Inlägg från: Bittersweet2012 |Visa alla inlägg
  • Bittersweet2012

Nån mer som vill ha syskon till sin 2012a? :-)

AnnC skrev 2014-11-20 19:41:13 följande:
    Men nej nej nej!! smile4.gif

Man kan ju blöda o det går bra, jag hoppas det är så för dig!

Men jag skulle nog ringa gyn imorgon o höra om extra progesteron om det är det du kanske behöver. Finns ju såna receptbelagda vagiatorer man kan ta vid graviditet...
    Jag tror att det väldigt tidig ma. Har kraftiga kramp i magen just nu. Hade jag inte testat imorse så hade jag nog tror att mensen kom en dag tidigare bara.

Jag tror jag avvaktar med nya mediciner. När jag tänker efter så hade jag liknande hormonrubbning ca ett år innan jag vi bestämde oss för barn, då hade jag oxå spottings o massa finnar, men det löste sig av sig själv. Så jag hoppas att Primolut satte min kropp på bannan nu.
  • Bittersweet2012

Tjejer, ni som kan allt! om man får såhär tidig MA, borde det väl inte skilja så mycket från mens? Jag menar, kroppen hinner väl knapp "vänja" sig vid graviditet och därför borde va på bannan direkt, eller?!

• Bittersweet2012
    1StoltMamma skrev 2014-11-21 10:35:10 följande:
    Jag fick blödning 1 dag innan Bim och blödde lika länge som en vanlig mens första dagen kraftig blödning och slemmig och sen var de som en lätt mens
    Tack! Hoppas att det blir samma här. Blöder otroligt mycket just nu, så hoppas verkligen att det avtar.

Förresten, hur blev det m ÄL sen?
  • Bittersweet2012
    1StoltMamma skrev 2014-11-21 13:40:01 följande:
    Jag fick min äl 17 dagar efter jag började blöda, känns skönt så nu får vi se om de tagit sig eller om de kommer mens istället
    Hur mår du nu?
  • Bittersweet2012
    1StoltMamma skrev 2014-11-21 15:25:26 följande:
    Nä inte denna gången. Vill inte känna som förra gången. Fick plus innan Bim och sen dagen innan Bim började jag blöda. Hade nästan varit bättre att vara ovetande där. Men vet ju inte riktigt när jag har Bim denna gången men ca tisdag skulle jag tro
    Förstår dig! Min man tyckte att det va lite dumt att jag testade dagen innan, för nu vet vi att det är mf... Å andra sidan tycker jag att det är skönt att veta att man lyckats, oavsett om det stannar eller ej....

Håller tummarna för dig!!!!
  • Bittersweet2012
    AnnC skrev 2014-11-21 14:18:42 följande:
    Jag fick mitt mf en vecka efter bim, blödde inte såå mycket mer än vanligt men blödde 2 dagar längre än jag brukar.

Idag är jag på dag 16 efter mf och fick positivt äl test idag smile1.gif
    Låter som att din kropp återställde sig direkt!
  • Bittersweet2012
    1StoltMamma skrev 2014-11-22 10:07:29 följande:

Har börjat få symptom som ändå får mig att börja undra, testar på måndag. Hoppas nu på ett plus!

Vilka symptom?
  • Bittersweet2012
    1StoltMamma skrev 2014-11-22 23:08:27 följande:
    Illamående, yrsel, molvärk, ömma bröst bland annat
    Låter ju precis som det borde låta . Håller tummarna!!!!!!!
  • Bittersweet2012
    1StoltMamma skrev 2014-11-24 08:50:23 följande:
    Ja jag brukar aldrig ha ömma bröst innan mens men kanske är en ny grej. Känns som de är något konstigt nog ändå men får hoppas jag får ett plus innan 2015 iaf .. inväntar mensen onsdag eller torsdag
    Men det är kanske fortfarande tidigt? Kanske borde du testa på ons/tors innan du ger upp hoppet? jag håller tummarna!!!!
  • Bittersweet2012

Vill få lite hjälp att välja... Har inga ÄL-tester hemma o nu funderar jag om jag ska köpa digital eller vanliga. Nån som har erfarenhet av båda?

Svar på tråden Nån mer som vill ha syskon till sin 2012a? :-)