Junibebisar 2014
Jag blir så trött! Hon åt senare igår kväll (hel portion gröt) och somnade typ 1,5 timme senare än vanligt men ändå vaknar hon vid 5 och är vrålhungrig! Jag blir dum i huvudet :(
Jag blir så trött! Hon åt senare igår kväll (hel portion gröt) och somnade typ 1,5 timme senare än vanligt men ändå vaknar hon vid 5 och är vrålhungrig! Jag blir dum i huvudet :(
Här vaggas det igen :( Tyckte vi fick rätt på det där med att somna själv men tänk vad fel vi hade ha ha ha. Då var det bara att börja om igen :)
Idag börjar vi med att bara låta henne sova fm och em. Innan har hon velat sova efter 2 timmar så beroende på när hon vaknat så kunde det bli upp till fyra sovstunder på en dag. Känns inte rimligt för en snart 9-månaders tycker jag så nu är det fokus på att hålla henne vaken längre stunder. Förhoppningsvis gör ju detta att hon sover bättre på nätterna :)
Varit på dop idag, lillans utstyrsel
Hoppas ni får en toppen helg
Så söt nica!!!
Inatt har Ludwig sovit hela natten utan uppvak! Blöjan va torr och han va pigg och glad, dessutom tog han en timmes sovmorgon :) utsövd och glad mamma också!
Lindex hitta vi den på, dock inte så praktisk att krypa i:-P
5.30 idag igen vad ska ja göra???
Och hon vaknade hela natten o va ledsen tills jag tog över henne i vår säng, då låg hon o sparkade mig i ryggen ist :)
Soffipropp ja det måste man ju göra, nu va inte min inriden ännu bara skrittad så va inte så mycket att testa
Hade en jättejobbig natt... Visade sig vid halv sju (lyfte över honom till min säng då) att han kommit över på mage och sovit så hela natten. Det va gnäll ca en gång i timmen o jag stoppade i napp, stackarn kan inte ta sig tillbaka till rygg, inte konstigt att han sov dåligt.
Åh vad roligt för er som ska bygga hus! Stort grattis! Hoppas det går riktigt fort med allting så ni slipper vänta på att flytta in :)
Här har vi också haft oroliga nätter men natten till i dag var faktiskt hyfsad. Dock så vaknade hon redan 6 så det blev 3 sovstunder idag istället för 2. Jaja...man kan väl inte få allt. Ikväll vägrade hon både gröt och välling så hon har nästan inte ätit någon kvällsmat och middagen vid 4 var inte heller någon stor portion. Spännande att se hur natten blir :/
Usch! Fullmåne och utvecklingssprång på samma gång :( Jaja....vi får påminna oss om att det "bara" är en fas ;)
I dag kom det....första ordet! Såklart var det "mamma" :) Tror dock inte att hon fattar riktigt vad hon säger men hon tittade faktiskt på mig flera gånger och sa mamma så kanske begriper hon mer än man tror ;)
I måndags reste hon sig mot soffan, idag mot toastolen och mot kökslådorna. Dags att montera dit öppnings-stoppar tror jag :) Tycker det är helt fantastiskt att det äntligen börjar hända massor :D