ellami skrev 2014-07-29 21:37:41 följande:
Jag har också lite småpanik över att gå ut med bebis. Han är inte jätteförtjust över liggdelen. När han sover är det lugnt, oftast är det lugnt när jag promenerar på skumpiga underlag också. Men går jag in i en butik, kör på asfalt eller står stilla blir det skrik nästan direkt. Nappen funkar ibland, men oftast måste jag lyfta upp honom och lugna. Kan verkligen inte gå själv i köpcenter med honom pga detta, svårt att kånka på både vagn och bebis. Nu när han börjat följa vagnleksaken med blicken har det blivit något roligare att ligga där iaf. Jag längtar till sittdelen och hoppas det blir bättre då, alla säger att bebisar gillar sittdelen bättre!
Bärsele ratar han helt än så länge men vi kämpar på att vänja honom vid den.
Vad skönt att höra att jag inte är ensam! Idag får vi hem bärselen så då får vi se om det är en hit eller ej :/ Angående leksaker i liggdelen så köpte jag en tygbok som vecklas ut till en enda lång rad med bilder och "klädde" insidan av vagnen vid huvuddelen med den och det verkar som att vår fröken tyckte det var lite spännande i alla fall. Så tröttnar han på den ni har så kan du ju prova det om du vill :) För oss hjälper inte ens skumpiga underlag, hon skriker lika mycket ändå :(
Jag längtar också till sittdelen, tror att hon ogillar liggdelen för att hon inte ser något omkring sig. Hoppas det löser sig för både oss och er snart :)