• lucylight

IVF hösten 2014

TreTriss skrev 2014-08-28 15:45:28 följande:

Idag var jag varit på Huddinge för återföring!

11 av våra 13 ägg blev befruktade! Ett till mig, två till frysen och så odlar de vidare resterande åtta!

Himla skönt :)

Härligt :D
  • lucylight

Är det inte tre färskförsök man får via lanstinget? FET förstår jag som om att många betalar själva mellan finansierade färskförsöken.

Kan ha missförstått men hoppas inte :):)

• lucylight
    TreTriss skrev 2014-08-28 21:04:34 följande:

Hmm.. Menar du att frysförsöken inte räknas som försök eller?

Precis, så har jag förstått det! :)
  • lucylight
    Moolie skrev 2014-08-30 12:49:19 följande:

Då är man ruvare åt ett femdagars blastro! TD 13/9! :)

Härligt, håller tummarna :):)
  • lucylight
    Saturnus skrev 2014-09-01 09:56:19 följande:

Äggplockningen klar, det gick jättebra! Jag fick fyra ägg totalt! Nu hoppas vi på att fyra blir befruktade och har grym kvalitet! Ligger i ett mysigt vilorum och har fått fika. Min son leker med mormor i ett annat rum och snart ska vi åka på zoo i Köpenhamn. :) På onsdag är det tillbakasättning. Lycka till alla andra. Känns fint att få följas åt i detta forum.

Lycka till nu :D

Finns det någon som känner sig manad att göra en lista? Vi är många som kommit igång nu, svårt att hålla reda på alla (virrpanna)! Jag surfar från padda så blir inge bra om jag gör en!

Jag hade sprutstart 29/8 och planerat äggplock v 37.
  • lucylight
    MiaMorot skrev 2014-09-02 15:31:29 följande:
    Jag har knåpat lite på en lista nu.

Och det är fritt fram att ändra och/eller lägga till :) Ha försökt sätta dem lite i tidsordning efter ET/FET.

Lilla0 - ET 25/8
    MiaMorot - ET 27/8
    TreTriss - ET 27/8
    Moolie - FET 30/8
    Saturnus - ÄP 1/9
    Nickidocka - ÄP 3/9, ET 5/9
    lucylight - Sprutstart 29/8 planerat ÄP v. 37
    Lokattis - Sputstart 31/8
    Speck - Spraystart 2/9

Själv är jag på ruvardag 5 idag. Smärtan i äggstockarna börjar lägga sig efter all stimulering och ÄP. Nu kan jag ju gå som folk, i normal takt (ja en lite stund iallafall) :) Sist plussade jag på RD 9, vilket motsvarar på lördag.. men vi får se nä jag tar fram testen :)
    Kanon! :)

Är det er första IVF? Håller tummarna! Jag kommer gå bananas när jag ruvar.. :( 
  • lucylight

Har vart på mitt första ultraljud idag, hon hittade 18 äggblåsor & det verkar som att det är stor risk att jag blir överstimulerad & måste vänta å göra ett FET istället :(

Hoppas inte! Men allt såg jättefint ut & de va väldigt jämna.

• lucylight
    MiaMorot skrev 2014-09-02 20:59:28 följande:

Tack!

Vi gjorde en ivf i början av 2012 också, och den ledde till en underbar liten oktoberbebis. Nu försöker vi med syskon, och det är första syskonförsöket :)

Förra ruvningen, 2012 upplevde jag inte ett dugg jobbig, tiden gick fort, och jag var helt inställd på ett plus i slutänden.

Denna gång är det annorlunda. Väldigt annorlunda. Det är många många fler tankar som kretsar kring ett misslyckande. Jag upplever varje skillnad mellan dessa två ruvningar som något negativt. Jag vill knappt att testdagen ska komma, för det känns redan nu som ett solklart minus :(  sen är det klart jag hoppas, men denna gång är jag livrädd, och tror ärligt talat att det inte tog sig *suck*

Vilken härlig första ruvning, & grattis! :)

Hoppas hoppas det tar sig även denna gång!
Svar på tråden IVF hösten 2014