SaJoH skrev 2015-01-14 16:18:32 följande:
Hej alla, jag är tillbaka efter en tids tystnad, har försökt tänka på annat ett tag (vi har dick försökt hela tiden), men nu börjar jag bli orolig... Det är 5e mån av försök, bim på fredag. Känns som pms så jag är rätt säker på att det inte blivit nåt..
Funderade på en sak jag gärna skulle höra era åsikter om. Jag har varit förkyld 1ggr/mån sedan sept (sonen har tagit hem förkylningsvirus) av vilka två blivit bihåleinflammationer och jag tvingats ta antibiotika (sorter som gravida kan ta). Funderar på immunförsvar / allmänt välmående etc. Jag har inte heller pga förkylningarna inte kunnst träna regelbundet osv. Tror ni att kroppens tillstånd, ork, sjukdom, immunförsvar osv påverka mäjligheten att bli gravid? Jag vill tro det, och att jag nu ska bli friskare, träna osv så att min kropp orkar bli gravid.
Jag tror det finns mycket att beakta gällande immunförsvar och möjligheten att bli gravid, verkar ju dock väldigt komplicerat alltihop! Men ska berätta att när jag blev gravid med vår lilla ängel på femte försöket så fick jag precis efter ägglossningen en kraftig urinvägsinfektion och åt antibiotika ända från några dagar efter äl fram till några dagar efter plusset. Så ibland tror jag nästan jag blev gravid pga antibiotikan