IVF hösten 2014
lucylight: jag håller tummarna för att du ska slippa bli överstimulerad!
lucylight: jag håller tummarna för att du ska slippa bli överstimulerad!
Härligt Moolie, grattis :):)
Tjejer hjälp, blev lite nojig nu :( Tog precis ovitrellen å på ren rutin eller vad man ska säga släppte jag "knappen" när nollan visades. Det står att man ska hålla in den tills att man tagit ur sprutan, tror ni det gör något? Pillade lite med sprutan sen å drog upp den och tröck igen (inte i mig själv såklart) å då sprutades ytterligare lite vätska ut.. Kanske alltid blir så om man laddar om? Lite rädd att jag sabbat det här nu, :/
Något har hänt med mig! Igår kväll när vi lagt oss för att sova kände jag lite på magen, tröck, massera och lite så. Sen efter en kvart fick jag så ont i magen (mest på vänster sida) att jag inte kunde vara still, kallsvettades, låg och kved i sängen. Fick ren Panik. Trodde ett tag att jag fått tarmvred. Min man ringde 1177 efter ca en timma precis efter att jag lyckades ta en alvedon. Kvinnan som han talade med bad oss att avvakta en timma minst så alvedonen fick verka, hade det inte gått över så skulle vi ringa tillbaka. Det gick över efter dryga två timmar av intensiv smärta. Jag kunde bara ligga i en ställning, så fort jag rörde mig gjorde det ont igen. Idag känns det lite bättre men det gör ondare än tidigare dagar.
När jag tar ett djupt andetag så kännd det som om jag har väldig träningsvärk i magen, det hugger typ i mellangärdet ut mot revbenen. Kliniken säger att det är normalt inom två veckor att känna så ibland.
Har någon av er haft nåt liknande? ??
Uppdaterar, hade äggplock idag, 19 ägg. ET på onsdag.
Lilla0 - ET 25/8
MiaMorot - ET 27/8
TreTriss - ET 27/8
Moolie - FET 30/8
Calabalic - FET 2/9, TD 16/9
Bubby - ÄP 29/8, ET 3/9, TD 16/9
Saturnus - ÄP 1/9, ET 3/9, TD 17/9
Nickidocka - ÄP 3/9, ET 5/9
lucylight - ÄP 8/9, ET 10/9
Lokattis - Sputstart 31/8
Speck - Spraystart 2/9
trex2013 Sprutstart 11/9, Planerat ÄP v. 39 (3:e försöket)
sesanka - FET i naturlig cykel 17/9
Frugis- beräknad sprutstart 17/9
MissEmman: .Sprutstart 5/9. ÄP v.38
Jag börjar faktiskt bli lite orolig nu. Tycker att jag läser överallt att man blir så svullen de sista dagarna innan äggplock och får ont i magen.
Jag är knappt märkbart svullen och har inte alls ont. När jag sätter mig ner så kan jag känna av äggstockarna men ont gör det absolut inte.
Om jag inte hade varit aktiv under vul:et och sett alla 16 äggblåsor så hade jag nog trott att det här inte alls hade gått vägen. I går tog jag Ovitrellen och i morgon blir det äggplock.
Hela IVF resan har gått väldigt bra för min del. Det har bara varit väntan som varit jobbig.
Någon mer som känt likadant eller går det här åt skogen?
Åh, nu är jag ruvare :) Vilken lättnad, va så orolig att vi inte skulle få något embryo tillbaka. Känns såå bra, men nu börjar väl nästa oro snart. Ska försöka fylla dagarna med saker att göra så vi kan tänka på annat. Några tips? Blir nog ett å& annat biobesök i alla fall. Jobbet kommer bli värst :(
Mallan82 - Spraystart 23/8, sprutstart 10/9
Lilla0 - ET 25/8
MiaMorot - ET 27/8
TreTriss - ET 27/8
Moolie - FET 30/8
Calabalic - FET 2/9, TD 16/9
Bubby - ÄP 29/8, ET 3/9, TD 16/9
Saturnus - ÄP 1/9, ET 3/9, TD 17/9
Blomflugan - FET 4/9, TD 17/9
Nickidocka - ÄP 3/9, ET 5/9
lucylight - ET 10/9, TD 28/9
Niisan - ÄP 11/9. Planerat ET 13/9
Lokattis - ÄP 15/9
Speck - Spraystart 2/9
trex2013 Sprutstart 11/9, Planerat ÄP v. 39 (3:e försöket)
Frugis- beräknad sprutstart 17/9
MissEmman: .Sprutstart 5/9. ÄP v.38