Emms1984 skrev 2014-08-01 14:29:02 följande:
Någon som vet något om äggvita och salt i urinen? Har haft starka sammandragningar i två nätter så att jag vaknat av att det har gjort ont. Var hos bm och lämnade urinprov för att kolla så det inte är en tyst uvi. Där upptäckte hon att jag har både salt och äggvita i urinen. Hon tittade länge på lappen innan hon berättade det men sa inte mer än att jag skickar det på odling så får vi se. Har nog svaret på måndag. Så vad innebär detta? Får jag fler sammandragningar som håller i sig i någon timme som sist ska jag åka in akut. Vet att man kan se salt i urinen om man äter mycket salt mat vilket jag inte gör eller om man inte dricker tillräckligt men jag häller i mig dricka mest vatten.
Jag hade flera urinvägsinfektioner under min första grav. Alla var symtomfria och jag märkte det inte förrän jag fick smärtsamma sammandragningar eller att jag kissade blod. De flesta gånger åkte jag in akut för att få antibiotika och fick röntga njurarna för att se att dem inte tagit skada. Vid nåt tillfälle så visade inte heller urinstickan något, men antibiotikan hjälpte.