Fick en diarréblöja på eftermiddagen, antar att den var pga vaccinet. Får se hur natten blir.
Min kille började jobba idag efter semestern och jag har lite panik över vad jag ska göra av alla dagar framöver! Visst har vi haft mysiga jollerstunder här hemma idag, men gnällstunder också, och ibland känns det som om man bara väntar på att det ska bli kväll. Uttråkad eller jag vet inte vad! Vyssar barnet hela tiden känns det som, i hopp om att hon ska somna... För hon är gnällig och verkar så trött. Och ibland känns det som att hon sover hela tiden... Vaggar jag henne till sömns för ofta...? Dåligt samvete! Och jag ser hösten framför mig och tänker att SKA ALLA DAGAR VARA SÅDANA? Känner inte så många som jag kan umgås med, och de jag känner jobbar ju... Vad GÖR man? Barnet sover, äter, vi jollrar en stund, jag lägger henne på golvet så hon får krypträna, sedan verkar hon trött, och jag vyssar, hon somnar en stund, äter, vi jollrar, leker kanske lite med nån leksak. Hon verkar trött, jag vyssar, hon somnar en stund. Går KANSKE till affären en sväng.Visst skulle jag kunna åka in till stan, men tanken på att åka buss med Puttan som kanske blir upprörd och skriker i panik så att jag måste plocka ur henne ur vagnen (livsfarligt på motorvägen, väl???) gör att en sådan resa inte känns så lockande...
Okej. Har haft killen hemma i 5 veckor... Det är första dagen utan honom på länge, och jag är trött efter en heldag med bebisen utan avlastning... Känner mig lite ledsen och tänker för mycket. Kanske inte så konstigt. Kanske kan jag hitta nån öppen förskola eller liknande så att jag kan träffa lite vuxet folk ibland också... Puttis, älskar dig gränslöst, men ibland vill mamsing prata med nån som kan svara begripligt...;)
Jag bara undrar, VAD GÖR NI??? På en vanlig dag så där, hur ser den ut? Trodde att jag skulle känna mys-pys-känslor över mammaledigheten, och det gör jag också...ibland...men ibland känns det som att jag klättrar på väggarna med lillputt hängande i pälsen och inte vet vart jag ska ta vägen. Dålig dag. (Med gulljoller och många fina leenden, men just nu är jag bara så trött...)