Inlägg från: Bittersweet2012 |Visa alla inlägg
  • Bittersweet2012

Nån mer som vill ha syskon till sin 2012a? :-)

elinarnared skrev 2014-11-06 11:56:58 följande:

Hej! Jag har en son född januari 2012 och jag börjar bli galet sugen på en liten till.
    Men jag har p-stav nu, funderar på att ta ut den snart..

Det är det att vi är på g att köpa hus och det känns lite dumt att bli gravid just nu.. 

Hej elinarnared och välkommen!

Varför skulle det va dumt med graviditet i samband med husköp? Vi letade efter hus under hela graviditeten o va på väg att köpa ett när jag va i 8e månaden, men säljaren ändrade sig sista sekunden....så då kom det ett hus precis när dotter föddes o vi gick på visning när hon va 1 vecka gammal och 3 dagar senare va vi husägare .
  • Bittersweet2012
    AnnC skrev 2014-11-06 14:13:47 följande:

Nu börjar det komma lite rosa. Skönt för en gångs skull i denna situationen... Fast känns jobbigt när man vet att det är en påbörjad graviditet som kommer att komma ut smile4.gif även om det är så tidigt så det blir ju som en vanlig mens egentligen.

Jättetråkigt att höra!

Man kan få mf så tidigt...det hände min kompis för några månader sen...tyvärr började hon inte blöda av sig själv utan fick piller för det. Läkaren sa till henne att det kunde dröjt nån vecka till tills hon började blöda av sig själv och då hade hon redan väntat 3 veckor .

Du borde kanske prata m din bm o se hur länge är det ok att vänta?
  • Bittersweet2012
    AnnC skrev 2014-11-07 09:01:55 följande:

Så jobbigt när det inte kommer igång av sig självt, att behöva vänta på det när man vet vad som är på gång.
    Som tur är (trots allt) så har jag börjat blöda nu, väldigt sparsamt dock, känns desto mer.

skickar KRAMAR
  • Bittersweet2012
    cme86 skrev 2014-11-07 10:36:15 följande:

Hej! Ny här.Vi planerar ett syskon till vår 2012. Tog ut kopparspiralen i Juni. Började försöka mer ordentligt o hålla koll på ÄL mm från augusti. Blev gravid men fick akutoperera bort utomkvedshavandeskap 4 oktober.

Nu sliter jag mitt hår i otålighet för att mensen ska komma igång, och så även ägglossningen så vi kan försöka igen. Ville verkligen ha barnen tätt samtidigt som vår situation i livet är så rätt just nu. Precis flyttat till hus på landet. vi båda har fått fast jobb och ja, vill få ett syskon till henne som hon verkligen kan leka med. Tror hon skulle älska det samtidigt som jag längtar så efter en liten till...

Välkommen cme86!
  • Bittersweet2012

Hör ni tjejer, jag har fått Primolut piller av min gyn för att bli av med mellanblödningar. Men när jag läser bipacksedel så står det att graviditet borde uteslutas innan man börja ta dem och att det kan ha påverkan på foster om man tar det under första halva av graviditeten...Samtidigt sa min gyn att om jag lyckas att bli gravid under denna månaden så gjorde det inget att jag tog de pillerna.... Känner mig så kluven nu.... Ska ta pillerna dag 16-25, så jag kommer ju inte veta om jag är gravid eller inte förrän jag är klar med dem....suck

Nån som har erfarenhet av Primolut eller vet hur farligt är det att ta den om man är gravid?

• Bittersweet2012

Tänkte inte alls på att det kan ta upp till 10 dagar för ägget o fästa . Blev lite puff när jag läste om påverkan på fostret... Men ni har nog rätt att gyn borde ha koll på det. Jag har ju påpekat flera gånger att vi försöker bli gravida...

• Bittersweet2012
    AnnC skrev 2014-11-08 18:17:08 följande:

smile1.gif håller tummarna att de hjälper dig mot mellanblödningarna och att du blir gravid nu så klart!

Jag hade sett fram emot att vara alkoholfri ett långt tag nu, men nu svepte jag ett glas vin i all hopplöshet! (Är verkligen ingen stordrickare men behövde nog denna)

Förstår dig... Gjorde faktiskt likadant förra månaden när mensen kom... Då blev det 1/2 flaska mousserande . Kände bara att om jag inte kan njuta av alkoholfria tiden så ska minsann njuta av min favorit drink
  • Bittersweet2012
    in the making skrev 2014-11-07 12:03:19 följande:
    Här är allt som vanligt, inga känningar alls. Försöker ställa in mig på att det inte blivit nå, så slipper jag hoppas och fundera hela helgen smile1.gif
    Hur går det? Testat än?
  • Bittersweet2012
    cme86 skrev 2014-11-09 21:20:34 följande:

Yeeeej mensen kom igår. Aldrig blivit så glad för mens förut. Haha Nu är kroppen förhoppningsvis sig själv igen. Nu längtar ja till Ägglossning!

Från första besöket på sjukhuset till att äggledaren sprack o de tillslut hittade embryonet tog de ca. 1,5 vecka. man kände som som en tickande bomb när man gick omkring o visste att man bar på ett foster som de inte kunde hitta. De tog min högra äggledare.

Skönt att kroppen är sig själv igen!

Förlåt om jag ställer dumma frågor men tycker att det är så hemskt det som hände dig... Hur i hela världen är det möjligt att leta efter embryo i 1,5 vecka o låta äggleden att spricka?!!!!
Svar på tråden Nån mer som vill ha syskon till sin 2012a? :-)