Inlägg från: soffipropp1987 |Visa alla inlägg
  • soffipropp1987

Junibebisar 2014

Skit också!! Jag la mig för 2 (!) timmar sen, kan inte somna, nu börjar L vrida på sig. Jag hjälper honom runt till mage o där ligger han med huvudet uppåt! Ameh! Lägg ner huvudet och somna om liksom, men nej! Tillbaka på rygg slocknar han direkt... Suck. Varför kan jag inte somna då?!? Jag är ju så sjukt trött...

• soffipropp1987

Åh jag som tycker det är så skönt att få åka till affären själv. Idag va jag i stallet i två timmar och red och sen åkte jag till affären o handlade. Min mamma tog hand om L under tiden. Ska inte säga att jag lämnar honom till vem som helst, bara pappan, mina föräldrar och möjligtvis min syster. Min svärmor har redan tabbat sig så hon kan gott få vänta på att få passa.

• soffipropp1987
    Asjak skrev 2014-10-27 21:50:38 följande:

Kela åh vad skönt att höra! Blir ju lite orolig detta är mitt första barn och ni andra berättar att era sitter själva och kan stå etc.

Åttiotalist vad skönt för er, man tar vara på dom lugna stunderna nu :)

Smalljey förstår att du tänker så! Jag hade en väldigt bra graviditet och förlossning, enda jobbiga är att min sessa inte gillar att sova, men det går det oxå :)

Vi vill ha två stycken och gärna väldigt tätt så vi kör på.

Soffipropp åh vad roligt rider du oxå! Vad har du för häst? Inriktning?

Jag har en från början tänkt fälttävlanshäst. Han är efter Little Q så han är ett sv halvblod. Jag tävlar dressyr upp till Msv B. Men nu har jag inte tävlat på två år och det va första gången på ett helt år som jag satt på honom igår. Suget tillbaka är inte jättestort än tyvärr... Så jag funderar på att sälja honom och skaffa mig en åring som inte behöver så mkt stimulans på något år.

Har du häst också?
  • soffipropp1987
    Asjak skrev 2014-10-28 11:03:57 följande:

Soffipropp jag har en treåring efter Briar som just nu är på inridning, samt en treåring som är dräktig och i helgen ska vi åka och kolla på en valack jag och min mamma.

LovaViola usch din stackare, går det inte alls att pappan nattar?

Låt han vara med under nattningen så han lär sig hur du gör och kanske kanbtesta det själv om några dagar?

Jag tar nästan alltid nattningen,och alltid natten själv, men min make har tagit morgonen två ggr så jag har fått vila lite.

Sex har vi kunnat ha sedan tre veckor efter förlossningen, men just nu så gäller det att ha orken oxå :)

Vad kul! Då är det dressyr för din del också? Har du fått tillbaka suget att sitta upp än då? Känns lite tråkigt att jag inte är mer sugen på att rida faktiskt.
  • soffipropp1987

Har klättrat på väggarna här hemma idag. Ungen som har kunnat eller haft tid att träffa oss idag. Vi tog oss ut på en timmes promenad som tur va. Sen blev det sång och senare bad för att fördriva tiden. Min fästman är u Tyskland till fredag kväll och han åkte i söndags. Det är så sjukt tråkigt att vara hemma ibland. Imorgon så blir det som tur är en mammagruppsträff!! Och mys med min syster och hennes son på eftermiddagen.

Igår va ci igång hela dagen, vi åkte till Göteborg och va på universeum och sen tog vi en lång promenad genom stan och då lite fika på det, va hemma ganska sent, så det va kanske meningen att vi skulle vara hemma idag och ha tråkigt...

• soffipropp1987

Smått frustrerad..

Mitt barn sover väldigt rörligt och han väcker sig själv. Nu va klockan 04.30... Bvc säger att jag för Guds skull inte ska börja mata på natten när vi väl har slutat, men det enda dom får min klarvakna skrikande bebis tyst är att amma. Vad fan gör man?! Nu sover han igen men jag blir så frustrerad. Köksfläkten hjälpte inte ett dugg och att byta blöja har fungerat innan men inte nu. Jag tror faktiskt inte att han va hungrig, men det är ju det enda som får honom tyst och trött igen. Suck :(

• soffipropp1987
    hundtok skrev 2014-10-30 06:24:08 följande:
    Gör som du tycker fungerar. Det är väl inte hela världen om han äter på natten?
    Nä han äter ju isf bara en gång. Det som är jobbigt är ju bara att han rör sig så mkt så att jag är vaken större delen av natten. Får nog flytta honom till ett annat rum snart om jag ska få sova.
  • soffipropp1987

Inatt vaknade vi och hade en febrig pojke, snorig va han också. Antagligen blivit smittad av sin kusin som börjat på dagis nu i höst. Stackars liten, tänk så lätt dom där små får feber.

• soffipropp1987
    Asjak skrev 2014-11-01 10:18:20 följande:
    Usch stackars liten, hoppas han kryar på sig snart!

Har era småttingar börjat bli blyga?

Isabelle var ca 3,5 månad när hon började bli ledsen och blyg om ngn annan än jag och pappan pratade med henne.

Nu är vi hos mormor och imorse nu kunde hon inte alls prata med henne, underläppen började skaka direkt haha lilla pluttan :)
    Ja jag hoppas han blir bra över helgen!

Han blev nog blyg där vid 3,5 månader ungefär, väldigt gulligt måste jag säga. Hållet man honom och någon pratar med honom så vänder han bort huvudet och eller lägger det mot mitt bröst.
  • soffipropp1987
    smalljey skrev 2014-11-01 21:21:10 följande:

Vår lilla tjej är oxå jättesocial och ler åt de flesta, men hon har ju oxå fått sova borta många nätter redan så det har säkert härdat henne. (Bara hos mormor & morfar och hos morbror dock.)

Hon är oxå förkyld nu. Den lilla näsan rinner, hon är jätteledsen, och låter kraxig. Usch vad det värker i mammahjärtat när man känner sig så maktlös. Lilla pluppan! <3

Ja det är så hemskt!! Har staplat upp pocketböcker under kudden här så att han ska kunna sova utan att rossla alt för mycket. Feber på 38,6 nu precis innan läggdags :( Orolig man blir! Hur länge har dom feber egentligen? Kanske kanske är tänder på gång också, han dreglar jättemycket och ska ha något i munnen hela tiden, sina händer, mina fingrar, napp eller bitring. Han hade jättesvårt att komma till ro för att sova och jag fick bära honom tills han somnade. Stackars min lilla plutt <3
Svar på tråden Junibebisar 2014