Junibebisar 2014
Gahh!! Denna nattning gör mig galen! Har inte varit några problem att ligga med honom i sängen innan, men sen han började krypa är det helt omöjligt att natta honom om vi inte sitter i gungstolen och vaggar honom.
Har testat att lägga honom i sin säng, men han blir vansinnig och börjar klättra istället och mitt tålamod har verkligen varit minimalt några dagar. Mannen har inga problem att vagga honom till sömns, men jag skulle gärna vilja få till några ordentliga nattningsrutiner.
Hur länge är det okej att han skriker om jag sitter bredvid och håller handen på honom? Är det okej att låta honom skrika överhuvudtaget?
Nu somnade han för 30 minuter sen, trots att han varit trött sen klockan 8.
Jag kan inte hjälpa dig med rutiner, antar att alla måste komma på vad som funkar för just sig och sin bebis.
Tycker det är skillnad på skrik och skrik. Alice skrek första kvällen hon mattades i sängen i kanske 10 min totalt. Det var aldrig tal om något panikskrik för i så fall hade jag tagit upp henne. Det var mer ett skrik/gnäll för att hon var supertrött och ville att jag skulle ta upp henne. Men fick aldrig känslan av att hon var genuins ledsen eller otrygg, jag satt ju hos henne. Sen reagerar väl barn olika. Jag är såklart glad att det har funkat bra för oss såhär långt men det hade precis lika gärna kunnat bli en kamp.
Hoppas du hittar något som funkar snart så ni får lite ro, både du och bebis <3