Junibebisar 2014
Hade en tesked katrinplommonpuré i gröten idag och det slank ner hur lätt som helst :) Vill inte byta från sempers gröt för jag är så nöjd med den och nu äter han ju så det är ju bra :)
Hade en tesked katrinplommonpuré i gröten idag och det slank ner hur lätt som helst :) Vill inte byta från sempers gröt för jag är så nöjd med den och nu äter han ju så det är ju bra :)
Inatt låg jag vaken med en lite pojke som bara drar ut sin napp, och när han väl har somnat och jag kan lägga mig till rätta så börjar han igen. Det slutade med att sambon fick ta över och jag fick sova från 5 till 7.20. Då bytte jag blöja och vi la oss igen och somnade om till 8.40!! Känner mig ändå rätt utvilad :)
Är det någon mer än jag som har sånt shoppingbegär?! Köpte precis kläder på nätet från hm till min lilla plutt, jag o sambon va i stan i fredags o shoppade kläder till L då också. Det är ju farligt att sitta hemma o ha mobiler och surfplattor... Om inte annat så blir det dyrt i längden.
Alltså hjääälp! Hur nattar ni era bebisar? Jag blir tokig och min rygg går snart av pga allt vaggande!! Känns som att min bebis är den enda som inte vill somna ammandes eller genom att ligga nära mig. Nej nej här ska det kämpas och vaggas i en evighet för att få herrn att somna!
Är det någon som fått tillbaka mensen ? jag har börjat få lite mensvärk i några dagar nu, men har inte kommit ÄN i alla fall...
Min bebis äter 1/2 dl gröt. Bara dryga timmen efteråt är han jättehungrig. Någon som känner igen det. Han ammar ca varannan timme, men jag tänker att han borde bli mättare av gröt. Eller är han törstig? Han tar inte flaska så svårt att få i honom vatten efteråt.
Uäääää vilken natt! Känns dumt att klaga när jag vet att många av er har det 1000 resor värre :( Sessan har världens förkylning och bara snörvlar, vill ha nappen men kan inte andas med den i, ger koksalt=vansinnig bebis, blir bättre i ca 20 minuter och sen är vi igång igen. Så har det varit hela natten :( Denna mamman är trööööött idag! Hon skulle egentligen vaccinerats i fredags, fick det framflyttat till nu på fredag men insåg att det inte heller kommer att funka. Ringde BVC precis och fick en ny tid. Hon frågade om hon dreglar mycket, eh ja! "Då är det nog fler tänder det handlar om" fick jag till svar. Det kommer tydligen ofta förkylningar i samband med att tänderna spricker igenom. Blääää....måtte hon bli frisk snart så både hon och jag får sova :(
Idag blir L 5 månader och jag blir nästan rädd för att tiden går så fort!! Tänk vad stora de blir så snabbt!
Själv tycker jag det har blivit lättare att lägga ner honom när han har somnat i famnen. Jätteenkel bebis att handskas med just nu faktiskt och vi har fått lite rutin i vardagen, jag vet när han vill sova och äta, vi samspelar rätt bra :)
På måndag är det dags för denna månadens Bvc besök inklusive vaccination.
Vill inte somna, gick 5 km unna jag gav upp och började gå hemåt. 500 meter hemifrån sover han. Det är så himla mycket som man måste titta på när man är ute och åker :)