• mullemeck

Gravida med tredje barnet BF jan/feb 2015 - se hit!

Jag har precis fått reda på att jag är gravid med vårt tredje barn. Är bara i vecka 5. Men joho så kul med ett syskon till!!

Storasyskonen är snart 4 och 2 och de kommer att vara lite dryga 4.5 och 2.5 när bebisen kommer. Beräknat 8/2 2015. Fler som väntar tredje???

• Svar på tråden Gravida med tredje barnet BF jan/feb 2015 - se hit!
  • MariaW01
    Emms1984 skrev 2014-08-01 14:29:02 följande:

Någon som vet något om äggvita och salt i urinen? Har haft starka sammandragningar i två nätter så att jag vaknat av att det har gjort ont. Var hos bm och lämnade urinprov för att kolla så det inte är en tyst uvi. Där upptäckte hon att jag har både salt och äggvita i urinen. Hon tittade länge på lappen innan hon berättade det men sa inte mer än att jag skickar det på odling så får vi se. Har nog svaret på måndag. Så vad innebär detta? Får jag fler sammandragningar som håller i sig i någon timme som sist ska jag åka in akut. Vet att man kan se salt i urinen om man äter mycket salt mat vilket jag inte gör eller om man inte dricker tillräckligt men jag häller i mig dricka mest vatten.

Jag hade flera urinvägsinfektioner under min första grav. Alla var symtomfria och jag märkte det inte förrän jag fick smärtsamma sammandragningar eller att jag kissade blod. De flesta gånger åkte jag in akut för att få antibiotika och fick röntga njurarna för att se att dem inte tagit skada. Vid nåt tillfälle så visade inte heller urinstickan något, men antibiotikan hjälpte.
  • Carolina01

Tyvärr fick jag missfall i fredags, var då i V 15, så nu lämnar jag tyvärr den här tråden...

• darkisen
    Carolina01 skrev 2014-08-03 21:44:29 följande:

Tyvärr fick jag missfall i fredags, var då i V 15, så nu lämnar jag tyvärr den här tråden...

Va?? Men nej är det sant. Så sent. Vad var det då som hände? Usch det borde va förbjudet med sena missfall. Ta hand om er!!
  • Edvina

Mullemeck: Jag har inte gjort vare sig mkp eller fvp. Men jag har vänner som gjort. De har sagt att det är obehagligt men inte smärtsamt. Det värsta är nog dock själva ångesten i kring hela situationen. Ovissheten och väntan. Kram på dig!!

• Numberthree

Mullemeck; vi fick 1:21 med vår minsta tjeja för ds på blodprovet och vi gjorde fvp. Det var en frisk liten tjej vi väntade!!! Det är bra odds trots allt, tänk att du har 67 lotter i en skål där en är nit, inte så stor chans att ta nitlotten eller hur <3

• Laura79

Fy vad fruktansvärt hemskt! Jag beklagar verkligen. Kram på dig!
  • mullemeck

Tyvärr fick jag missfall i fredags, var då i V 15, så nu lämnar jag tyvärr den här tråden?

Åh fy! Jag lider med dig. Massa Kram!
Svar på tråden Gravida med tredje barnet BF jan/feb 2015 - se hit!