Junibebisar 2014
Han kanske ska lära sig att ta ut och sätta i nappen själv, halvvägs där då ju ;)
Nu hoppas jag verkligen att A håller sig frisk ett tag! Hon har fortfarande lite hosta kvar men annars mår hon mycket bättre.
Det märks så himla tydligt att hon har gått in i nästa språng! Så fort jag går lite längre ifrån henne så börjar hon gnälla och gråta. Ännu mer klängig än innan och äter inte speciellt bra alls. Dessutom är hon konstant trött känns det som. Dom säger ju att dom ska få längre och längre vakenperioder men hon är uppe i absolut max 2 timmar fortfarande, ofta bara 1-1,5 sen vill hon sova igen. Försöker aktivera henne så hon är uppe längre men hon vill bara vara i famnen när hon är så trött så det funkar inte direkt :( Börjar fundera på om det är något galet med henne :(
Igår va vi på Liseberg. Det va ca 1 grad ute och jag hade på L ett par vanliga sockar ett par raggsockar, fleeceoverall med fötter på och så satt han i en åkpåse. Han va varm om fötterna :)
Men tror ni inte att det beror lite på om fötterna är varma eller kalla innan man sätter på sockarna? Är de kalla så är det väl svårare att få upp värmen?
Hej alla grymma mammor! har varit inne och tjuvkikat lite hos er, väntar nämligen också ett junibarn - men 2015. Så ville veta vad jag hade att vänta och så hittade jag er tråd Tack för alla era tips, har redan lagt till flera i en "bra att ha"-mapp. Stor kram till er allihopa, vad fint att ni fortfarande stöttar varandra, hoppas på samma sammanhållning i "min" tråd om ett år
Idag var de bvc och min lilla tjej har växt pp bra 6, 4kg och 62cm hon var lite lite febrig nu efter vaccinet.
Idag försökte hon sig på att krypa igen, så stolt!
Hoppas ni haft en bra dag
Förresten nu blev jag fundersam.. Vi var på bvc 2 veckor sen också och nu när jag räknar ut har han knappt gått upp 120 gram sen sist. Blir kanske 55 g/vecka. Är inte det jättelite?? Han gick upp jättebra förr så nu blev jag lite nojig. Hans kurva har börjar plana ut, förr låg han på +1 på vikt men nu går han ner mot medelkurvan. Jättetråkigt tycker jag, han var så gosig som knubbis! Men inte bara det utan jag blir ju lite orolig också fast bvc sköterskan sa bara att allt såg fint ut så tänkte inte på det där och då.. Vet att det är vanligt bland ammande barn med den här sk amningspuckeln men ändå. Blir nojig över att han kanske borde få i sig mer mat men han vägrar äta så mycket annat. Ammar gör han nästan varannan timme dygnet runt men det hjälper tydligen inte längre
Hur mycket går era upp i vikt per vecka? Främst undrar jag över de bebisar som likt min gått upp väldigt bra från start och kanske legat nån kurva över så jag har att jämföra med.
Har glömt fråga ger ni era bebisar dricka till maten? Eller de får "bara" bröstmjölk/ersättning?
Idag har tand nummer två tittat fram! Han fick ju den första förra måndagen, misstänkte då att man kunde ana tand nummer två redan då. Så jäkla snabbt dom växer! Det är ju gulligt med tänder men hur underbart är det inte med små tandlösa munnar :)
Hur tänker ni ang välling? Varför, varför inte?