• Solros

Vi runt 30 som siktar på vårt första plus NU

pandoraDiem skrev 2015-05-17 16:47:35 följande:

Tycker också det känns jobbigt att berätta, vet liksom inte var jag ska börja och det känns bara så konstigt att de inte vet vad som för tillfället tar upp det mesta av mina tankar. Men jag har ju aldrig varit en höjdare på att tala om känslor. När jag fick mitt utomkveds fick en del reda på det och så här i efterhand önskar jag att fler hade fått det, just därför att de som vet ändå tar lite hänsyn.

När jag blir som mest avundsjuk på alla gravida överallt brukar jag skriva ner alla mina känslor (i dagbok eller likande), vilka dem än är, och bara låta mig själv känna så ett tag. Det brukar gå över då.

Jag hoppas att vi snart är en av dem som andra blir lite avundsjuka på ibland :)

Vi har berättat för våra föräldrar och jag för min närmast vänn men annars känns det så jobbigt. Visst är det jobbigt med alla frågor så vi kommer väl få säga det snart så man slipper den pressen också. Skriver ofta också av mig och det är väldigt skönt!

Ringde gyn för att boka telefontid med läkaren som har hand om vär utredning och fick tid om tre veckor! Varför ska det vara så långa köer för en telefontid!?

Igår och idag har varit riktigt jobbiga.
  • Solros

Läkaren ringde mig imorse (fast telefontiden var bokad om tre veckor) då de hade fått resultatet av sambons andra spermatest. Det visade nästan samma sak så hon skulle skicka remiss för ivf. Så nu är det bara och vänta ännu mera. Hon trodde att det var 6-7mån väntetid.

Det var väl väntat att det skulle bli samma resultat men kändes ändå jobbigt att då det igen. Känns både skönt och väldigt jobbigt! Skönt att vi kanske kommer få hjälp och att vi kanske kan få bli gravida men ändå jobbigt för allt det som väntar.

Hur går det för er andra?

• Solros

Vår remiss är mottagen så nu är det vara och vänta ytterligare. Är ca 6-8mån väntetid på ivf, känns verkligen som en evighet till dess. Får fortsätta planera bröllopet nästa år istället och försöka koppla bort tankarna. Skönt att stå i kö, men varför ska väntetiden vara så lååång?

• Solros

Hur går det för er alla här inne? Jag har försökt hålla mig borta från olika graviditetssidor då jag verkligen känt mig lessen och ner sista tiden. Har bim i veckan men denna gång har jag ingen som helst tro till att det kommer blir något plus. Jag har gett upp hoppet totalt att lyckas själv fastän vi inte är helt utdömda men väldigt små chanser.

Känns så jobbigt att det är lååång väntetid på att få hjälp! Får se framemot hösten/vintern vad som händer. OM vi går ett plus någonting med hjälp.

Jag håller tummarna för alla er andra att ni snart får plus!!

• Solros
    emzerus skrev 2015-07-02 11:19:09 följande:

Jag testade igen med digitalt igår på em och JAAAA!!! :) Är så otroligt glad men samtidigt så finns ju oron där att det inte går hela vägen. Men har små delmål nu att ta sig förbi...först o främst bim som är på söndag. Passerar jag det utan blödning så kan jag iaf slappna av lite mer. Hoppas så att det är vår tur nu!

Jag hoppas verkligen att det är även er tur nu!! Vore jättekul att följas åt!

Stor kram

Grattis!! Va härligt!!

Här är det ingen framgång utan vi väntar för fullt på att få remiss för IVF men det är ju 6-7månad väntetid och vi har stått en månad.

Vi fortsätter dock att försöka men har gett upp hoppet att blir på egen väg.

Äl idag el imorgon men som sagt har ingen tro.. Kommer istället njuta av semestern och fortsätta planera bröllopet nästa sommar.

Håller alla tummar för er andra!
  • Solros
    emzerus skrev 2015-07-07 15:57:55 följande:

Blöder för fullt nu...började för ett par timmar sen så det är kört ????

Neej usch va tråkigt! Skickar massa Styrkekramar!
  • Solros

Hur går det för er alla?

Vårt 20:e försök misslyckades även det som väntat. Vi båda har gett upp allt hopp om att blir gravida på egen hand. Nu väntar vi bara få att få en tid för ivf. Men det är väl 4-5månadera väntetid kvar.

Håller tummarna för alla ni som nyss tillkommit i tråden och för oss som varit här ett tag. Hoppas alla får plus snart!

• Solros
    Nenna9 skrev 2015-07-24 00:00:01 följande:

Åh vad jobbigt och tråkigt att höra:(. Har ni varit på fertilitetsutredning också?

Jag vi startade den i februari nu i år (började försöka okt/nov-13)och fick veta att sambons sperimer hade dålig swim-up förmåga. Vi är inte utdömda att klara det på egen hand men det är inte så stor chans. Vi får helt enkelt vänta och se om ivf kan hjälpa.
  • Solros
    Nenna9 skrev 2015-07-24 08:17:50 följande:

Men så jobbigt! Vi ska på vår utredning 24 augusti. Trodde ändå man fick hjälp tidigare än ni efter ni gjort utredningen. Vill du berätta lite hur den gick till och vad läkarna säger efter ni gjort den? Skulle ni hem och försöka själva, var IVF enda hjälpen eller går det med något annat? Håller tummarna!

Vi fick efter ett års försök stå några månader i väntetid för att få börja utredningen. Jag fick lämna massa olika tester, bl.a. För att de om jag verkligen har ägglossningar. Fick även testa letrozol. Sambon fick lämna spermatest. Han fick välja på att göra det hemma eller på plats. Mäste vara inne på sjukhus senast en timme efter.

Hans första testa visade dålig simförmåga på spermierna så han fick lämna ett till som visade samma sak. Därefter skrevs remiss till ivf. Tyvärr är det 5-7mån väntetid för att få börja ivf här där jag bor så det är snällt och vänta. Vi kan bli gravida själv men det är väldig väldig liten chans! Vi har försökt sedan nov-13 så vi har gett upp hoppet att blir själva utan väntar och hoppas på ivf.

Fråga gärna om du har fler frågor :)

Hur går det för dig och er andra?
  • Solros
    Nenna9 skrev 2015-07-30 08:43:22 följande:

tack för svar:). Hade du använt ägglossningstest tidigare och fått positivt resultat?

Jag använd rfsu test som vissa månader visad och vissa ingenting alls. Men min läkare så att man mycket väl kan ha ägglossning även om det inte visar någonting. Ända sättet att veta helt säker är via blodprov.

Använder du tester? Hur länge hade ni försökt?
  • Solros
    emzerus skrev 2015-08-09 14:28:50 följande:

Är i v 4+5 och idag blöder jag, klarrött blod med strimmor/klumpar i... Gråter av förtvivlan o oro!!! Är detta alltså vårt 3e missfall som är på gång? Jag orkar inte mer :(

har ringt 1177 men hon gav mig inge hjälp alls utan sa att jag får avvakta några veckor o se om det är missfall eller inte :(

Har ju tid för VUL den 28 aug men så länge klarar jag inet av att vänta! Ska ringa imorgon o hoppas att få tid senare i veckan åtminstone- frågan är ju vad som går att se så tidigt OM det ens finns något kvar att se?!

Nej!! Måste vara jättehemskt! Skickar en styrkekram. Hoppas du får hjälp och se vad det är och beror på!

Styrkekram
  • Solros
    emzerus skrev 2015-08-11 15:26:14 följande:

Tack Tack Tack

Jag blöder fortfarande idag o tycker det känns som att alal symtom är borta så det är bara att acceptera att det inte var vår tur den här gången heller :( har tid för att påbörja utredning den 28 aug- långt dit känns det som men ska i vilket fall bli skönt att få reda på om det är nåt som är fel eller om vi "bara" haft extremt otur :(

Önskar er alla all lycka till!!

Skönt att det ändå är rätt snart tills att utredningen startar och att ni får veta mer. Fast visst känns väntan som en evighet! Håller tummarna!

Här fortsätter vi och väntar och väntar på att få starta ivf, månaderna segar sig verkligen framåt. Har knappt gått tre och det var 5-7månaderskö tid.. Denna eviga väntan. Sedan får vi hoppas på att ivf kan hjälp oss, det känns verkligen nervöst!
  • Solros
    Manda84 skrev 2015-10-09 08:28:02 följande:

Jag gjorde ett test till, bim-2, och det ser precis likadant ut. Är så rädd att det bara är spökstreck!

Det går ju inte att fota så det syns bra, men ser ni?

Tack för peppen också, hoppas det går vägen för oss allihop! :)

Håller tummarna för dig och er andra!

Själv så står vi fortfarande och väntat på att få tid till ivf. Segt med väntetiden.. Har stått sedan maj..
  • Solros

Hur går det för er? Håller tummarna att många av er har fått plus!

Äntligen har bli blivit kallade för ett första besök för att sedan förhoppningvis påbörja IVF. Väntetid på 7 månader och totalt 2år av försök..nu hoppas jag bara att vi verkligen kan hjälp.

Håller tummarna att ni snart får plus!

• Solros
    pandoraDiem skrev 2015-11-12 23:09:46 följande:

Härligt att ni fått tid till första mötet :) själv är det en del väntan kvar. Men känns skönt att det finns hjälp att få :) håller tummarna för er!

Tack! Det känns både spännande och samtidigt är jag sjukt nervöst! I början av december har vi vår tid..

Hur var det för er, står ni ocå i kö? Hur längE har ni försökt?
  • Solros

Hur går det för er alla? Själv har vi gjort vårt första ivf försök och fick ett återfört. Så nu väntar vi på resultat.. Dagarna segar sig verkligen framåt :)

• Solros
    emzerus skrev 2016-02-04 20:04:39 följande:

Åh va roligt att ni äntligen är igång med ivf! Va spännande! Håller tummarna stenhårt för er <3

När är test dag?

Jag är på äl+5 idag så väntar otåligt på att få reda på hur det lyckats eller ej :)

Nästa söndag! Känns verkligen som en evighet! Men har bestämt mig för att inte fusktesta utan ta det i lugn och ro på söndag. Om inte mensen kommer innan dess vill säga..

Håller tummarna att ni lyckad denna gång!
  • Solros
    LaFontaine skrev 2016-02-04 22:33:50 följande:

Vi kom aldrig iväg till Dr Nie. Jag är gravid!

Grattis!!
Svar på tråden Vi runt 30 som siktar på vårt första plus NU