Junibebisar 2014
Uff vad min tjej sover oroligt de första timmarna efter nattning. Hon gråter och skriker i sömnen. Ingen ide att lägga sig förrän hon lugnat sig för natten. Usch stackars liten med mardrömmar flera timmar varje kväll :(
Uff vad min tjej sover oroligt de första timmarna efter nattning. Hon gråter och skriker i sömnen. Ingen ide att lägga sig förrän hon lugnat sig för natten. Usch stackars liten med mardrömmar flera timmar varje kväll :(
Åh jag är såååå feg med min tjej. Sitter som en hök över henne när hon äter majskroken. Låter henne inte pilla med någon mat, trots att jag vet att det är bra för henne.
Får skärpa mig
Till händer och fötter säger jag som norrmännen: ull er gull !
Kan inte nog rekommendera ull till era bebisar. Vi är dåliga på ull i Sverige. I Norge är det nästan ett krav på dagisen att barnen har ull på sig.
Vi har inte vagnen i lägenheten. Bebis är tung (10kg) och jag pallar inte bära runt henne till hon somnar för dagsvilorna. Därför installerade vi brio vagg-klossar på hennes sängben. Nu vaggar jag henne till sömns om vi inte är ute och går. Det är otroligt smidigt! Lägger jag bara ned henne vid rätt tillfälle kan jag vagga henne och hon somnar på tre minuter max. Man kan ta i väldigt mycket eller pyttelite. Jag upplever att det motsvarar att vagna henne.
Hur tänker ni ang välling? Varför, varför inte?
Ni som skrivit "rejält mål mat" eller "kvällsmål" istället för välling på kvällen, vad består den maten av?
Jag kan sakna att bebis var pluttis för man glömmer så fort, men samtidigt minns jag alltför väl hur slitigt jag hade det i början med amning konstant och kvällsdepp. Var helt förstörd sömnmässigt. Kände dessutom inte den där euforiska lyckan efter att jag fött. Förlossningen gick jättebra, men jag fattade nog inte riktigt att bebis låg hos mig och kopplade liksom inte på riktigt. Jag tror att med nummer två kommer jag kunna njuta mer av första tiden. Då vet jag hur fort den är förbi och vet att ta vara på det istället för att längta till bebis är större.
Jag har flera vänner som ploppar ut bebisar nu i nov dec och jan. Jag är inte ett dugg avundsjuk på dem. det är så skönt att jag kommer kunna få mysa med lite nya bebisar i vinter, men inte behöva ta ansvar för dem. Perfekt!
Förresten så sa min syster en bra grej för ett tag sedan: en del av oss är bebismammor, andra av oss är det inte. Jag tillhör nog en av de där mammorna som har det bäst när bebis blivit 6 månader :)
Soffipropp: haha jag sa innan bebis kom att jag banne mej inte ska amma en bebis som kan bita mig. Där går gränsen. Så fick min skrutt tänder vid tre månader. Vad fan gör man!? Men faktiskt, efter några smärtsamma incidenter och tydliga "nej" med handen över bröstvårtan så har hon inte bitit mig på en stund. Jag förstår dig dock om du vill trappa ned när ni ändå är på halvåret.
Jag hade planerat in kalas i morgon för min stora grabb...men de verkar som jag får ställa in då han fått vattenkoppor
Jag ska jobba lite nu tull jul och nyår och mår sjukt dåligt över att jag ska lämna dottern. Jag litar på hennes pappa men jag har svårt att vara utan henne:-P