• MiaMorot

IVF hösten 2014

TreTriss - stort grattis till den underbara skörden!

För oss blev var bara 11 av de 12 äggen mogna varav bara 3 som blev normalt befruktade, men bara ett som var i toppklass, så det fick jag tillbaka och resten kasserades.

Är jätteglad att vi fick ett toppembryo tillbaka, men ledsamt att vi inte fick några till frysen den här gången heller

• MiaMorot
    lucylight skrev 2014-09-01 21:22:35 följande:
    Lycka till nu :D

Finns det någon som känner sig manad att göra en lista? Vi är många som kommit igång nu, svårt att hålla reda på alla (virrpanna)! Jag surfar från padda så blir inge bra om jag gör en!

Jag hade sprutstart 29/8 och planerat äggplock v 37.
    Jag har knåpat lite på en lista nu.

Och det är fritt fram att ändra och/eller lägga till :) Ha försökt sätta dem lite i tidsordning efter ET/FET.

Lilla0 - ET 25/8
    MiaMorot - ET 27/8
    TreTriss - ET 27/8
    Moolie - FET 30/8
    Saturnus - ÄP 1/9
    Nickidocka - ÄP 3/9, ET 5/9
    lucylight - Sprutstart 29/8 planerat ÄP v. 37
    Lokattis - Sputstart 31/8
    Speck - Spraystart 2/9

Själv är jag på ruvardag 5 idag. Smärtan i äggstockarna börjar lägga sig efter all stimulering och ÄP. Nu kan jag ju gå som folk, i normal takt (ja en lite stund iallafall) :) Sist plussade jag på RD 9, vilket motsvarar på lördag.. men vi får se nä jag tar fram testen :)
  • MiaMorot
    lucylight skrev 2014-09-02 20:17:55 följande:
    Kanon! :)

Är det er första IVF? Håller tummarna! Jag kommer gå bananas när jag ruvar.. :( 
     Tack!

Vi gjorde en ivf i början av 2012 också, och den ledde till en underbar liten oktoberbebis. Nu försöker vi med syskon, och det är första syskonförsöket :)

Förra ruvningen, 2012 upplevde jag inte ett dugg jobbig, tiden gick fort, och jag var helt inställd på ett plus i slutänden.
    Denna gång är det annorlunda. Väldigt annorlunda. Det är många många fler tankar som kretsar kring ett misslyckande. Jag upplever varje skillnad mellan dessa två ruvningar som något negativt. Jag vill knappt att testdagen ska komma, för det känns redan nu som ett solklart minus :(  sen är det klart jag hoppas, men denna gång är jag livrädd, och tror ärligt talat att det inte tog sig *suck*
  • MiaMorot

Nickidocka- jag gjorde äggplock för 8 dagar sedan, och nu först börjar det ge sig, men det gör fortfarande ont vid vissa rörelser. Vet inte om mina äggstockar blir extremt stora vid simuleringarna eller vad som gör att jag får ont så länge efteråt, andra verkar ha det så mycket smidigare oftast.. Håller tummarna hårt att du får tillbaka ett toppembryo på fredag!

• MiaMorot

Men åh, grattis Moolie! Hoppas hoppas hoppas allt går vägen! Jag kanske tjuvtestar imorn på rd 8, men jag vet inte.. har inget extra känsligt test hemma, och det kanske skulle behövas isf..? Nissan- det låter helt sjukt, men jag fick ont i äggstockarna redan på sprutdag 2. Kunde inte gå i vanlig takt längre utan att det gjorde ont..

• MiaMorot

TreTriss- jag använda bara införanden en gång, jag tyckte det var för krångligt. Når ju ändå hela vägen med fingrarna, så jag tyckte det var lättare. Märker ingen större skillnad mer än att livmodertappen sitter högre upp nu. Tjuvtestade ett fett minus imorse på rd 8, inte så konstigt kanske eftersom det är så tidigt.. plussade sjukt svagt på rd 9 sist. Har du testat något? Ska du testa något snart?

• MiaMorot

Jag böjar ställa in mig på att det inte blev någon bebis den här gången, och jag har då börjat fundera på om man  ska byta klinik till nästa gång..? Vi har nu gjort två behandlingar med sprutor och äggplock och hela baletten på RMC Linköping, och ingen av gångerna fick vi embryon till frysen, och vi körde exakt samma medicinering båda gångerna.  

Jag tänker att man kanske kan göra små justeringar i behandlingen och då få bättre resultat (embryon till frysen) och då kanske det är läge att byta klinik?  Hur skulle ni tänka? Vilken klinik ska man välja?

• MiaMorot

Uppdaterar med listan, tyckte den börja hamna så långt bak :P

Lilla0 - ET 25/8
    MiaMorot - ET 27/8

TreTriss - ET 27/8
    Moolie - FET 30/8
    Calabalic - FET 2/9, TD 16/9
    Saturnus - ÄP 1/9, ET 3/9, TD 17/9
    Nickidocka - ÄP 3/9, ET 5/9
    lucylight - Sprutstart 29/8 planerat ÄP v. 37
    Lokattis - Sputstart 31/8
    Speck - Spraystart 2/9
    trex2013 Spraystart 20/8 Spraystart ?, Planerat ÄP v. 39 (3:e försöket)
    sesanka - FET i naturlig cykel 17/9
    Frugis- beräknad sprutstart 17/9
  • MiaMorot
    TreTriss skrev 2014-09-08 09:08:31 följande:
    tog du något test?

jag är också inställd på att det inte blir något, men än är inte hoppet borta!!

har du frågat om de har någon förklaring på varför det inte blir några ägg till frysen?
    visst hade ni gjort IVF tidigare också? körde ni på samma klinik då?
    har tagit ett test om dagen nu sedan dag 9 men det visar ett stort minus varje gång.

Nej jag har inte pratat med kliniken alls om vad det kan bero på att vi inte får några till frysen.. tänker att svaret bara blir något i stil med att "embryona håller inte tillräckligt hög kvalitet för att frysas, men varför det blir så är svårt att säga".

Men när jag ringer och meddelar (det negativa) svaret så ska jag passa på att fråga hur man kan gå vidare, om man kan testa något nytt eller så. Annars byter vi kanske klinik.. jag vet inte..

Ja vi gjorde en lyckad ivf på samma klinik för två år sedan..
Svar på tråden IVF hösten 2014