Inlägg från: Kela1981 |Visa alla inlägg
  • Kela1981

Junibebisar 2014

Asjak skrev 2015-03-04 20:57:31 följande:

Herregud vi var på öppna förskolan idag och Isabelle älskar att vara i centrum, hon satt i mitten och skrattade och pratade,tjoade sina vääääldigt höga toner och lät som en gammal telefon dddddrrrrrr ddddrrrrrrr :)

Dom andra mammorna skrattade och tyckte hon var hel festlig och det eldade ju på henne när hon fick respons, men jag tror dom andra tänkte -åhh tur mitt barn är så lugnt, hur orkar hon ;)

Ha ha ha ha vad härligt det låter! Vi måste försöka få ihop en träff snart!!!
  • Kela1981
    Asjak skrev 2015-03-05 08:43:11 följande:
    Jag är fri hela nästa vecka, ska vi kanske ses hemma hos ngn för det blir väl lite lättare om dom blir uttråkade?
    Ja absolut! Vi kan vara här om ni vill :) Jag är dock bara ledig onsdag eller fredag nästa vecka. Resten är uppbokat :(

Vad säger ni? Nica? Asjak?
  • Kela1981

Ha ha ha... Det går så bra så men räkna inte med att jag kör nån finputsning här hemma ;)

• Kela1981

Ja det funkar för mig. Vad säger du Nica?

Ha ha ha...då kommer du att bli besviken Asjak ;) men det bjuder jag på :)

• Kela1981
    ellami skrev 2015-03-07 20:15:15 följande:

Min pojk har helt plötsligt börjat vägra napp sen nån v tillbaka :( i början tänkte jag jahopp toppen man får det överstökat redan nu, så smidigt! Men nu inser jag att det är JOBBIGT utan napp, för det är jag som blir den stora nappen istället.. Mina nätter blev plötsligt snäppet svårare. Fattar inte varför detta nu? Han har ju alltid tagit napp :/

Vad konstigt. Tand på väg? Du är kanske skönare att snutta på än en hård napp? :)
  • Kela1981
    ellami skrev 2015-03-07 21:29:21 följande:
    Det vore väl inte omöjligt, han är trots allt 9 månader och tandlös ;) kan de vägra napp då? Gör det ont liksom? Det kom så plötsligt och han har vägrat nu i 1-2 v men ingen tand som syns än iaf..
    Vet inte riktigt men det kanske kan vara ömt att ha nappen mot om det spänner. A har en hörntand (wtf?) men inga där fram än. Det känns dock som en är på g men hon vill ha nappen än så länge. Vet en väninna vars dotter vägrar fast föda så fort det är tand på gång så dom reagerar väl olika dom små liven :)
  • Kela1981
    ellami skrev 2015-03-10 05:57:04 följande:
    Pussar får jag redan sen länge :D visst inga riktiga pussar men hans sätt liksom. Han gapar stort, tar tag i hela mitt ansikte och liksom lägger sin öppna mun mot min kind och ibland suger han haha. Han gör det ofta när han är på kelhumör <3 så jäkla gulligt! Inte lika poppis att "pussa" pappa dock som sticks med stubb ;)
    Ha ha ha.....så gör Alice också. Slemmigt men mysigt;)
  • Kela1981
    Asjak skrev 2015-03-12 22:05:26 följande:

Ellami åhh Grattis vad underbart!!

Hur mår du?

Soffipropp aj stackars liten, klart du inte är en dålig mamma men jag förstår hur du menar. Dom kommer nog lyckas få en hel del blåmärken det närmaste året.

Jag och Isabelle har vart hos Kela och söta lilla Alice och fikat igår, jätte mysigt och tack snälla för det varma välkomnandet :)

Hoppas Alice inte har haft mardrömmar om den läskiga Isabelle :)

Ha ha ha....hon verkar inte ha fått några bestående men av henne ;) Det var supermysigt att träffas! Vi får styra upp en omgång till så Nica också kan vara med :D
Svar på tråden Junibebisar 2014