• AnnC

Nån mer som vill ha syskon till sin 2012a? :-)

Bittersweet2012 skrev 2015-01-10 09:36:06 följande:

Hej tjej! Är inte så ofta här inne nuförtiden, men försöker följa er.

Håller tummarna för er alla som väntar på bim!!!! Och jag håller med du måste lämna tester till din man AnnC smile5.gif ! Dock vet jag precis hur du känner - har ingen tålamod själv smile2.gif .

Här går det bra annars. Har knappt några symptom vilket gör mig fundersam om det är verkligen nån där inne... Ska på vul nästa vecka o se va som händer där inne.

Tro mig, SÅN HÄR missbrukare var jag inte före missfallen o alla svaga streck

Håller tummarna för dig nästa vecka! Vilken dag ska du på vul?
  • AnnC
    Tallbarr12 skrev 2015-01-10 12:03:37 följande:

Antingen håller jag på att bli sjuk eller så är jag gravid! Lätt illamående och varm, men inte febrig... Bara äl+10 idag så vill vänta lite till med att testa.

Får hoppas du inte är sjuk förstår du inte vågar testa efter mitt bara äl+10 test
  • AnnC

Nä, supernegativt idag. Men var är mensen? Kanske längre lutealfas pga progesteronet? Hur går det för dig tallbarr?

• AnnC
    SessanM skrev 2015-01-12 09:26:01 följande:
    Vad tråkigt :( Men kanske är bra att få "vila" kroppen en månad?
    Jo det var ju egentligen tanken från början men vi kunde inte stå emot ett försök. Har dessutom tid hos gyn nästa vecka så förhoppningen är att de skulle kunna hitta nåt litet fel som går att åtgärda. Det gör de säkert inte men man lever ju på hoppet.
  • AnnC

Bittersweet gick det bra idag? Visst var det tisdag...

• AnnC
    Bittersweet2012 skrev 2015-01-14 11:40:10 följande:
    Jo tack! Det gick bra! Fick se en liten foster o tickande hjärta . Började böla när läkaren sa att allt så bra ut o hjärta slog... Allt känns overkligt fortfarande! Mina symptom kickade inte in förrän förrgår - då kom kraftig illamående, trötthet, växtvärk o ömma bröst.

Nu sitter jag på jobbet o försöka hålla mig vaken o gör allt jag kan för att inte spy....
    Åh vad härligt att det gick bra! Blir nästan gråtfärdig själv, vill så gärna också! Jobbigt med illamående o samtidigt som det är en så bra bekräftelse. Bara att försöka få tiden till att gå!
    Mamma till Elina 120420, änglamamma till Emmie 140424-140530
  • AnnC
    Tallbarr12 skrev 2015-01-14 12:55:42 följande:

Nä, får jag inte mens idag så ska jag nog testa imorrn... Den skulle visserligen kunna komma imorrn med, men känns i brösten som när mjölken rinner till vid amning, jag som brukar vara helt okänslig i brösten!

Det låter lovande! Fortsätter hålla tummar!
  • AnnC
    Tallbarr12 skrev 2015-01-15 06:23:06 följande:

Nehepp, toknegativt test idag på bim, det trodde jag verkligen inte...

Näääe.... Kram!

Här har inte mensen dykt upp än heller, slutade med progesteronet igår efter ytterligare negativt test och läst det kan ta 2-3 dagar för mensen att komma. Så hoppas den kommer idag eller imorgon! Inte ofta man vill ha mens men när man vet att det inte blev nåt så vill man ju bara börja på nytt försök. Skönt o veta progesteronet gör sitt jobb iaf, annars hade jag fått mens redan i måndags!
  • AnnC
    SaJoH skrev 2015-01-14 16:18:32 följande:

Hej alla, jag är tillbaka efter en tids tystnad, har försökt tänka på annat ett tag (vi har dick försökt hela tiden), men nu börjar jag bli orolig... Det är 5e mån av försök, bim på fredag. Känns som pms så jag är rätt säker på att det inte blivit nåt..

Funderade på en sak jag gärna skulle höra era åsikter om. Jag har varit förkyld 1ggr/mån sedan sept (sonen har tagit hem förkylningsvirus) av vilka två blivit bihåleinflammationer och jag tvingats ta antibiotika (sorter som gravida kan ta). Funderar på immunförsvar / allmänt välmående etc. Jag har inte heller pga förkylningarna inte kunnst träna regelbundet osv. Tror ni att kroppens tillstånd, ork, sjukdom, immunförsvar osv påverka mäjligheten att bli gravid? Jag vill tro det, och att jag nu ska bli friskare, träna osv så att min kropp orkar bli gravid.

Jag tror det finns mycket att beakta gällande immunförsvar och möjligheten att bli gravid, verkar ju dock väldigt komplicerat alltihop! Men ska berätta att när jag blev gravid med vår lilla ängel på femte försöket så fick jag precis efter ägglossningen en kraftig urinvägsinfektion och åt antibiotika ända från några dagar efter äl fram till några dagar efter plusset. Så ibland tror jag nästan jag blev gravid pga antibiotikan
  • AnnC
    Tassiemon skrev 2015-01-14 21:03:58 följande:

Hej allihopa!

Har inte skrivit här på länge. Tog paus från bakandet i december (jag älskar glögg) och har inte kommit igång än, trodde jag! Plussade nyss efter att bara ha haft mys på nyårsafton utan att bry sig om älstickor och bakandet överhuvudtaget, det bara blev! Skulle haft mens idag och har bara haft den vanliga pms:en. Har knappt tänkt på det, men så fick jag en känsla idag och hittade faktiskt ett graviditetstest hemma, känns overkligt. Det tog sig på fjärde gången, hoppas det går hela vägen.

Så ni som inte känner några direkta symptom, ge inte upp!

Där ser man, vad roligt för er! Grattis!
Svar på tråden Nån mer som vill ha syskon till sin 2012a? :-)