• Solros

Vi runt 30 som siktar på vårt första plus NU

Sserena86 skrev 2014-12-02 07:07:49 följande:

Hörni! Jag tror att jag precis plussade! Ahh, jag som inte har haft några symptom alls! Första gången som kroppen inte luras! För vist är väll detta ett positivt test? Det är idag två veckor sen jag hade ägglossning så vågade mig på att ta ett test nyss. Haha jag är helt chockad och skakis, men lite mer skeptisk än förra gången jag plussade.. Hoppas att den här lilla pricken vill stanna kvar i magen så att jag slipper ett till missfall..

Grattis!!!!
  • Solros

Välkommen till er nya!

Hur känns det för er andra? För mig känns det som alltid dagarna innan mens så jag räknar med att den kommer i veckan. Har bim ons el tors, hoppas naturligtvis att det ändå tagit sig denna månad.

Någon som vet hur det är med massage när man kanske är gravid? Har en massagetid på tisdag, men vet inte om det är bra att ta om man inte vet säkert. Har för mig att jag läst att massage ska undvikas under graviditet.

• Solros
    joss82 skrev 2014-12-07 19:53:55 följande:

Min mens kom idag men det visste jag eftersom mitt blodprov visade att jag inte haft någon äl. Känner mig ledsen och uppgiven och undrar vad det är för fel på mig och om det aldrig kommer att gå :(...

Nej va tråkigt. Ska du fortsätta med pergotime?

Skickar en stor styrkekram!!!
  • Solros
    joss82 skrev 2014-12-08 07:49:41 följande:

Ja, ska prova dubbeldos. Men får se om vi kanske pausar en månad först.

Hoppas att det hjälper med dubbeldos den månad ni försöker.

Tror att min mens kommer imorn el onsdag, hade en liten temp sänkning idag och det brukar jag ha nån dag innan. Så det är bara och vänta och se om jag har rätt eller inte.

Önskar jag kunde få fortsätta med pergotime någon mer månad då jag verkligen fick utslag på ältesten men vi skulle vänta några månader efter detta försök innan jag får boka tid för utredning. Så nu vill jag bara att månaderna ska gå fort så vi kan boka tid för ev utredning..
  • Solros
    joss82 skrev 2014-12-08 10:53:51 följande:

Ja, hur kommer det sig att du inte får fortsätta? Du har säkert berättat, men jag har glömt. Fick du en tydlig temphöjning? Jag använder fertility friend och min höjning var i alla fall så tydlig att FF satte ut ägglossning till dagen efter positivt äl-test. Så blev rätt förvånad när jag inte hade haft äl. Men det har varit så en månad tidigare också. Enda konstiga med min temperatur är att den sjunker ca 3 dagar innan mens istället för samma dag.

Hon sa bara att vi skulle försöka försöka några månader efter första kuren innan vi kunde gå vidare. Var ju där av annan orsak så hon hade väl inte så mycket tid. Men eftersom vi har så nära ett år ville hon iallafall att vi skulle testa. Men tänker ringa i januari och boka tid så vi kan få någon hjälp (om nu inte mensen utblir) men som sagt brukar ha temp sänkning 1-2dagar innan mens och den kom idag.. Får vänta och se men känns som det misslyckades.. Hade en ordentlig temphöjning denna månad, mycket mer än vanligt..
  • Solros
    joss82 skrev 2014-12-08 11:28:36 följande:

Ok, håller tummarna ändå att det tagit sig den här gången!

Tack :)
  • Solros

Tempen höjdes imorse igen så jag tog ett test oh det var naturligtvis negativt. Det var ett cb test som kunna visa positivt fyra dagar innan så det känns helt kört denna månad också. Varför tar det sig aldrig?

Någon annan nära bim snart?

• Solros
    Jenny8686 skrev 2014-12-09 08:07:11 följande:

Jag har oxå bim snart, på söndag. Har en massa symtom men har inte fått nått positivt test än eller något svagt strek så jag har faktiskt oxå gett upp. Skengravid varför har jag blivit det?

Håller tummarna!
  • Solros
    solsken82 skrev 2014-12-09 18:49:31 följande:

Jag har bim om ca 6 dagar och väntan är sååå lång.. Har något ömma bröst och lite molande värk till oh från. Hoppas inte det är mensen på gång men återstår att se...

Hoppas det är tdiga gravtecken! Håller tummarna!
  • Solros
    Jenny8686 skrev 2014-12-10 06:33:48 följande:

Tack! Tog ett test nu på morgonen men det va neg så nu tror jag inte att jag är gravid....

Håller tummarna att det bara är testat för tidigt och att du får ett plus.

Min mens har inte startat än men känns som den kommer när som..men bara och vänta och se.
Svar på tråden Vi runt 30 som siktar på vårt första plus NU