Inlägg från: Kela1981 |Visa alla inlägg
  • Kela1981

Junibebisar 2014

Axo skrev 2015-02-10 22:17:01 följande:

Gahh!! Denna nattning gör mig galen! Har inte varit några problem att ligga med honom i sängen innan, men sen han började krypa är det helt omöjligt att natta honom om vi inte sitter i gungstolen och vaggar honom.

Har testat att lägga honom i sin säng, men han blir vansinnig och börjar klättra istället och mitt tålamod har verkligen varit minimalt några dagar. Mannen har inga problem att vagga honom till sömns, men jag skulle gärna vilja få till några ordentliga nattningsrutiner.

Hur länge är det okej att han skriker om jag sitter bredvid och håller handen på honom? Är det okej att låta honom skrika överhuvudtaget?

Nu somnade han för 30 minuter sen, trots att han varit trött sen klockan 8.

Åh vad jobbigt! Man tröttnar på vaggandet till slut och ryggen orkar ju inte hur mycket som helst.

Jag kan inte hjälpa dig med rutiner, antar att alla måste komma på vad som funkar för just sig och sin bebis.

Tycker det är skillnad på skrik och skrik. Alice skrek första kvällen hon mattades i sängen i kanske 10 min totalt. Det var aldrig tal om något panikskrik för i så fall hade jag tagit upp henne. Det var mer ett skrik/gnäll för att hon var supertrött och ville att jag skulle ta upp henne. Men fick aldrig känslan av att hon var genuins ledsen eller otrygg, jag satt ju hos henne. Sen reagerar väl barn olika. Jag är såklart glad att det har funkat bra för oss såhär långt men det hade precis lika gärna kunnat bli en kamp.

Hoppas du hittar något som funkar snart så ni får lite ro, både du och bebis <3
  • Kela1981

Vår lilla har haft massor av mardrömmar i natt. Vaknat av skrik och gråt men är nästan inte vaken :( Öppnade wonder weeks för första gången på länge och såg att hon precis gått in i ett nytt språng som kantas av just mardrömmar :( 30 dagar ska språnget vara och jag som tyckte att vi precis börjat få så lugnt och skönt! Man ska aldrig slappna av för då kommer något runt hörnet ha ha ha...

Hur har ni andra? Märker ni av sprången fortfarande?

• Kela1981
    soffipropp1987 skrev 2015-02-12 11:33:42 följande:
    Dålig natt här. 23 somnade jag och 23.30 började L med skrik och gråt, den enda som fungerade va att han fick ligga i min säng. Han verkligen fick panik och skrek så fort han tappade nappen... Nu inför förmiddagsluren så va det skrik och vagga och sjunga i 35 minuter innan han slocknade av utmattning. Vi är mitt i ett språng och tänderna är precis på väg igenom. Suck, nu har jag migrän, tur jag har medicin mot det.
    Usch och fy!!! Det lät verkligen inte roligt! A har sovit i 1,5 timme nu så jag antar att hon också var utmattad efter nattens prövningar. Man räknar dagarna tills det är över ;)
  • Kela1981

Ha ha ha....sorry Asjak, men det var väl lika bra att släppa bomben ;)

Vad var det för korkad jävla morsa? Alla upplever väl saker annorlunda och ett akut snitt är väl annorlunda mot ett planerat? Jag gjorde själv ett planerat snitt och ja det är klart att man har vansinnes ont efteråt men även det är ju individuellt. Dumma människansom springer omkring och skrämmer upp folk i onödan! Mitt alternativ var att föda i säte och det skrämmer mig mer än alla snitt i världen :/ Hoppas dock på en vaginal förlossning om vi skulle ha ett barn till. Känner att jag var helt handikappad efter snittet så jag gick miste om en massa bebislycka pga smärtan i min egen kropp :(

• Kela1981
    Asjak skrev 2015-02-12 22:03:02 följande:

Oj Kela börjar ni fundera på en till?

Visst va det ni som bara skulle ha ett barn :) ?

Jag va super nöjd med mitt snitt men oxå väldigt handikappad efter iaf i två veckor för det gjorde så ont, men det va klart värt det <3

Nej vi vill ha fler och det visste vi från början men det får nog vänta ett par år tills nästa. Så man hinner återhämta sig ;)
  • Kela1981
    nica skrev 2015-02-13 07:41:07 följande:

Kela jag fattar att du blev förbannad hade jag också blivit om man försöker lugna nån och en annan skrämmer upp den andra personen.

Min lilla verkar inte tåla sin medicin så ska ringas vc när de öppnar. Hon bajsade så mycket igår att de fräter på hela rumpan och underligt och bara skrek så ont hon hade smile4.gif

Ang. Barn så har jag ju 17 månader mellan mina äldsta och de är kämpigt men man var inne i de så på något sätt var de lättare. Skiljer 4 år på lillan och mellan grabben och man glömmer mycket.

Åh nej!!! Stackars stackars lilla sessan :( Hoppas ni kan få ny medicin så hon slipper h så ont <3
  • Kela1981

Och DÄR sprack det :( Läggningen igår slutade i vaggande trots att jag lovat mig själv att inte ge upp. Men när man har suttit i 2,5 timme med en övertrött bebis så har man inte riktigt samma pepp längre :/ Hon har varit supergnällig och allmänt grinig i ett par dagar nu så antingen har det med språnget att göra eller så är det ny sjukdom på g här, jag blir så trött! Hon har sovit jätteroligt hela natten och även om hon åt mer igår kväll och somnade senare än vanligt så vaknade hon ändå halv sex, wtf!?! Funderar på om det är dags att se över sömnen på dagen och kanske försöka ta bort den sista luren på em.

Så....nu har jag kräkt av mig lite ;)

• Kela1981

Och DÄR sprack det :( Läggningen igår slutade i vaggande trots att jag lovat mig själv att inte ge upp. Men när man har suttit i 2,5 timme med en övertrött bebis så har man inte riktigt samma pepp längre :/ Hon har varit supergnällig och allmänt grinig i ett par dagar nu så antingen har det med språnget att göra eller så är det ny sjukdom på g här, jag blir så trött! Hon har sovit jätteroligt hela natten och även om hon åt mer igår kväll och somnade senare än vanligt så vaknade hon ändå halv sex, wtf!?! Funderar på om det är dags att se över sömnen på dagen och kanske försöka ta bort den sista luren på em.

Så....nu har jag kräkt av mig lite ;)

• Kela1981
    soffipropp1987 skrev 2015-02-14 11:51:41 följande:
    Har också en liten som börjat krångla med läggningen OCH han sover så oroligt! Även han vaknar tidigare fast än han somnade senare än vanligt... Vi får trösta oss med att det nog är en fas som tur är eftersom två barn gör ungefär likadant.
    Jaaaa! Det är så himla najs när flera är besvärliga samtidigt! Hoppet om att det är en fas lever ju vidare då ha ha ha...

Fast denna fasen ska vara i 27 dagar till säger appen...skjut mig!

Men en liten positiv nyhet då; Alice har börjat prata något infernaliskt. Bababa...gagaga...jajaja hela tiden!!! Man undrar ju vad hon gafflar om ;)
  • Kela1981

Var hos arbetsterapeuten för två veckor sedan och fick reda på att jag har senskideinflammation i vänster hand. Fick en skena utprovad och direktiv att ha den på dygnet runt i tre veckor. Nu har två gått och det har bara blivit värre! Kan knappt använda vänsterhanden längre så i morgon blir det till att ringa dit och få en tid till farbror doktorn med den stora kortisonsprutan :/ Jag som ville undvika det :(

Svar på tråden Junibebisar 2014