Inlägg från: KnytetsMamma |Visa alla inlägg
  • KnytetsMamma

Nån mer som vill ha syskon till sin 2012a? :-)

Vilken vecka är du i? När har du bf?

WillhiamsMamma skrev 2014-09-24 08:39:42 följande:
    Du gör rätt i att be om tidigt vul, det ska jag också. Både för missfallet i juni och för att vi har både trisomi 13 och tvilling graviditeter i släkten. Pratade med min BM igår och jag fick tid redan på tis nästa vecka för hälsosamtal och bestämma dag för vul. Har för övrigt börjat må illa. Hejdå frukost. Hoppas inte det blir som med dottern för då vart jag illamående i princip hela graviditeten. :-/

• KnytetsMamma
    Tassiemon skrev 2014-09-24 20:21:22 följande:
    Knytetsmamma: Du har säkert skrivit det någonstans men eftersom alla har olika lång lutealfas så blir jag nyfiken hur många dagar efter ÄL som du fick ditt första positiva, snarare än hur många dagar det är kvar till BIM.
    Jag vet inte men jag tror jag har 14 dagar lutealfas. Hade ägglossning onsdag den 10 eller torsdag den 11 september och testade i söndags den 21/9, dvs på äl+10 eller äl+11 men då var det väldigt svagt:
    söndag 21/9:

• KnytetsMamma
    WillhiamsMamma skrev 2014-09-24 20:25:41 följande:
    Vi är i vecka 5. Har bf 27/5 smile1.gif Du? smile1.gif
    Jag är i vecka 4, har bf 3-4 juni. Gravid
  • KnytetsMamma

Jag fick positivt på äl+10 eller äl +11, vet inte exakt när äl var, 10 eller 11 september.

Missciss skrev 2014-09-24 21:22:52 följande:
    Och jag är oxå nyfikenpå er gravida, hur många dagar efter ägglossningen ni fick positivt på gravtestet!!!

• KnytetsMamma

Vi har nu i helgen haft barnvakt över natten för första gången till vår 2-åriga dotter, jag och mannen är på spa så mormor och morfar passar henne hemma i vår lägenhet, har aldrig lämnat bort över natten innan och nu lär det dröja länge till nästa gång då vi inte har nån barnvakt i stan där vi bor.

Bittersweet2012 skrev 2014-10-04 19:54:58 följande:
    Tjejer en liten off-topic fråga - hur ofta lämna ni era 2-åring för övernattning hos mor/farföräldrar och när lämnade ni barnet för övernattning för första gången?

• KnytetsMamma

Igår kom vi hem efter en hel helg på spa, dottern hade haft det jättebra med mormor och morfar så det var skönt, hade inte frågat nån gång när vi skulle komma hem och inte varit ledsen alls, väldigt skönt. Tror nog att hon trodde att jag varit på jobbet för hon sa "mamma slutat jobba" det första hon sa. I fredags följde de nämligen med mig till jobbet på morgonen och så sa vi hej då där, smart upplägg för dottern.

• KnytetsMamma
    SaJoH skrev 2014-10-06 08:52:42 följande:

Tack!

Är det bara jag som är såhär gammal (33)?? Flört

Vi brukar inte heller lämna 2-åringen ofta over natten, men det är alltid hos farmor&farfar och de känner varandra väl och han trivs jättebra hos dem. I November blir det en hel helg, första gången, faktiskt!

Jag är 34 Flört
  • KnytetsMamma
    WillhiamsMamma skrev 2014-10-06 09:26:04 följande:
    Hej tjejer. Måste dela med mig att jag just varit och sett vår lilla böna. V.6+1 enligt mätningen och ett tickande litet hjärta. Vilken lycka!
    Åh. vad härligt. Längtar efter mitt vul som jag förhoppningsvis får om ca 2 veckor.
  • KnytetsMamma
    1StoltMamma skrev 2014-10-15 09:44:00 följande:
    Jag ljög, de blev positivt test idag igen... Ja jag fattar inget. Men kör på bara och får se resultat om 13-14 dagar
    Har du tagit nåt gravtest?
  • KnytetsMamma
    Missciss skrev 2014-10-15 17:13:47 följande:
    Ni ser va? Dock kommer strecken först ca 15 minuter senare..å då vääääldigt svagt, efter en timme ser de ut såhär!
    Är det inte så att test som avläses EFTER den tid som står angivet på förpackningen kan vara missvisande?! De ser ju väldigt positiva ut men om jag hade varit du hade jag tagit nya test imorgon bitti och läst av dem INNAN tiden går ut och sen slänga dem och inte titta på dem igen.
Svar på tråden Nån mer som vill ha syskon till sin 2012a? :-)