Inlägg från: Kela1981 |Visa alla inlägg
  • Kela1981

Junibebisar 2014

Jag blir så trött! Hon åt senare igår kväll (hel portion gröt) och somnade typ 1,5 timme senare än vanligt men ändå vaknar hon vid 5 och är vrålhungrig! Jag blir dum i huvudet :(

• Kela1981

Här vaggas det igen :( Tyckte vi fick rätt på det där med att somna själv men tänk vad fel vi hade ha ha ha. Då var det bara att börja om igen :)

Idag börjar vi med att bara låta henne sova fm och em. Innan har hon velat sova efter 2 timmar så beroende på när hon vaknat så kunde det bli upp till fyra sovstunder på en dag. Känns inte rimligt för en snart 9-månaders tycker jag så nu är det fokus på att hålla henne vaken längre stunder. Förhoppningsvis gör ju detta att hon sover bättre på nätterna :)

• Kela1981
    Juronjaure skrev 2015-02-27 21:15:39 följande:
    Det låter ju super att det kan gå så lätt att få henne att sova på nätterna! Helt klart värt att pröva. Mest handlar det väl om att man är bekväm av sig och hellre slänger fram tutten än kämpar med (eventuellt) ledsen bebis och vaggning/kånkning. Men om det bara tar några nätter kan jag stå ut ;)

Förresten... Idag somnade ungen UTAN kånkning. Fick välling i gungstolen, sedan satt jag kvar och gungade tills hon somnade (tog bara nån minut) och lade ner henne i sängen efter en kvart. Så härligt att slippa bära runt på henne, wow!
    Åh vad skönt! Kanske kan gungstolen ersätta kånkandet?

I dag har Alice bara sovit två gånger. Sammanlagt ca 2 timmar så det ska bli spännande att se hur natten blir. Hon har inte alls varit så gnällig som jag trodde hon skulle vara. Får bara se till att mata henne med mellanmål mer noggrant så hon får ny energi. Fast det höll på att gå åt skogen när vi åkte bil för då somnar hon gärna ha ha ha....

En kompis till mig gjorde så, när hon skulle sluta amma på nätterna, att pappan låg på den sidan med bebisen så hon inte kände lukten av mamma/tutte och det tog bara ett par nätter så slutade hon äta nattetid :)
  • Kela1981
    nica skrev 2015-02-28 16:09:40 följande:

php0COnGP14597.jpg

Varit på dop idag, lillans utstyrsel smile1.gif

Hoppas ni får en toppen helg smile1.gif

Vilken liten prinsessa! Klänning från Name It? Har tittat på den men insett att Alice inte passar i deras kläder :(

Här hemma går vi mest i one-piece känns det som. Har ett par från PoP som jag älskar att ha på henne ha ha ha....inte så flickigt kanske ;)
  • Kela1981
    soffipropp1987 skrev 2015-03-01 09:18:33 följande:

Så söt nica!!!

Inatt har Ludwig sovit hela natten utan uppvak! Blöjan va torr och han va pigg och glad, dessutom tog han en timmes sovmorgon :) utsövd och glad mamma också!

Åååå vad härligt det lät! Hoppas han håller den trenden nu så du får sova lite :)
  • Kela1981
    nica skrev 2015-03-01 08:28:22 följande:

Lindex hitta vi den på, dock inte så praktisk att krypa i:-P

Jaha! Den var vansinnigt söt i alla fall :)

Alice är supernära att börja krypa fast i dag ställde hon sig i plankan flera gånger så jag undrar lite vad hon sysslar med ;) Snart är nog lugnet över när hon börjar flänga rundor här hemma :)
  • Kela1981
    Asjak skrev 2015-03-02 11:46:26 följande:

5.30 idag igen vad ska ja göra???

Och hon vaknade hela natten o va ledsen tills jag tog över henne i vår säng, då låg hon o sparkade mig i ryggen ist :)

Soffipropp ja det måste man ju göra, nu va inte min inriden ännu bara skrittad så va inte så mycket att testa

Så tidigt vaknade Alice också tills jag började reglera hennes sömn på dagen. Nu får jag sova till halv sju, halv åtta om jag har riktig tur. Får fortfarande ta över henne i min säng vissa nätter men det brukar inte behövas förrän vid 4-5 snåret nu. Det är ju ett språng nu vid 8-9 månader med separationsångest så det kanske är det som spökar?

Hur mycket sover hon på dagarna?
  • Kela1981
    soffipropp1987 skrev 2015-03-02 20:06:02 följande:

Hade en jättejobbig natt... Visade sig vid halv sju (lyfte över honom till min säng då) att han kommit över på mage och sovit så hela natten. Det va gnäll ca en gång i timmen o jag stoppade i napp, stackarn kan inte ta sig tillbaka till rygg, inte konstigt att han sov dåligt.

Stackarn :( Men vad tapper han var som ändå försökte somna om då. Hade A kommit över på mage så hade det blitt illvrål om hon inte lyckats vänd sig själv ha ha ha ha...
  • Kela1981

Åh vad roligt för er som ska bygga hus! Stort grattis! Hoppas det går riktigt fort med allting så ni slipper vänta på att flytta in :)

Här har vi också haft oroliga nätter men natten till i dag var faktiskt hyfsad. Dock så vaknade hon redan 6 så det blev 3 sovstunder idag istället för 2. Jaja...man kan väl inte få allt. Ikväll vägrade hon både gröt och välling så hon har nästan inte ätit någon kvällsmat och middagen vid 4 var inte heller någon stor portion. Spännande att se hur natten blir :/

• Kela1981

Usch! Fullmåne och utvecklingssprång på samma gång :( Jaja....vi får påminna oss om att det "bara" är en fas ;)

I dag kom det....första ordet! Såklart var det "mamma" :) Tror dock inte att hon fattar riktigt vad hon säger men hon tittade faktiskt på mig flera gånger och sa mamma så kanske begriper hon mer än man tror ;)

I måndags reste hon sig mot soffan, idag mot toastolen och mot kökslådorna. Dags att montera dit öppnings-stoppar tror jag :) Tycker det är helt fantastiskt att det äntligen börjar hända massor :D

Svar på tråden Junibebisar 2014