• MiaMorot

IVF hösten 2014

Nickidocka skrev 2014-09-08 17:46:44 följande:

Något har hänt med mig! Igår kväll när vi lagt oss för att sova kände jag lite på magen, tröck, massera och lite så. Sen efter en kvart fick jag så ont i magen (mest på vänster sida) att jag inte kunde vara still, kallsvettades, låg och kved i sängen. Fick ren Panik. Trodde ett tag att jag fått tarmvred. Min man ringde 1177 efter ca en timma precis efter att jag lyckades ta en alvedon. Kvinnan som han talade med bad oss att avvakta en timma minst så alvedonen fick verka, hade det inte gått över så skulle vi ringa tillbaka. Det gick över efter dryga två timmar av intensiv smärta. Jag kunde bara ligga i en ställning, så fort jag rörde mig gjorde det ont igen. Idag känns det lite bättre men det gör ondare än tidigare dagar. 

När jag tar ett djupt andetag så kännd det som om jag har väldig träningsvärk i magen, det hugger typ i mellangärdet ut mot revbenen. Kliniken säger att det är normalt inom två veckor att känna så ibland.

Har någon av er haft nåt liknande? ??

låter otäckt!

Men själv skulle jag inte våga massera magen, skulle vara så rädd om äggstockarna, så nej det skulle inte gå. Rädd för att få dem att vrida på sig eller så nu när de fortfarande är så förstorade, Och för övrigt skulle det göra för ont från början. Kan inte med nåt som trycker på magen alls. Det gör mina äggstockar för ont för Obestämd
  • MiaMorot

TreTriss - gud vilken underbar känsla det måste vara att ni fick så många till frysen! Grattis!

Jag har testdag den 16:e.. så det är väl i mitten på nästa vecka eller nåt sånt. Men jag testar ju varje dag :-P har du testat något?

Saturnus - jag är på ruvardag 12 idag (ET=rd 0). Ja jag hoppas såklart att det är kroppen som är lite seg, men sist fick jag plus på rd 9 så det är ju inte utan att man misströstar lite. ..

• MiaMorot

trex2013 - nae alltså jag tror väl inte att det är nåt fel på det viset. Vore skillnad om vi hade misslyckats massor med gånger, då skulle man ju börja fundera. Nu vet vi ju inte ens om det har misslyckats heller egentligen. Bara jag som är allmänt negativ :-P

Men så mensen inte kommit så ska man väl försöka hålla modet uppe kanske..

• MiaMorot
    TreTriss skrev 2014-09-09 08:22:29 följande:

Tack, känns väldigt skönt!

Vad konstigt att det skiljer sig så, när vi gjorde ET samma dag! Jag har testdag den 13:e!

Nej jag har hållit mig från att testa :) Min man tycker vi kan vänta, men ska försöka muta mig till att testa på fredag haha!

Ska ha gäster på lördagen så är det negativt vill jag kunna samla mig känner jag!

Ja men verkligen! Hoppas karln är mutbar då

Du har inte fått nå spottings eller sånt ivf?
  • MiaMorot

Jag var arbetslös under förra behandlingen, men nu jobbar jag. Var bara hemma dagen för ÄP och ET. 
    Har några på jobbet som vet om det, men jag håller det hemligt för chefen ett tag till. Har ingen fast tjänst än.. tanken är att jag ska få det i mars nästa år, och även om de inte får - så är jag ju rädd att mista chansen om jag blir gravid.

Annars är jag på ruvardag 14 idag. Sparsam blödning igår.. verkar nästan avtagit nu. Vet inte alls vad det betyder. Men stickan visar minus (dock inte testat idag, men alla andra dagar sedan dag 9 :P

Antar att det ä kört, men jag ha inte testdag förän om ytterligare 5 dagar så jag fortsätter med mitt lutinus och testar igen nästa vecka.

• MiaMorot
    dots85 skrev 2014-09-11 11:08:31 följande:

Hej!

Jag hoppar in här jag oxå! :)

Kör behandling nu med nässpray & Gonal-F.. Äggplock nån gång under början av nästa vecka! Ska in på ultraljud, blodprov & utvärdering imornbitti.. Fick veta på senaste träffen i måndags att jag hade 9 äggblåsor som var synliga men

endast 1 hade växt till sig ordentligt så för att de resterande 8 skulle komma igång fick det bli höjning från 175 till 225 i sprutorna.. Börjar känna mig mer svullen nu så det ska bli intressant & se om det funkat till imorn! :)

Jag går & min karl går i Linköping på RMC.

Välkommen hit!

Jag och sambon går också i Linköping är det erat första försök?
  • MiaMorot
    Saturnus skrev 2014-09-11 22:33:24 följande:

MiaMorot, Tre triss: Håller tummarna för att det är en nidblödning! Kram

Tack!

Dessvärre är det nog kört nu för min del.. Blöder massor och minus på stickan.  Men tar väl ett test på tisdag som planerat ändå, och sen slutar jag med de där jäkla vagitorierna!   :P  Hoppas på bättre lycka nästa gång! 
  • MiaMorot
    Blomflugan skrev 2014-09-12 18:13:04 följande:
    Va tråkigt :( Har ni nåt mer i frysen? jag har testdag på ons och bim på sön, så börjar bli lite nervös. Känner inga symptom så jag misstänker att det inte blir nåt den här gången heller...
    Tyvärr inte.. vi har gjort 2 IVF men aldrig fått något till frysen. Så himla ledsamt :( speciellt nu när man får bekosta allt själv :S

Hoppas du har bättre tur än vi denna gång! :D
  • MiaMorot

Har idag ringt och meddelat kliniken om vårat misslyckande. Fick telefontid med läkaren nästa vecka för att diskutera ny behandling och eventuell ändring i kommande behandling i hopp om att få något till frysen nästa gång.

Den som lever får se!

Grattis ni som plussat och lycka till till er andra!

• MiaMorot

Alltså.. jag fick ju mens kring rd 12, men fortsatte såklart med lutinus till testdagen rd 18. (Testade ju också negativt vilket inte var så oväntat. ) men något som var oväntat var att jag idag plötsligt började blöda igen. 2 dagar efter att jag slutat med lutinus. Vad är detta? Har jag inte redan haft min mens? Eller får man ofta en blödning som en reaktion på att man slutat med lutinus? Vet ju inte från när jag ska räkna nya menscykeln..

• MiaMorot
    Lokattis skrev 2014-09-19 15:59:09 följande:

Exakt så var det för mig också efter ET i våras, jag fick menas på rd 9, fortsatte med lutinus och blödde därefter en gång till. En slags "bonusmens"... I efterhand räknade jag ut att det var den första men sen som var den riktiga för mig (mätte med ÄL-test och räknade baklänges).

Okej ja men då är det nog bara någon reaktion på att man slutat med lutinus. Skönt!
  • MiaMorot
    Jag uppdaterar med att ta bort mig och flytta ner Nickidocka  :)

Under behandling:
    Lilla0 - ET 25/8   
    TreTriss - ET 27/8  
    Moolie - FET 30/8  
    Calabalic - FET 2/9, TD 16/9  
    Bubby - ÄP 29/8, ET 3/9, TD 16/9 
    Saturnus - ÄP 1/9, ET 3/9, TD 17/9  
    Blomflugan - FET 4/9, TD 17/9  
    lucylight - ET 10/9, TD 28/9 
    Lokattis - ET 18/9, TD 6/10
    Speck - Spraystart 2/9, VÚL 22/9 och ev. ÄP 29/9
    trex2013 Sprutstart 11/9, Planerat ÄP v. 39 (3:e försöket)  
    Frugis- beräknad sprutstart 17/9  
    MissEmman: ET 17/9. TD 4/10. 

Gravida:
    MiWe: (2:a försöket, ICSI) Sprutstart 21/8, VUL 29/8, ÄP 3/9, ET 5/9, TD 20/9 på RD15 (plus från RD11 dock), VUL 21/10
    Niisan: (1:a försöket, ICSI) Sprutstart 30/8, VUL 5/9, ÄP 11/9, ET 13/9. Testade positivt RD 8 
    Nickidocka - ÄP 3/9, ET 5/9 

Svar på tråden IVF hösten 2014