Inlägg från: Kela1981 |Visa alla inlägg
  • Kela1981

Junibebisar 2014

nica skrev 2015-01-11 08:50:40 följande:

Tror jag ska sluta koka vattnet då smile1.gif

Har blåst som tusan här också men har de lugnat sig.

Asjak-Min lilla prinsessa har varit på badhuset 2 ggr, hon älskar de! Tyvärr mycket människor på söndagar så de blir lite jobbigt med tösen och mina pojkar i allt kaos:-/

Kela - fy vad läskigt! Jag har typ inte sovit något ligger och inbillar mig att något ska hända...ett träd ska trilla mot fönsterna eller nåt. ( knäpp jag vet :-P )

Juronjaure- här är de en pärs att byta blöja, hon vänder sig om hela tiden försöker ta sig bort från skötbordet och är så gnällig för hon inte får som hon vill smile6.gif

Nu när hon ställer sig mot allt och släpper för hon tror hon kan stå själv så får man vakta som en hök så hon inte skadar sig

Någon som provat up&go? Tänkte köpa de idag och se om de kan bli lättare att byta blöja. Dock så får jag byta från pampers till libero då de är från 7 kg. Har ni provat och vad tycker ni?

Jag har inte provat Up and Go men har hört av andra mammor att dom är fantastiskt mycket lättare att ha när bebisarna beter sig som ålar ;) Så prova du, det kanske underlättar blöjbytena :)
  • Kela1981

Här blir vi också uttråkade fort oavsett om jag sitter med henne eller ej. Bäras omkring i huset är roligare. Så här får jag inte mycket gjort heller förrän hon sover på kvällen eller när pappan är hemma.

Blääää....sitter o sörjer mitt avslutade medlemsskap på SATS :( Men det är inte rimligt att betala nästan 500:- i månaden när jag knappt utnyttjar det! Trodde verkligen att jag skulle ränna omkring med bebisen överallt men så har det inte blivit. Med det sagt så ger jag inte upp med träningen men den behöver bli mer anpassad nu. Så en kompis o jag har anmält oss till Midnattsloppet i september i Malmö och ska nu träna ihop under våren. Lättare att anpassa att han kommer hit när pappan är hemma och så kan vi träna då. Jag är ju dock ingen löpare direkt så det kan ju bli spännande ha ha ha ha...

• Kela1981
    Asjak skrev 2015-01-12 09:39:29 följande:

Här blir allt tråkigt fort och mamma ska gärna vara med hela tiden överallt, leksaker duger att gnugga tänderna med men annars är hon förälskad i allt som är rött :)

Inatt matade jag inget men hon knorrar och vrider sig o sparkar halva natten så ja inte kan sova.

Vet ni vart man kan kolla efter bebis aktiviteter? Typ baby cafe' mm

Tror du kan kolla på kommunens hemsida. Har för mig att det finns info där :)
  • Kela1981
    Asjak skrev 2015-01-12 14:35:40 följande:

Tack Axo och Kela hittade öppn förskolan så dit ska vi på onsdag och imorgon blir det badhuset igen.

Tänkte köpa träningskort där, Kela usch 500:- är mucket nu när man går hemma

Ja, det känns onekligen som mycket när man går hemma. Tidigare tränade jag 4-5 dagar/vecka och då var det lätt värt det även om dom är en av de dyraste kedjorna. Fördelen är ju att dom har barnpassning men även om jag lämnat Alice där och det fungerade bra så behöver jag ränta ganska mycket för att det ska löna sig och så mycket vill jag inte lämna bort henne. Nu ska jag lösa ett på 24-seven här i byn istället så blir det lättare att bara sticka iväg en stund när sambon är hemma. Man vill ju inte ha kvar sina gravkilon för evigt ;) Saknar mina armar och rutor på magen :(
  • Kela1981

Asjak: ha ha ha....borde och borde....vill man inte helhjärtat och trivs med sig själv så finns det inget man borde i mina ögon :) Träning är inte för alla helt enkelt. Man måste prioritera det man tycker är viktigt och roligt!

Jag har typ 5 kg från graviditeten kvar men min kropp har helt förändrats sen jag blev gravid så det ska bli spännande att se om jag kan få tillbaka min forna form ;) Mycket handlar ju om rätt mat också och det är lättare sagt än gjort när man går hemma och är uttråkad ;)

Heja oss för att vi försöker i alla fall :D

• Kela1981

Igår blev jag faster igen till en liten (4300g!) pojke! Visst är dom söta när dom är så små men i mitt huvud tycker jag bara synd om dom stackars föräldrarna som nu ska försöka lära känna denna lilla varelse och samtidigt hantera en överdrivet trotsig 2-åring :/

Japp, jag kan återigen konstatera att jag inte är någon bebismamma men ändå rycker det lite i äggstockarna när jag får se honom ha ha ha...

• Kela1981
    Asjak skrev 2015-01-13 11:51:22 följande:

Kela oohh hej och hå det var en rejäl kille :)

Grattis till faster!

Min brorsdotters dotter som va så sjuk har fått komma hem med syrgas vid behov och isolering från folk i tre månader, stackars liten

Åh stackars liten! Men skönt att dom fått komma hem i alla fall. Ett steg i rätt riktning :)

Ja, han är en rejäl bit. Alice vägde samma när hon var 2 månader ha ha ha
  • Kela1981

Jag ska vara hemma t.o.m augusti :)

Fy vad jobbigt att inte tycka om sina svärföräldrar :( Jag har inga problem med mina och Alice älskar sin farmor men jag kan ändå relatera för mitt ex föräldrar var vidriga! Så länge barnet tycker om dom så kan man ju inte göra något direkt. Jag ogillar min pappas flickvän och det känner À av ganska bra, brukar bara skrika så fort hon håller henne. "Duktig flicka" tänker jag då i mitt stilla sinne he he he....

• Kela1981
    Sessan4 skrev 2015-01-13 22:13:38 följande:

Min son är 6 1/2 månad. Han har börjat snurra runt och drar sig fram på golvet efter saker om jag lägger ner honom på täcke tex. Nu har han börjat lägga sig på mage i spjälsängen!! Han vaknar ofta då med händerna över huvudet på sin lilla kudde och kan inte vända tillbaka så jag brukar hjälpa honom. Visst är det inte lika farligt att sova på mage när de är över halvåret? Eller..

Jag fick till svar från Bvc att så fort dom kan vända sig över till mage själva så minskar risken för psd. Alice hade en period när hon ville sova på mage men då kunde hon inte vända sig själv. Det struntade jag i, så länge hon sov och var nöjd så var jag nöjd :)
  • Kela1981

Nica: så skönt att någon mer har en pyttebebis! Tittade i Alice kläder idag och det står att 62 är för 2-4 månader ha ha ha.... Vi ska snart också gå över till 68 för nu börjar det bli tajt i 62orna. Våra flickor är nog ungefär jämnstora, hon vägde 7kg och var 64 cm på 6-månaders kontrollen så hon har väl växt en del nu kan jag tänka :)

Svar på tråden Junibebisar 2014