon...tar ett test imorgon på morgonen om den inte kommit tills dess...

Mysko att du inet känner nåt alls...får se vad det kan bero på då :)

Kram på dig!
  • emzerus

BIM idag o ingen mens än men negativt test imorse :(

mensen kommer säkert under dagen men jag hoppas lite ändå tills den faktikst dyker upp! :)

Hur går det för er andra?

• emzerus
    pandoraDiem skrev 2015-05-13 08:22:18 följande:

Så tråkigt med negativt test :( Bara att skriva av dig här om du vill.

Här kom mensen precis, men på något sätt så känns det ändå okej, antar att jag grät ut all frustration igår och valt att gå vidare till nästa försök. Denna månad ska jag försöka att bli lite kompis med min kropp, kan ju inte gå runt och vara förbannad på den hela tiden, tror nog den är på min sida ändå trots mens :)

Nu är mensen här ???? såå frustrerad över att jag ska ha alla dessa symtom när det liksom inte är något!!!

Undrar varför det inte vill ta sig igen? Undrar om vi behöver gå till mer sex efter positivt äl test. .. vi brukar få till det dagarna innan, samma dag dom äl testet är positivt o dagen efter. Är det för lite tro?

Det enda jag får vara glad för är väl att mensen är regelbunden åtminstone!

Skönt för dig att det ändå känns okej mitt i allt! Tror jag också behöver gråta ut o komma igen imorgon!

Skönt att kunna få stöttning här <3

Kram
  • emzerus
    pandoraDiem skrev 2015-05-13 15:38:17 följande:
    Åh vad tråkigt att det inte blev nåt denna månad, hoppas det känns bättre om några dagar. Igår trodde jag verkligen att det aldrig skulle kännas bättre igen men på något sätt tar man sig vidare. Tror hemligheten är att tillåta sig själv att verkligen vara ledsen och sen när man orkar tänka framåt igen, låta sig själv göra det. Kram!
    Tack! Hjärta
    Gårdagen var hemsk, försökte hålla mig från gråt hela dagen på jobbet och när jag kom hem kunde jag äntligen gråta ut ordentligt o det var skönt!
    Idag känns det bättre!
    KRAM!
    Solros skrev 2015-05-13 17:11:13 följande:
    Skickar en styrkekram!! Alltid lika tråkigt när den kommer.

Jag gjorde ett test idag som var lika tok negativt som vanligt. Är på dag 33 idag så mensen borde vara här nu, men eftersom tempen höjds så sent så går jag efter den och då borde bim vara på fredag. Men räknar med att deb kommer att komma som vanligt, men kommer bli lika ledsen för det.
    Tack så mycket Hjärta
    Jag hoppas att det går bättre för dig än för mig!

KRAM!!

• emzerus

Har försökt hålla mig borta härifrån ett tag... men ville bara kika in o säga hej o att jag bryr mig om hur det går för er! Tycker att det ska vara vår tur nu!! Har ju kämpat länge o väl o borde ju ge utdelning kan jag tycka :)

Jag har haft ÄL (2 dagar tidigare än vanligt) och har bim 7 juni. Så nu är det denna hemska väntan fram tills bim så tanken är nog att jag ska försöka sysselsätta mig med annat än att hänga här på familjeliv o analysera allt jag känner o inet känner ;) så får vi se hur det går!

Är det någon av er som äter Levaxin förresten?

jag äter det sen 2 år tillbaka då jag har haft sköldkörtelcancer o opererat bort hela sköldkörteln. Åt 175 mg fram tills i december då jag sänkte min dos (efter missfallet) Och äter sen dess 150 mg. Det slog mig imorse att jag vart gravid på 2a försöket när jag åt 175 mg o sen dess att jag sänkte dosen har vi försökt o inte lyckats. Sammanträffande eller ej?
    Läkaren tycker att jag ligger för högt fortfarande enligt proverna o vill sänka ännu mer... Men ska ta nya prover på torsdag o  sen har jag en telefontid på måndag med läkaren då jag ska fråga om hur värdena ska vara för att en graviditet ska bli lättare att få till... Tänkte att det kanske skiljer på vad som är normalt om man planerar graviditet mot om man inte vill bli gravid?

Jag vet egentligen inte men tanken slog mig som sagt o har försökt googla lite på det men hittar inte rätt...

Kram på er alla Hjärta

• emzerus
    Solros skrev 2015-05-29 09:22:28 följande:

Vår remiss är mottagen så nu är det vara och vänta ytterligare. Är ca 6-8mån väntetid på ivf, känns verkligen som en evighet till dess. Får fortsätta planera bröllopet nästa år istället och försöka koppla bort tankarna. Skönt att stå i kö, men varför ska väntetiden vara så lååång?

Ja det var verkligen en lång väntetid :( Förstår att det känns jobbigt...men va roligt att ni har bröllop o planera! :) Det kan ju verkligen få er att tänka på nåt annat ett tag...och något roligt :)
    solsken82 skrev 2015-05-30 22:17:05 följande:

Fick svar på sambons spermaprov. Visade sig att han har en lättare inflammation vilket gör att rörligheten av spermierna är något nedsatt. Dock så är spermierna befruktningsdugliga tack o lov. Han ska behandla detta med antibiotika samtidigt som jag äter pergotime. Detta gör man i 4 omgångar innan det ev. Blir aktuellt med ivf. Så håll nu tummar och tår för oss..

Håller tummarna för er :)
    vad bra att ha fått svar iaf o att ni får hjälp med det som säkerligen varit problemet för er!
    Lycka till!! :)

• emzerus
    LaFontaine skrev 2015-06-17 20:51:33 följande:
    Godisrumpan skrev 2015-06-17 16:22:11 följande:
    Men usch karlar! Han kanske är lite rädd och osäker

Allt kommer att lösa sig! Kram

Hur är det med dig? har du o din man kontakt åtminstone?
    KRAM!
    Leonas skrev 2015-06-22 01:50:54 följande:

Nog är det bra lustigt ska ni få höra. Om ni inte är taggade på att höra om sex, så kan ni hoppa över här ;) Hela mitt samlagsaktiva liv har jag gått på p-piller. Inte varit särskilt pilsk någonsin. Ja, mer eller mindre, men det har tyvärr mest varit nödvändigt ont. Hellre massage typ. Så när bebisverkstaden började i aug/ sep i fjol så har det ju varit lagomt roligt att ha sex "så ofta" när inget ges för det (ja, alltså inget plus på stickan, eftersom det här med orgasmer inte varit något jag direkt upplevt). Nu! Låt mig räkna.. 10 månader efter att ha slutat med min 14åriga konsumtion av p-pille så har jag plötsligt, nästan över en natt, blivit så pilsk att jag inte vet vart jag ska ta vägen! Min fästman är väldigt förundrad (och begistrad) över detta, liksom jag och nu nuppar vi som aldrig förr, utan tankar på "måste-sex". Jag kan inte tänka mig så många fler anledningar än att det är p-pillerstoppet som lett till plötslig sexlust då kroppen försöker återställa sig. Någon annan som upplevt liknande? ^ ^

Är så tråkigt att höra fler som har haft/börja få relationsproblem, mitt uppe i det man tycker ska vara bland det mest spännande man kan vara med om. Vi har också haft det tungt senaste tiden och sagt högt att allt inte är som det ska. Tills nu då, som jag hoppas håller i sig:)

Härligt att höra :)

Jag hade ÄL den 20 juni o har bim ca 5 juli så nu är man i det skedet där man hoppas o hoppas att det ska vara vår tur!! 10e försöket gillt, visst säger man så ;)

• emzerus
    LaFontaine skrev 2015-06-24 19:09:46 följande:
    Vi hörs lite då och då, mest via sms och mail. Men han kommer hem igen på söndag för att vi ska bestämma hur resten av sommaren ska se ut. Och på måndag har vi slutbesöket på utredningen också. Som han prompt ville slutföra.
    Vad säger han då? Varför ville han helt plötsligt flytta?
    Eftersom han ändå vill slutföra utredningen så känns det iaf inte som att han gett upp om er... kan ju vara så att det blivit för mycket med allt o att han behövde lite andrum...alla reagerar ju olika i sånna situationer. Men förstår att det känns riktigt tungt o jobbigt för dig!! :( STOR KRAM!!
  • emzerus

Är på ÄL+10 och bim-5 idag och tog ett gravtest nyss. Kunde inte låta bli men hade kissat redan ca 1,5 timme innan testet...men jag ser ett väääldigt svagt plus. Min man ser det dock inte...eller han ser något som skulle kunna vara ett streck men han vågar inte hoppas.

Någon av er som ser det jag ser? Åhh vad jag hoppas!!!

• emzerus
    Leonas skrev 2015-07-02 00:02:48 följande:
    Ojoj, spännande!! Har du hunnit testa igen, kanske med digital? Det kan vara något, skulle kunna se ett lodrätt streck också, men det är attans svagt. Håller tummar och tår!

Magen min skvallrar om något, men vid det här laget så hoppas jag inte ens. Less på besvikelserna. Men återkommer om det skvallrande förvånande nog är något :)

Kram på er alla! <3
    Jag testade igen med digitalt igår på em och JAAAA!!! :) Är så otroligt glad men samtidigt så finns ju oron där att det inte går hela vägen. Men har små delmål nu att ta sig förbi...först o främst bim som är på söndag. Passerar jag det utan blödning så kan jag iaf slappna av lite mer. Hoppas så att det är vår tur nu!

Jag hoppas verkligen att det är även er tur nu!! Vore jättekul att följas åt!
    Stor kram Hjärta

Svar på tråden Vi runt 30 som siktar på vårt första plus NU