Inlägg från: soffipropp1987 |Visa alla inlägg
  • soffipropp1987

Junibebisar 2014

Kela1981 skrev 2015-01-08 20:54:32 följande:

Meeeen! Varför vill inte Alice dricka vatten då :( Jag blir knäpp! Köpte ny pipmugg idag men hann inte testa den. Får väl se till att hon är riktigt törstig så hon fattar att det är dricka i muggen :/

Ludwig ville inte heller dricka vatten innan. Men så fick han en dag leka lite med flaskan med lite lite vatten i, då släppte det!
  • soffipropp1987

Ludwig sitter utan stöd :) han är mycket gladare också men han kräver mycket av sin mamma! Man måste passa upp hela tiden och en sak är inte rolig någon längre stund, det bästa han vet är när man bär omkring honom så han får titta runt i huset. Är era bebisar också så krävande när de är vakna?

• soffipropp1987

Åh jag kan inte hjälpa det men jag blir så irriterad och lågmäld när svärföräldrarna är hos oss och vill hålla på med mitt barn. Det är verkligen jobbigt och dom ska va i ansiktet på honom. Men det är ju deras barnbarn så dom måste ju få hålla på och jag kan ju inte säga nej hela tiden :/

• soffipropp1987
    boogiewoogie skrev 2015-01-13 20:18:14 följande:

När ska alla börja jobba osv?... Jag har SÅN nojja för att börja jobba igen... börjar jobba igen den 23e februari....på dagis.. ;(

Oj så tidigt?

Jag ska ta hela föräldraledigheten och vara hemma till januari 2016.
  • soffipropp1987
    Kela1981 skrev 2015-01-15 09:09:10 följande:

I kategorin sömn så sover vår sessa så himla oroligt nu sedan ett par nätter. Det verkar som hon har mardrömmar för hon skriker i sömnen och då väcker hon sig själv ibland. Natta på kvällen är en katastrof. Vi börjar när hon är trött vid 19:30-20 och sen sover hon kanske vid 23-snåret. Jag hoppas att det är den här separationsångest-fasen som alla snackar om vid 7-8 månader. I såna här perioder gäller det att hålla i minnet att det inte är för evigt :/ Svårt att peppa sig själv ibland bara :(

Juronajour (stavning?) ha inte dåligt samvete! Alla blir vi irriterade och egentligen är det inte på barnen utan på faktumet att dom inte kan komma till ro. Dom är lika frustrerade som vi är <3

L sover också väldigt oroligt!! Mardrömmar och kan inte ligga still ibland. Inatt va jag vaken mellan 2-5.....

Nattningen har *peppar peppar* aldrig varit något problem.
  • soffipropp1987
    Juronjaure skrev 2015-01-17 23:45:40 följande:

För tredje kvällen i rad somnade barnet innan kl 21 (ist för 22-23.30), fantastiskt! Och det enda vi gjort är att ta bort tuppluren hon brukar ta vid 18-tiden. Inte sova efter kl 17 gäller här hemma nu, och visst är hon helt slut på kvällen, men det brukar hon vara även om hon sovit vid 18... SÅ himla skönt att ha tid att typ...dricka te och se på dåliga tv-program...på kvällen ;) Var evigheter sedan.

Visst är det underbart! Vi har haft tur med våran lille och haft lyxen att ha egentid efter 20 i flera månader nu. Vi har successivt plockat bort sovstunder från att han sov 4 ggr om dagen till bara två st nu. De behöver ibland ändra rutiner för att komma till ro enklare. Även om det är jobbigt ett tag får man så mycket ut av det :)
  • soffipropp1987
    Kela1981 skrev 2015-01-18 19:50:16 följande:

Här är en till som sover oroligt just nu. Tror det har att göra med tänder på g och separationsångest men inte blir det roligare för det :/ Hon vaknar typ en gång i timmen och man märker att hon vill sova men kommer liksom inte till ro blääää.....

Alice dricker inget vatten. Jag har provat flaska, pipmugg (100 olika sorter), glas, sked men inget går hem. Hon äter ju fortfarande ersättning så vätska får hon i sig. Antar att det kommer med tiden. Bvc sa att hon kommer att dricka efterhand som maten innehåller mindre vätska så hon måste få i sig på annat sätt. Spännande :/

Ni som har tagit bort sovstunder under dagen; hur har ni gjort det? A blir så jäkla gnällig om jag försöker hålla henne uppe mer än vad hon vill :(

Jag lät Ludwig leka med en flaska med lite vatten i. Nu har jag trappat ner amningen till bara en gång om dagen och idag har han druckit rejält med vatten!

Jag har bara hållt honom uppe och verkligen underhållet honom, det är ganska påfrestande och man ser ju verkligen hur trött han är, men efter en vecka ungefär har det blivit en vana. Man får stå ut och ta striden helt enkelt ;)
  • soffipropp1987

Åhhh jag dör! Ludwig har börjat vinka, sötaste vinken också med bara handen och en urgullig rörelse med pekfingret samtidigt! Sluta väx! Han blir 7 månader imorgon min lilla plutt <3

• soffipropp1987
    Kela1981 skrev 2015-01-22 08:33:01 följande:

Alice har fram tills i går sovit i vagnen dagtid som stått i vardagsrummet. Men i går bytte jag till sittdelen i vagnen och då känns det inte lika naturligt att hon ska sova där i. Så nu ska hon sova sina dagslurar i sängen på ovanvåningen är det tänkt och än så länge har det funkat bra. Då kan man ju dessutom härja runt bäst man vill på bottenvåningen utan att hon vaknar direkt :) I dag sk det premiäråkas i vagnen också :) Hon och pappan ska gå till farmor så denna mamman får sova. Hela natten har hon vaknat minst två gånger i timmen, tror det är mardrömmar som har kickat in för hon skriker och jämrar sig i sömnen också. I dag är jag helt färdig :(

Åh stora tjejen nu! :)

Här har vi också vaknat typ två ggr i timmen, men bara legat och pratat och viftat med armar och ben och sparkat av täcket. Jobbig natt! Men vid 7 månader läste jag att de kan sova väldigt oroligt, så det är väl en period som allt annat. Man har ju lärt sig ett och annat om dom där perioderna på 7 månader :)
  • soffipropp1987
    Asjak skrev 2015-01-22 08:54:45 följande:

Här är en till som haft katastrof natt igen.

Soffipropp hur går det med häst försäljningen?

Jag la ut min på annons i måndags och kommer en till helgen och kollar

Nä, jag hade köpare, men så gick han inte igenom vet besiktningen :( det datt högt vänster bak och det har han aldrig haft förut... Tog dit en Equiterapeft som hittade två låsningar sadelläget och precis bakom och hon va till 95% säker på att det va därför han markerat vid böjprov. Så får väl lägga ut honom snart igen (efter veterinär besiktning).

Vad kul! Hoppas dom är seriösa! Jag hade massor av intressenter först med i det sista va det bara en som kom och provred och ville köpa.
Svar på tråden Junibebisar 2014