• Solros

Vi runt 30 som siktar på vårt första plus NU

Godisrumpan skrev 2015-04-14 13:14:45 följande:

Vi skulle ha varit på undersökning igår, men maken har fått nytt jobb så han kunde inte riktigt vara ledig. Och sen fick jag mensen oxå så det hade kanske inte gått att påbörja utredningen iaf.

Ja jag har varit hos Gyn då jag misstänkte Endimetrios. Men det har jag inte. De vet inte varför jag har så ont. För ett år sen vid cellprovstagning så påpekade jag att jag hade så ont, och var rädd att jag inte kunde få barn. Men fick bara till: din livmoder ser perfekt ut!

Och fick orudis utskrivet.

Hoppas att Ni plussar snart oxå

Jag har också fått orudis utskriven som hjälper lite grann iallafall. Men fortfarande svåra smärtor om ingen anledning hittat tills.
  • Solros
    Leonas skrev 2015-04-19 22:55:06 följande:

Ursäkta om jag spamar lite. Men alltså.. Det har börjat pirra, i liksom, min livmoder? Det är som om ett glas med bubbel eller en vibrerande mobil ligger där inne och pirrar? Ingen mens, inget plus. Börjar få känsliga bröstvårtor. Förstår inte. Något verkar ju i alla fall vara på gång. Mens, ägglossning, graviditet, missfall? Jättemärklig känsla är det.

Håller tummarna!! Har du pratat med bm? Visar fortfarande testen negativt?
  • Solros

Styrkekramar till er som fått mens, alltid lika tråkigt. Håller tummarna får er som preis haft äl.

Min äl kom en vecka senare än den borde, iallafall om jag går på temhöjningen. Men jag räknar med som vanligt att mensen kommer. Det här börjar bli väldigt ledsamt och påfrestande att det aldrig går. 17måmader av misslyckaden..

Väntar svar från sambons andra spermatest så får vi se vad som nder efter det.

• Solros
    emzerus skrev 2015-05-08 08:06:36 följande:

Är på äl+11 idag (bim-5) och tog ett gravtest imorse men det var negativt...

Mina bröst är svullna o ömma, lite stick i nedre delen av magen o extremt trött... men så har har jag känt typ varje månad mellan äl o bim så det är väl önsketänkande att det skulle vara nå annat. .. ????

Dricker ni kaffe o har ni isånnafall slutat med det? Äter ni godis? Jag undrar om det påverkar fertiliteten?

Jag dricker ca 3 koppar kaffe om dagen o godis varje helg...

Jag börjar tänka o analysera precis allt just nu känner jag!

Kram på er!!

När vi började försöka så undvek jag kaffe mellan äl och bim. Men nu när tiden bara går så dricker jag även kaffe emellan. Försöker leva ett så vanligt liv som möjligt, men försöker väl undvika alkolhol.

Blev för jobbigt att alltid tänka på det varje månad nu när det tar så långt tid.. Känns svårt att först att vi har hållt på i 17månader redan.. Tiden går fort men det blir bara jobbigare och jobbigare för varje misslyckande. Har nästan gett upp hoppet :(
  • Solros
    pandoraDiem skrev 2015-05-08 11:42:55 följande:

Känner igen mig i det där att det bara blir jobbigare och jobbigare, det där pluset känns lite som en onåbar dröm tillslut. Trots det är jag ändå rätt bra på att intala mig varje månad att det nog tagit sig denna gång, som någon slags överlevnadsmekanism - som om jag behöver få tänka positivt mitt i hopplösheten. Att inte tänka på det alls har jag gett upp för länge sen.

Kan tänka lite positiva tankar till dig också :)

Hur länge har ni försökt? Tänk lite positiva tankar för mig oxå :) för denna månad har det verkligen känns helt hopplöst och jag räknar med mens i slutet av nästa vecka.
    Diamant skrev 2015-05-08 13:40:01 följande:

Hej tjejer! 

Hur går det för er? 

Är inte inne på FL så ofta längre men kikar in lite då och då här, ser några nya namn men även några av stammisarna :( Saknar er, kom över till plustråden snart! <3 

Håller tummarna så himla mycket att ni alla snart får era efterlängtade plus.. 

Solros, Leonas, emzerus, joss mfl.. Hur har ni det? Kram! 

Hur går det för dig?

Här fortsätter mensen komma månad efter månad. Väntar svar från sista testet pä sambons spermaprov så får vi se hur det går vidare. Men vet också att väntetiderna för ivf är väääligt långa tyvärr.
  • Solros
    emzerus skrev 2015-05-13 13:11:01 följande:

Nu är mensen här ???? såå frustrerad över att jag ska ha alla dessa symtom när det liksom inte är något!!!

Undrar varför det inte vill ta sig igen? Undrar om vi behöver gå till mer sex efter positivt äl test. .. vi brukar få till det dagarna innan, samma dag dom äl testet är positivt o dagen efter. Är det för lite tro?

Det enda jag får vara glad för är väl att mensen är regelbunden åtminstone!

Skönt för dig att det ändå känns okej mitt i allt! Tror jag också behöver gråta ut o komma igen imorgon!

Skönt att kunna få stöttning här <3

Kram

Skickar en styrkekram!! Alltid lika tråkigt när den kommer.

Jag gjorde ett test idag som var lika tok negativt som vanligt. Är på dag 33 idag så mensen borde vara här nu, men eftersom tempen höjds så sent så går jag efter den och då borde bim vara på fredag. Men räknar med att deb kommer att komma som vanligt, men kommer bli lika ledsen för det.
  • Solros
    emzerus skrev 2015-05-14 11:18:22 följande:

Tack!

Gårdagen var hemsk, försökte hålla mig från gråt hela dagen på jobbet och när jag kom hem kunde jag äntligen gråta ut ordentligt o det var skönt!

Idag känns det bättre!

KRAM!Tack så mycket

Jag hoppas att det går bättre för dig än för mig!

KRAM!!

Förstår dig precis, brukar vara samma sak för mig varje månad när jag kommer hem från jobbet. Tror det är viktigt att låta sig själv vara ledsen.

Tyvärr tror jag att det försök även misslyckas då det känns preis som alltid dagen innan mens. Räknar med mens i morgon.
  • Solros

Ingen mens än men tempen sänktes imorse så mensen kommer väl under dagen. Tog ett test igår så var lika negativs som vanligt.

Nu väntar jag bara in mensen..

• Solros

Mensen kom inatt :( Trots att det var väntat att mensen skulle komma även denna månad så är det lika ledsamt och jobbigt. 1,5år av misslyckanden!!! Det känns mer och mer hopplöst att vi kommer kunna få barn på egen hand. Kommer vi överhuvudtaget få chansen att få bli föräldrar? Börjar tvivla på det också. Idag känns allt botten och jag kan knappt hålla tårarna tillbaka.

Fick igår även redan på att en till är gravid och hon sa även "Jag är gravid och blev det på första försöket. Förstår inte att folk klagar på att det tar sådan tid, det är ju bara att sluta skydda sig! Du börjar ju gammal nu, borde inte du också sluta med p-piller så kan vi bli mammor ungefär samtidigt"

Blev verkligen hel stum när hon sa det visst inte vad jag skulle säga. Det gjorde så ont inombords, jag vill inget heller än att blir gravid!

Skönt att få skriva av sig, men ber om ursäkt för mitt gnäll. Men jag vet knappt vad jag ska ta mig till längre!

• Solros
    pandoraDiem skrev 2015-05-17 11:16:22 följande:

Du behöver inte be om ursäkt, det är jobbigt det vi går igenom. Och alla som får barn på bara några försök kommer aldrig att förstå det till fullo om de inte själv står här en dag. Jag har inte berättat för mina vänner än, men fasar för den dagen de kommer fråga den där frågan: "När är det dags för er?". Kanske är det bättre att bara ta mod till sig och berätta nu innan jag får frågan. Har du berättat för hon som är gravid? Även om hon inte kommer att förstå dig så kanske hon i alla fall kan finnas där för dig om ni är nära vänner?

Jag känner så igen mig i den där hopplösheten du beskriver och önskar att jag kunde säga något bra. Men vet inte vad. Vi får helt enkelt stötta varandra. Massa kramar!

Tack för stödet! Jag har inte berätta för henne, hon är inte en jätte nära vän. Känns bara så jobbigt att berätta för vänner. Har många omkring oss som är gravida och alla har blivit gravid fort. Självklart är jag glad för dom men är ändå avundsjuk!

Tack igen för allt stöd!
Svar på tråden Vi runt 30 som siktar på vårt första plus NU