• Solros

Vi runt 30 som siktar på vårt första plus NU

ammela skrev 2014-09-10 19:03:12 följande:

Mitt "jag ska inte prova innan lördag morgon" höll inte. Testade nyss, hållt mig i 5 timmar å chansade, negativt, BIM på lördag så än är inte hoppet ute.

Inte samma flytningar innan mens som jag hade förra månaden, ont i brösten och mer ont i magen. (allt är säkert för mensen kommer på lördag)

Håller tummarna för att mensen utblir på lördag och istället får ett plus :)
    ronja111 skrev 2014-09-10 18:53:38 följande:

Nu är min mens här på riktigt iaf!

Fan!

Styrke kram!
    Lavelii skrev 2014-09-10 21:07:45 följande:

Det var ett tag sedan jag var inne här.

Blev ju gravid rätt snabbt efter p piller stopp. Men fick idag reda på att jag har en ofostrig graviditet. Smäll på käften då alltså.

Gud så mkt känslor och tankar. Även om jag senaste veckorna inte alls känt mig gravid eller haft några symptom. Skulle enligt beräkningar vara i v 12 nu. Men gyn menade att graviditeten stannat i max V5.

Känns så tomt nu. Ska på måndag till läkarn för att få för-tabletter och sedan dit på onsdag och få tabletter som sätter igång blödningen då det inte verkar vilja komma ut av sig själv.

Känner mig hyfsat lugn nu. Tänker att det var bättre att det hände nu än senare och att det troligtvis inte hade klarat sig ändå.

Men det går i vågor. Känslorna. Så nu hoppas jag bara att utstötningen inte medför några komplikationer och att man kan börja försöka snart igen!

Begklar verkligen och hoppas vägen tillbaka går bra!

• Solros

Mensen kom undrr natten och därmed misslyckades även det nionde försöket:. Blev verkligen så besviken och ledsen denna gång att det känns som om jag håller att bryta ihop. Varför är det så svårt?

Men får väl hoppas på tionde gången gilt istället.

Håller tummarna för er andra!!

• Solros
    joss82 skrev 2014-09-16 12:38:01 följande:

Usch, vad jag känner mig deppig just nu. Fick en blodblandad flytning nyss, på ÄL+10. Inte nog med att mensen kommer, den kommer dessutom ännu tidigare än de brukar (brukar komma ÄL+12). Jäkla skit, nu lägger jag ner det här snart. Blir bara mer och mer ledsen för varje månad... Känns i alla fall bra att jag har en tid till gyn snart, alltid något.

Håller tummarna att det inte är mensen!! Styrkekram!
  • Solros
    Ia85 skrev 2014-09-16 19:15:44 följande:

En uppdatering från mig är nog på sin plats.

Jag var hos min privata gyn i måndags förra veckan 8/9 och fick då ett hemskt besked att embryot inte var så stort som det borde ha varit. Blev helt förstörd och kunde inte jobba den dagen då jag bara gick runt och grät hela tiden. På torsdagen hade det väl äntligen sjunkit in och jag ville bara bli av med mitt missed abortion så att jag skulle slippa alla graviditetsbesvär som ömma bröst och illamående.

Jag skulle tillbaka nu på torsdag morgon om jag inte hade fått ett spontant missfall innan men både jag och sambon kände att en morgontid som vi fått inte var så bra då hela dagen riskerar att bli förstörd. Så jag lyckades istället få en tid idag efter jobbet och gissa om jag blev förvånad när läkaren sa att hon såg ett hjärta ticka :D

Så all oro var helt i onödan. Det visade sig vara så att min ägglossning tydligen legat senare än i beräkningarna. Så nu är jag i ca vecka 6+3.

Nu hoppas jag så innerligt att vi ska få behålla vår lilla prick <3

Grattis och jag håller tummarna för er!!

En liten presentation. Jag är 30 och min sambo är 29. Ingen har känns sig redo förän i höstas/vintern. Det var för mycket med jobb, studier och likande innan. Slutade med p-piller i hösten/vintern och fick tillbaka mensen efter några veckor. Nu är vi inne på vårt 10 försök och hoppas det kommer att lyckas. Vi längtar båda två så mycket och flera av våra vänner runt omkring har blivit gravida så nu längtar vi extra mycket.

Fortsätter att hålla tummarna för er alla :)
  • Solros
    joss82 skrev 2014-09-18 07:50:06 följande:

Mer blod nu på morgonen. Ledsen

Suck! Förstår att det känns tungt! Skickar en styrke kram!
  • Solros
    {#emotions_dlg.flower} BIM-lista {#emotions_dlg.flower}
    25-27/9 Ellonbellon,16 försöket
    28/9 Diamant 8:e försöket
    2/10 Fjällsippa, 6:e försöket
    6/10 Lisen84, 2:a försöket
    15/10 Solros 10:e försöket
    25/10 joss82, 6:e försöket
  • Solros
    Anonym (Anonym) skrev 2014-09-28 19:07:48 följande:

Jag fick ett positivt äl-test igår(tidigare än väntat) men idag fanns inget streck alls. De andra månaderna brukar testet vissa postivit i minst två dagar. Kan jag räkna med att jag haft äl eller är det kroppen som spelar mig ett spratt?

Detta var jag som skrev..
Svar på tråden Vi runt 30 som siktar på vårt första plus NU