Junibebisar 2014
Vem mer än jag börjar få en trotsig unge...som ibland vääägrar sova på dagen trots att hon är huur trött som helst ?!
Vem mer än jag börjar få en trotsig unge...som ibland vääägrar sova på dagen trots att hon är huur trött som helst ?!
Åhhh jag tycker så synd om Ludwig! Han har över 39 graders feber, fick feber i söndags eftermiddag. Va hos läkaren innan idag och vi ska bara vänta och se om det blir bättre eller sämre.
Man vill ju bara ta över smärtan och febern så han slipper. Mitt mammahjärta gör så ont av att se honom så.
Åååå jag blir galen! Min lilla verkar fortfarande ha ont i öronen :( Hon är jättegnällig och klänger på mig 24/7, tar sig för ena örat stup i ett, blöjbytena sker numera ståendes och nätterna är katastrof eftersom hon inte vill ligga ner. I morgon blir det att ringa vc igen och höra om den där remissen till ÖNH. Det hade varit skönt om hon kunde bli frisk nu :(
Natten har varit kaos men sambon tog henne så jag har fått sova. Han jobbar hela helgen så då har jag ingen hjälp. Tycker jag kan se en tand till som nästan är igenom så jag hoppas på att det är det som stör henne och inte öronen. Väntar fortfarande på tid hos ÖNH och jag börjar bli ganska otålig :/
Från att vara pigg glad och äta så bra, så har L tappat matlusten och typ vägrar ens smaka på maten. Har man väl fått i honom en sked så går iallafall halva portionen ner innan det är stopp. Verkar som att tand nummer 6 är på väg också.
Sen är han så har han äntligen fattat det här med krypställning! Men han kommer ingenstans... Tog dock första kryptaget i morse så det släpper kanske snart!
I dag tog Alice sina första steg!!!! Här går det undan minsann! Hon är galet ostadig och det är inte många i taget men ändå. Så sjukt stolt man blir :D
Igår hade vi kub. Där upptäcktes det att fostrets hjärta slutat slå för knappt två veckor sedan i v 9+6. Jag är så förstörd. Tur att jag har min älskade pojke att krama, det gör inte så mycket längre att han sover så dåligt, han lever ju och är frisk,m. Jag skulle stå ut med sömnlöshet länge till bara jag fick se bebisen i magen sprattla, men den är död.
Vet inte hur jag ska lösa allt det praktiska nu :( om det blir piller eller skrapning och om jag måste vara kvar på sjukhuset, vill/kan inte lämna min pojke så länge..
Ja här är det inte så mycket liv längre :/
Vi får samma fråga och jag står helt handfallen. Har ingen aning om vad vi ska önska oss. Presentkort är tråkigt men nog det som vi skulle uppskatta mest. Själva kommer vi nog att köpa en del leksaker och lite annat smått å gott men inget stort. Servis till äta-själv dagarna som kommer snart kanske?
Ikväll är det första gången som vi har barnvakt en hel kväll för lillan. Sambon jobbar och vi i mammagruppen har bestämt oss för att gå ut och äta utan barn så mormor får sitta barnvakt ikväll. Inget gallskrik när jag gick i alla fall :) Hoppas hon håller sig nöjd hela kvällen :)
Trevlig helg tjejer!