Inlägg från: KnytetsMamma |Visa alla inlägg
  • KnytetsMamma

Nån mer som vill ha syskon till sin 2012a? :-)

Missciss skrev 2014-10-17 20:23:00 följande:
    Tack:)
    Imorse fick jag "inte gravid" på digitala men på eftermiddagen fick jag "gravid". Så härligt att se! Är så himla glad!!!!
    Vad märkligt att du fick "inte gravid" på morgonen och sen "gravid" på eftermiddagen. Men jättegrattis!!!
  • KnytetsMamma
    SessanM skrev 2014-10-18 07:48:34 följande:
    Fan.. Gjorde ett test nu som visade "inte gravid". Jag som verkligen trodde på det denna gången. Aja bara att vänta på mensen när den nu behagar dyka upp och prova igen.
    När är mensen beräknad? En del plussar ju inte förrän efter ett par dagar efter BIM.
  • KnytetsMamma
    Bittersweet2012 skrev 2014-10-19 17:17:53 följande:
    Hej tjejer! Apropå nåt helt annat... Hur mycket gick ni upp med första barnet? Och hur längre tog det för er att återgå till sin before-pregnancy-kropp? smile1.gif
    Jag gick upp ca 9-10 kg med första barnet och tappade säkert minst det dubbla på bara några månader Rynkar på näsan Underbart kanske vissa säger men inte om man är precis normalviktig innan graviditeten, kilona fullständigt rasade av mig med amning, promenader m.m. Ska se till att hålla i mina kilon denna graviditet så jag orkar vara en pigg och glad mamma Glad
  • KnytetsMamma
    cher82 skrev 2014-10-25 07:19:09 följande:
    Ett tag sedan jag var aktiv här, har haft sån frustration över att det inte funkar.

Men idag tjejer, efter försök nr 17 fick jag i morse ett starkt fint + på stickan! :)
    Grattis och vad kul!!! Blir det ett julibarn då eller? När är din 2012:a född?
  • KnytetsMamma
    cme86 skrev 2014-11-07 10:36:15 följande:
    Hej! Ny här.Vi planerar ett syskon till vår 2012. Tog ut kopparspiralen i Juni. Började försöka mer ordentligt o hålla koll på ÄL mm från augusti. Blev gravid men fick akutoperera bort utomkvedshavandeskap 4 oktober.

Nu sliter jag mitt hår i otålighet för att mensen ska komma igång, och så även ägglossningen så vi kan försöka igen. Ville verkligen ha barnen tätt samtidigt som vår situation i livet är så rätt just nu. Precis flyttat till hus på landet. vi båda har fått fast jobb och ja, vill få ett syskon till henne som hon verkligen kan leka med. Tror hon skulle älska det samtidigt som jag längtar så efter en liten till...
    Välkommen till tråden, hoppas ni får ett plus snart. Hur snabbt konstaterades ert utomkveds då i oktober? Fick du behålla äggledaren?

Hoppas att din mens kommer igång men det är ju bara drygt 1 månad sen operationen, det kan väl ta lite längre tid för den att komma igång efter en sån operation eller?
  • KnytetsMamma
    cme86 skrev 2014-11-09 21:20:34 följande:
    Yeeeej mensen kom igår. Aldrig blivit så glad för mens förut. Haha Nu är kroppen förhoppningsvis sig själv igen. Nu längtar ja till Ägglossning!

Från första besöket på sjukhuset till att äggledaren sprack o de tillslut hittade embryonet tog de ca. 1,5 vecka. man kände som som en tickande bomb när man gick omkring o visste att man bar på ett foster som de inte kunde hitta. De tog min högra äggledare.
    Hur är chanserna att bli gravid med bara en äggledare? Ska det vara samma möjligheter som innan eller? Vad skönt att mensen kom, ni verkar ju ha lätt för att bli gravid eftersom du var gravid redan i oktober och ni började försöka på allvar i augusti. Hade ni lätt för att bli gravida även med er dotter?
  • KnytetsMamma

Vad är det som hänt med din kvarvarande äggledare? Hoppas verkligen att det är genomflöde i den. Om ni vill göra ivf får ni väl bekosta det själva va eftersom ni har ett gemensamt barn sen innan? Jag fick inte igång min ägglossning efter jag slutat amma så när jag sökte hjälp för det på sjukhuset sa de att all hjälp kostar pengar när man har ett gemensamt barn tidigare. Men håller tummarna att det går naturligt och det går snabbt.

cme86 skrev 2014-11-10 14:19:45 följande:
    Läkarna kan tyvärr inte svara på vad mina chanser är. I vanliga fall ska det inte vara så jättestor skillnad på att kunna bli gravid om man bara har en äggledare. Även om man har en ska den kunna plocka från både höger och väntrer äggstock, vilket är rätt facinerande. Dock har jag lite svårt att tro på det. Men en viss procent lägre chans är det ju för mig. Eftersom min kvarvarande har varit så illa tilltyglad så vet de inte vilket skick den är i. Om den inte fungerar som den ska så kan jag inte bli gravid på egen hand. Vilket gör mig enormt orolig och ledsen. Har tid för spolning (för och se om det finns nått flöde) i januari. Innan dess vet jag ingenting. Jag får ont i magen av bara tanken på att det inte skulle funka. Nu vill jag bara ha Ägglossning och hålla alla tummar och tår jag har för att det ska bli en frisk liten bebis. Förra gången tog det 9 månader, denna gången gick det lättare. Men vi missade nån ägglossning ändå trots att vi försökte. Glas att jag vet att vi kan bli gravida tillsammans samtidigt som jag inte vet om de fortfarande är så. är det inget genomflöde hoppas jag på att vi får köra igång med ivf fort fort. längtar så efter en liten o ett syskon till min lilla tjej som börjar bli stor <3

• KnytetsMamma
    cme86 skrev 2014-11-10 19:53:02 följande:
    Troligtvis ett men från kejsarsnitt med dottern. Det hade bildats ärrvävnad runt snittet när kroppen läkte som fäst i äggledaren som i sin tur hade växt fast i buken på mig. De har nu frigjort ledaren men de vet inte vad ja har för funktion på den. Nej ägglossning varje månad, ledaren påverkar inte det. Den dvs OM den är funktionsduglig så kan den plocka ägg från båda äggstockarna.
    Häftigt om den i så fall kan plocka ägg från både höger och vänster äggstock. För ibland är det väl bara på ena sidan som äggblåsor mognar?! Är det så lång kö att du inte kunde få spolning förrän i januari!?
  • KnytetsMamma
    cme86 skrev 2014-11-10 21:52:26 följande:
    Enligt läkarna verkar det vara vanligt med ärrvävnad. De hade ja ingen aning om o förmodligen aldrig vetat om de inte vore för utomkvedshavandeskapet.

Ja de är coolt att de kan plocka från båda, hoppas min är kapabel till det.
    Håller tummarna för att allt går bra för er och att ni hinner bli gravida innan spolningen. Kör du med ägglossningstest?
  • KnytetsMamma

Så otroligt underbart och jag är så lättad, ultraljud med kub-test idag och allt såg bra ut och bra siffror. Hjärtat slog fint och bebisen levde rullan, den känslan går inte att beskriva, framför allt inte med tanke på mitt ma i somras. 

Svar på tråden Nån mer som vill ha syskon till sin 2012a? :-)