Inlägg från: Bittersweet2012 |Visa alla inlägg
  • Bittersweet2012

Nån mer som vill ha syskon till sin 2012a? :-)

AnnC skrev 2014-10-22 19:21:09 följande:

Hoppas det hjälper bittersweet! Vad var det för piller?

Vet inte va de heter då jag inte hämtat ut dem, men de ska göra nåt med gulkroppen (tror höja/stimulera den hormonen).

Hon sa oxå att jag skulle vänta i alla fall nån dag efter bim att hämta ut pillerna, för finns fortfarande en chans att jag är gravid (även om jag inte tror det).

Jobbar du inom vården AnnC? Du verkar va påläst om sånt
  • Bittersweet2012
    AnnC skrev 2014-10-23 09:01:25 följande:

Bittersweet får jag fråga om du får molvärk i samband med spottings?

Jag tempar ju och två senaste månaderna har tempen svårt att hålla sig uppe efter äl. Jag får molvärk när tempen är nere och jag funderar på om det också kan vara saknad av progesteron eftersom det är det hormonet som ska hålla tempen uppe.

Har ätit bidrottninggele de två senaste, men vara från mens fram till äl. Undrar om det är det som ställer till det.
    Ni som äter/ätit bidrottninggele har ni ätit hela månaden?
    Fan jag skiter nog i dom nästa månad.
    Är så trött på detta nu! smile4.gif

Ja, jag får molvärk då o då vid spottings. Hur så?
  • Bittersweet2012
    AnnC skrev 2014-10-23 14:56:23 följande:
    Frågade för att jag får också molvärk och samtidigt dippar min temp. Känns som jag lika gärna kunde haft spottings med... och tänker att det också kan tyda på progesteron brist.
    Men äsch jag vet inte... ska sluta med allt nu iaf har jag bestämt, låta kroppen hitta tillbaka till sig själv.
    Mamma till Elina 120420, änglamamma till Emmie 140424-140530
    Ok, I see.

Har lite skuld känslor nu...grejen är att hela tiden jag pratade om andra barnet så sa jag "OM vi får andra barn", en kompis till mig reagerade på detta o sa "vaddå OM? Ni ska ju ha en till!", då svarade jag att inte va säkert att man kunde bli gravid igen för man inte skulle ta saker för givet. Nu känns det som att jag har intalat mig själv att det skulle bli svårt att bli med barn igen...
  • Bittersweet2012
    Tallbarr12 skrev 2014-10-23 21:15:54 följande:

Bim idag (äl+14) och ingen tillstymmelse till mens än... Och inga test har jag hemma, så får gott vänta och se...!

Håller tummarna Tallbarr12!!!!

Har bim imorgon, men kunde inte hålla mig o gjorde test när jag kom från jobbet... Så klart va det negativt och nu har jag rejält molvärk, så mensen är väl "punktlig" som vanligt.
  • Bittersweet2012
    1StoltMamma skrev 2014-10-24 08:22:33 följande:

Gjorde nyss ett test bim-6 och de dök upp ett super svagt streck! Hoppas de blir starkare nu och inte är något dumt spökestreck !

Håller tummarna!!!!

Själv fick jag mens imorse... Allt känns bara jobbigt just nu .

Mannen råkade säga imorse att om vi inte lyckas att bli gravida i november så är det kanske en bra ide att ta paus till mars/april för annars kommer bebisen på "fel" säsong... Han har en ide om att det är bäst att få barn i jan-aug för då är de inte "sist" med allting, typ yngst i klassen, sist att få körkort osv. Delvis håller jag med honom, men det finns ju inga garantier att man bli gravid direkt till våren...va fan gör man då? Tar paus igen?! Så arg o irriterad på mig själv o min kropp just nu!
  • Bittersweet2012
    Tallbarr12 skrev 2014-10-24 18:34:56 följande:

Men nej bittersweet! Dumma mens!

Hur går det för dig Tallbarr12???? Testat än?
  • Bittersweet2012
    Tallbarr12 skrev 2014-10-24 20:27:44 följande:
    Ingen mens än och inget test heller! Har inte ens köpt test så får väl bli på söndag morgon smile1.gif
    Vilken tålamod du har! håller tummarna!!!!
  • Bittersweet2012
    cher82 skrev 2014-10-25 07:19:09 följande:

Ett tag sedan jag var aktiv här, har haft sån frustration över att det inte funkar.

Men idag tjejer, efter försök nr 17 fick jag i morse ett starkt fint + på stickan! :)

Grattis!!! Va roligt!
  • Bittersweet2012
    Missciss skrev 2014-10-25 20:05:00 följande:

Grattis Cher!

Om allt går bra här blir det BF 29 juni här med :)

Grattis Missciss!!!
  • Bittersweet2012
    Bittersweet2012 skrev 2014-10-25 20:19:13 följande:
    Grattis Missciss!!! smile1.gif
    Helt förvirrad idag! Kom på att jag redan gratulerat dig Missciss . Men bättre att säga det 2 ggr än att inte säga det alls
Svar på tråden Nån mer som vill ha syskon till sin 2012a? :-)