Inlägg från: KnytetsMamma |Visa alla inlägg
  • KnytetsMamma

Nån mer som vill ha syskon till sin 2012a? :-)

Precis varit hos gyn, det var ingen egen ägglossning, äggblåsan på 11 mm hade inte vuxit alls utan börjat sjunka ihop istället Rynkar på näsan. Känns så himla trist för hade sett fram emot det jättemycket. Men men ,nu är det nya tag. Tog första proveratabletten idag och sen på blödningsdag 5 blir det pergotime. Så nu ska jag försöka njuta av våra 2 veckors semester vi har och hoppas att det tar sig på nästa kur.

• KnytetsMamma
    Tallbarr12 skrev 2014-08-15 11:31:05 följande:
    Åh så tråkigt knytetsmamma! Hoppas det går bättre nästa cykel!
    Tack, jag hoppas det med. Men konstigt hur mycket man hinner hoppas och planera på bara ett par dagar....blev såklart riktigt besviken imorse men nu har jag börjat landa i det så på det igen, vårt syskon kommer förr eller senare. Om allt går som vi vill med nästa kur med pergotime och jag får ägglossning och blir gravid och allt går vägen blir det nog syskon nästan precis lagom till dotterns 3-årsdag....men nu ska jag inte sväva iväg i tanken utan försöka vara realist...men hoppas kan man ju Glad
  • KnytetsMamma

Jadå, gräver inte ner mig för mycket pga detta även om det såklart är tråkigt. Nu är jag ju redan på gång igen med en ny kur så hoppas den ger resultat :)

Ultiva skrev 2014-08-17 09:16:10 följande:
    Vad tråkigt! Hoppas du kan njuta av semestern nu då och att det här inte spökar för mycket. 

• KnytetsMamma

Välkommen!! Har också en dotter född i juni 2012, fick tyvärr ma i början av juli i vecka 9 (fostret dött sedan vecka 7), men blödningen satte inte igång förrän i slutet av juli. Slutade blöda i början av augusti och ska imorgon ta min första tablett pergotime för att få ägglossning. Lycka till!!!

littlejoanie skrev 2014-08-26 20:37:51 följande:
    Hej, hoppar in här med då vi försöker få syskon till vår tjej född juni 2012..fick precis tidigt missfall v 5 i söndags så nu börjar vi om ifrån ruta 1.. Gäller att ha tålamod :)

• KnytetsMamma

Tog sista pergo-tabletten idag, nu börjar den spännande väntan, först på ifall det växt till någon större äggblåsa och sen på bim. Ska försöka vara realist och inte ta ut något i förskott men det är svårt eftersom vi blivit gravida på första försöket två ggr...

• KnytetsMamma

Vul idag på cd 11, två äggblåsor fanns, en på 11 mm och en på 13 mm så nu blir det mys i veckan och förmodligen ägglossning till helgen, spännande!!!!

• KnytetsMamma

Förhoppningsvis har jag bim runt 21-22/9.

in the making skrev 2014-09-08 00:00:56 följande:
    Så galet sakta tiden går just nu! Väntar in bim runt den 16e, några fler som går och sucktar?

• KnytetsMamma

Vi brukar kunna ha sex i sovrummet en stund efter att dottern lagt sig utan att hon vaknar så det kan ni ju testa.

AnnC skrev 2014-09-08 18:44:07 följande:
    Hur långt bort är han missciss? Jag skulle åkt dit han är om du inte får hem honom Ägget kan släppa 12-48 timmar efter positivt test och sen lever ägget ca ett dygn. Så det är ju svårt o säga exakt hur lång tid ni har på er! Tallbarr, så har vi haft senaste två äl, bortresta och delat rum med dottern. Nästa gång hoppas jag vi kan få va lite ifred :-P hoppas ni lyckas få till det ändå In the making håller tummarna! Kände inte heller nåt när jag blev gravid med nr 2 så visst behöver det inte betyda nåt negativt Själv fick jag mens igår o nu har jag beställt bidrottninggele.

• KnytetsMamma
    Xarxia skrev 2014-09-09 19:24:58 följande:
    Hej igen tjejer! Här har det hänt en hel del sen jag fick mitt plus. En knapp vecka efter jag plussat fick jag en ordentlig blödning med klumpar så jag tog för givet att missfallet var ett faktum. För att göra en lång historia kort så sitter jag här 3 veckor senare med en bortopererad äggledare efter ett konstaterat utomkvedshavandeskap. Så vi är tillbaka på ruta ett igen och även om jag helst av allt bara vill bli gravid igen så är det med skräckblandad förtjusning. Blir att bara låta kroppen återhämta sig nu så får vi se hur allt känns sen.
    Åh, nej vad hemskt...hoppas att ni lyckas snart igen :)
  • KnytetsMamma

Nu är min värk borta så jag tolkar det som att ägget förhoppningsvis har släppt, var hos gyn i tisdags och då fanns en äggblåsa på 23 mm och gyn trodde på ägglossning när som helst. Igår morse var mycket av smärtan borta och nu är den nästan helt borta, vi  myste i tisdags och igår och blir nog mys imorgon med. Sen kommer den lååååånga väntan på BIM som blir runt 24-25 september. OM vi skulle plussa nu kommer det bli beräknat BF nästan precis samma dag som dottern föddes, 6 juni Glad

Svar på tråden Nån mer som vill ha syskon till sin 2012a? :-)