Inlägg från: Bittersweet2012 |Visa alla inlägg
  • Bittersweet2012

Nån mer som vill ha syskon till sin 2012a? :-)

AnnC skrev 2014-10-16 21:37:50 följande:

Läste nyss att spottings kan bero på lågt progesteron. C-vitamin och b6 ska va progesteronhöjande enligt:
    www.fertilitetsguiden.com/genetik/endokrinologi.php

Skönt du ska träffa gyn snart, hoppas de reder ut det ordentligt! Annars är kanske ovan något för dig att testa!

Tack så mycket AnnC!!!!! ska vara noga med att ta mina vitaminer på morgonen (har varit riktigt slarvig med det i flera månader).
  • Bittersweet2012

Jag kör med testlagrets tester och man brukar kunna se att strecken blir starkare nån dag innan det ger fullt utslag. Jag börjar alltid testa dag 7-8 och har äl runt dag 12 o då ser man vilka dagar som är fertila

• Bittersweet2012

Hej tjejer! Apropå nåt helt annat... Hur mycket gick ni upp med första barnet? Och hur längre tog det för er att återgå till sin before-pregnancy-kropp?

• Bittersweet2012
    Loncelot skrev 2014-10-19 18:51:55 följande:
    28-30kg gick ner på 2månader.
    Wow! Det gick snabbt!!! Samlade du mycket vätska på slutet?

Jag gick upp 18kg och vågen visade -20kg efter 4 månader. Men tyckte att det tog ca 9-10 månader för magen att se ut som sitt vanliga igen.
  • Bittersweet2012

Jag ser att vi är några "minisar" här Skönt att höra att det inte bara jag som hade samma bekymmer med viktnedgång under amning. När lillan va ca 6 månader då va min vikt knappt 46kg (!), som tur så va dottern så intresserad av vanlig mat att hon började trappa ner amningen själv, så jag lyckades gå upp tillbaka till min normala 50kg igen.

• Bittersweet2012
    WillhiamsMamma skrev 2014-10-20 10:19:52 följande:

Jag gick upp 26 kg med första barnet och 28 med andra. Har haft turen att gå ner allt igen inom ca 2-3 månader dock. Min mage har gått tillbaka till den vanliga båda gångerna. Vägde 54 med första vid inskrivning och 57 med andra. Vägde 58 denna gången och den vikten är lagom för mig då jag är ganska lång. Ska bli spännande och se hur många kg det blir denna gången smile5.gif

Gissar på +30kg, om du följer din kurva

Men va imponerande tjejer att alla har lyckats gå ner sina gravidkilo så fort! Ni är grymma!
  • Bittersweet2012

Har bim på fredag, men tror inte att blir nån plus denna månaden heller (har haft bruna flyttningar i nästa en vecka nu, så det är ingen bra tecken...). Ska till gyn imorgon o hoppas att kan ge mig några svar, samtidigt är jag riktigt nervös att höra att det är nåt allvarligt...

• Bittersweet2012
    1StoltMamma skrev 2014-10-21 16:27:15 följande:

Något säger mig att de kanske hänt något denna månaden. Men vågar inte lyssna på den känslan, rädd för att bli besviken

Håller tummarna!!!
  • Bittersweet2012
    SessanM skrev 2014-10-21 18:52:06 följande:

Jag är i något sorts ingenmansland.. Testade neg i lördags men har fortfarande inte fått någon mens. Vet dock inte exakt när bim var/är så om jag kan vänta (och mensen håller sig borta) testar jag igen på lördag. Håll tummarna för dig då :) Jag mådde illa i slutet av förra veckan och har mensvärk samt att jag är tröttare än vanligt, men vi får väl se vad som händer..

Då hoppas vi att det blir plus på lördag
  • Bittersweet2012
    Tallbarr12 skrev 2014-10-22 18:14:08 följande:
    Hur har det gått idag?
    Det gick bra antar jag..eller jag vet inte. Hon såg inget som kunde orsaka mellanblödningar. Fick utskrivna hormonpiller som jag ska börja ta dag 16 i min menscykeln och förhoppningsvis försvinner blödningar om ett par månader, annars får jag komma tillbaka på en kontroll till.
Svar på tråden Nån mer som vill ha syskon till sin 2012a? :-)