Junibebisar 2014
"Skönt" att höra att man inte är ensam iaf, undra vad det beror på? Känner fler IRL som har bebisar som sovit hela nätterna mycket tidigt, så man börjar ju undra varför ens egen aldrig unnat en mer än 2,5 h sömn i streck :)
Idag var vi på 6v koll av bebis. Min lilla michelinbebis är nu uppe i 5,2 kg och 59 cm, hon föddes för 6,5 v sedan på 3,4 kg och 49 cm. Inget fel på aptiten med andra ord :) hon helammas. Dags att börja använda stl 62.
Hej!
Måste bara fråga en sak. Finns det någon chans att man skulle orka/ klara av att gå på ett bröllop mindre än en vecka efter sin förlossning? Om man utgår ifrån att förlossningen går bra och barnet är friskt. Det är en nära släkting som gifter sig så vi har inte behövt meddela om vi kommer eller inte. Men det skulle vara så roligt....
Fick en gosse 2/6 alltså 5,5 vecka idag.. Jag är lite orolig för kommunikationen oss emellan då han inte söker någon ögonkontakt alls, har lyckats vid något tillfälle att få mycket kort kontakt. Han vänder inte på huvudet efter ljud eller om vi ropar på honom. Han följer med blicken efter leksaker och vrider då på huvudet från sida till sida. Han ler inte än men det ska man kanske inte begära iofs. Vad tror ni, hur är era bebisar? (Jag är ointresserad av övernaturliga bebisar) Tack på förhand!
Min sover också på både rygg och sida.. Sida i babynestet för det mesta för där kan han omöjligt vända sig till magläge. Rygg är så jobbigt pga fallreflexen, han väcker ju sig själv ibland när han rycker till eller småflaxar i sömnen med armarna.
Knipövningar.. Tja jag har inte heller börjat.. Gjorde inte heller i graviditeten, skäms :/ dock har jag inte alls märkt några problem eller så, har inte svårt att hålla tätt om man säger så.. Kan problem uppstå senare om jag fortsätter glömma knipandet?
Vi börjar misstänka att vår lilla tjej har nån form av kolik varje kväll vid 21 börjar vår kamp med att trösta henne. Hon verkar ha så jäkla ont i magen nån mer med samma problem?
Mitt avslag var väldigt sparsamt sista veckorna och avtog helt för en vecka sedan. 3-4 dagar senare började jag blöda igen, inte mycket men mer än avslaget. Blöder fortfarande, fjärde dagen idag. Jag fattar inte, är det avslaget som kommit tillbaka och varför har den isåfall blivit rikligare efter att ha avtagit helt? Eller är det möjligt att jag redan fått min mens tillbaka TROTS att det bara gått 6-7 veckor sen förlossningen, trots att jag inte har mensvärk och blöder inte alls rikligt och trots att jag helammar? Någon som har liknande erfarenhet, kanske nån av er som fött barn tidigare?
Har varit på barnakuten med Alice idag :( Hon är troligtvis allergisk mot mjölkprotein så nu har vi fått ersättning på recept och hoppas att det kommer att lösa magknips-kriserna här hemma. Om alltings går som det ska så ska vi märka skillnad redan i morgon. Så himla jobbigt att se dom små ha ont. Jag har gråtit lika mycket som hon har känns det som :(