Inlägg från: KnytetsMamma |Visa alla inlägg
  • KnytetsMamma

Nån mer som vill ha syskon till sin 2012a? :-)

Nån som är intresserad av lite ägglossnings- och graviditetstest som inte kommer till användning här? Det är stickor, har dock glömt från vilket märke och har inte heller koll på hur många jag har, kollar när jag kommer hem. Hör av er om ni är intresserade!!

• KnytetsMamma
    rosali84 skrev 2014-12-19 10:42:37 följande:
    BIM på söndag. Vad tror ni? Vågar knappt hoppas längre efter 1,5 år.
    Lite suddig bild men jag ser absolut ett streck :) Ta ett digitalt på söndag så behöver du inte fundera eller tolka test :)
  • KnytetsMamma
    rosali84 skrev 2014-12-19 11:09:16 följande:
    Ja, så att det blev suddigt. Försökte zooma in, men det blev inget bra. Lägger in orginalstorlek oxå. Har fått så många spökstreck under dessa 18 mån av försök så fick en chock när jag såg dagens streck så tydligt. Och vad jag tycker, rosa! Hoppas hoppas hoppas att detta är på riktigt! Tar det digitala på måndag då jag är ledig.
    Vill inte oroa dig men har hört många som fått falskt positiva med en del av testlagrets tester, vissa speciella lot-nummer. Var kommer testet ifrån? Tror med säkerhet du kommer få ett fint Plus när du testar digitalt. Vilken julklapp och jag förstår att ni är extra glada om ni försökt så länge :)
  • KnytetsMamma
    AnnC skrev 2015-01-10 07:33:31 följande:
    Jag blir så trött, om jag trixar lite med bilden så ser jag ett jättesvagt streck. Men så har det ju varit de senaste två månaderna äl+10, och med mina två barn har jag plussat mycket starkare äl+10.
    So here we go again smile4.gif
    Har du nån bild? Äl+10 är ju väldigt tidigt att plussa och det kan ju variera från barn till barn. Förstår dock din oro med tanke på din bakgrund men du kan väl försöka ha lite is i magen och inte testa igen förrän i mitten/slutet av veckan?
  • KnytetsMamma
    AnnC skrev 2015-01-10 08:28:47 följande:
    Puh, ja.. Tror du jag klarar det smile2.gif
    Lite svårt att se men visst tycker jag mig ana ett svagt streck Glad
  • KnytetsMamma
    AnnC skrev 2015-01-10 08:37:14 följande:
    Det har sett ut precis så här äl+10 de två senaste, sen på äl +12 har det synts tydligt
    Men då håller jag tummarna stenhårt nu då att pyret vill stanna :)
  • KnytetsMamma
    AnnC skrev 2015-01-10 08:50:14 följande:
    Ja vi får se, jag är ändå långt ifrån säker på att det är nåt öht. Ska ta ett till test andra morgonkisset, brukar va mer koncentrerat på mig, om jag inte dricker nåt emellan så klart smile5.gif sen väntar jag till dag 12 o ser om det blir tydligt som sist. Isf ska jag försöka vänta en vecka med nästa test, hur det nu ska gå till!
    Kan du inte be någon plocka undan testen så du inte vet var de finns nånstans och sen ge dig ett på dag 12? Då har du inte så mycket val än att vänta. Men jag vet själv hur svårt det är att vänta. När jag plussade nu i september hade jag lovat mig själv att inte testa förrän absolut tidigast på BIM men lik förbaskat testade jag på BIM-4, dock hade jag tur att man redan då så en svag skugga. När jag var gravid första gången testade jag inte förrän på BIM+7, fattar inte hur jag klarade av att vänta så länge.....
  • KnytetsMamma
    Tassiemon skrev 2015-01-14 21:03:58 följande:
    Hej allihopa!
    Har inte skrivit här på länge. Tog paus från bakandet i december (jag älskar glögg) och har inte kommit igång än, trodde jag! Plussade nyss efter att bara ha haft mys på nyårsafton utan att bry sig om älstickor och bakandet överhuvudtaget, det bara blev! Skulle haft mens idag och har bara haft den vanliga pms:en. Har knappt tänkt på det, men så fick jag en känsla idag och hittade faktiskt ett graviditetstest hemma, känns overkligt. Det tog sig på fjärde gången, hoppas det går hela vägen.
    Så ni som inte känner några direkta symptom, ge inte upp!
    Stort grattis, underbart att det tagit sig :)
  • KnytetsMamma

Stort grattis, där var ju ingen tvekan :)[quote=74708663][quote-nick]1StoltMamma skrev 2015-01-19 06:54:03 följande:[/quote-nick][/quote]

• KnytetsMamma

Jag tror inte du behöver ha flytningar varje gång du har äl. Jag har ätit två kurer pergotime och fått ägglossning på båda kurerna (vet det eftersom jag blev gravid på båda kurerna). Men symtomen kring äl var inte lika, första kuren hade jag massor med äl -flytningar och kände tydligt av att jag hade äl, andra kuren hade jag inga flytningar alls och var övertygad om att jag inte hade äl men det hade jag ju uppenbarligen eftersom jag nu är gravid i vecka 24 :) Lycka till!!!!

Tallbarr12 skrev 2015-02-04 06:52:22 följande:
    Jag är kvar, väntar in äl. Den har kommit på dag 21 senaste två månaderna (sen missfallet), men är på dag 21 idag och ingen tillstymmelse av äl. Har inte tagit äl-tester, men inte märkt av några flytningar heller, som jag brukar ha...

• KnytetsMamma
    in the making skrev 2015-04-19 18:29:22 följande:
    Någon som har erfarenheter av Brita multi-tech 2? Sonen blev för stor för fort för vår stol :-/
    Vi har den stolen, är nöjda men den är ganska klumpig och tar rätt mycket plats så kräver en bred bil om det inte ska bli för trångt där bak. Nu har vi bara ett barn men nummer 2 kommer ju om ca 1,5 månad så då får vi se hur det blir med babyskyddet också. Vad hade ni för stol som er son växte ur?
  • KnytetsMamma
    AnnC skrev 2015-05-04 10:00:51 följande:
    Här har det skitit sig så börjar om från noll igen smile4.gif
    Åh, nej....inte igen. Beklagar Gråter
Svar på tråden Nån mer som vill ha syskon till sin 2012a? :-)