littlejoanie skrev 2014-12-18 10:25:14 följande:
ååh bittersweet jag vet hur det där med svaga test känns och man bara vill testa och testa för att det ska bli starkt. Är i samma sits, 3:e gången jag får svaga test dock är jag på 2 dagar före bim. Men jag försöker denna gång efter mina två senaste missfall att bara försöka fokusera på annat ett dag. Även om vi alla vill så gärna så skadar den stressen mer än vad den gör nytta. det är jätte svårt jag vet, denna gången känner jag bara det får bära eller brista, jag försöker fokusera på att det är jul istället och njuta av det. men inom mig gnager det! Jag äter också kvinna tabletterna och folsyran räcker, men min hjärna spelar mig spratt och påstår att jag har ju fått missfall varje gång jag ätit dem vid graviditet, däremot spelar detta ingen roll, är självklart inte vitaminerna som gjort det. =) Men du ska se att släpper du bara tankarna och försöker göra annat och vänta en hel vecka med att testa så kommer du se skillnad på ditt test åt det ena eller det andra hållet. Jag hoppas givetvis att du får behålla ditt plus, men man måste våga tro och inte förvänta sig att det ska bli missfall. Jag hoppas jag också får behålla mitt plus denna månad men efter ett test på morgonen så tänker jag vänta till julafton, för om det skulle vara mer positivt då så får man ju en bra julklapp annars en mindre bra.
Det ligger så mycket i det du säger! Visst hade varit bättre att släppa taget o vänta några dagar o testa igen. Men efter 7 månader av försök, Primolutkur och mf, har jag i gen tålamod.... Det är första gången på 7 månader som jag känner mig gravid! Jag mår illa jämt, trött, det sticker i brösten till o från, molvärk o idag är jag yr (kan dock va mitt låga blodtryck bara). Jag vill så gärna hoppas att allt gå bra, men efter förra månadens mf vågar jag inte hoppas
.