IVF hösten 2014
Hej!
Jag hoppar gärna in i tråden. :) Har länge känt att jag vill dela upplevelsen med fler tjejer i samma sits. Även om jag och sambon pratar mycket och om allt, är det omöjligt för honom att förstå hur jag mår och känner. Den här längtan efter barn gör så himla ont i hela kroppen.
Jag slutade med p-piller våren 2012, men vi började inte försöka på riktigt förrän våren 2013. Vi har nu blivit remitterade till RMC i Malmö, för att få hjälp med att bli gravida. Troligtvis med IVF och ICSI, då min sambos spermieprov visat på nedsatt rörlighet. Vi beräknas få en tid inom 3 månader (enligt vårdgarantin). Hoppas såklart på att få komma till innan.
Jag är väldigt hoppfull och förväntansfull, men oron infinner sig då och då. Helt ärligt så går det inte att tänka på så mycket annat än det här just nu, trots att jag jobbar och så så kan jag inte få bort det ur mitt huvud. Tankarna snurrar konstant.
Jag har talat om för min chef hur det ligger till, med tanke på att jag kommer behöva ta ledigt lite då och då under hösten. Skönt att inte behöva dölja något tycker jag.
Jag håller tummarna för oss alla i höst, och det ska verkligen bli roligt att följa er alla under er resa. :)
Kram!
Roligt(såklart tråkigt att vi hamnat i denna sits) att vi är ett gäng.
Vi hoppas också på vårdgarantin, remissen är skickad i Juni så en månad av tre har passerat nú.. Svårt precis som du att tänka på annat, men har ändå haft en fantastisk semester. Nu ska jag tillbaka till jobbet och då kommer det bli lååånga dagar med mycket tankar igen..
Jag har valt att inte vända mig till mina chefer, då de med alla största sannolikhet inte skulle ha förståelse för det, vilket skulle resultera i att jag inte kommer kunna komma iväg från jobbet när det väl är dags. Kommer helt enkelt sjukanmäla mig, vilket känns fel (mig från man i princip släpa från jobbet när jag är sjuk), men ändå rätt vi har ju faktiskt ett problem!