• mullemeck

Gravida med tredje barnet BF jan/feb 2015 - se hit!

Jag har precis fått reda på att jag är gravid med vårt tredje barn. Är bara i vecka 5. Men joho så kul med ett syskon till!!

Storasyskonen är snart 4 och 2 och de kommer att vara lite dryga 4.5 och 2.5 när bebisen kommer. Beräknat 8/2 2015. Fler som väntar tredje???

• Svar på tråden Gravida med tredje barnet BF jan/feb 2015 - se hit!
  • Emms1984

Pingeming: Privat kan du göra UL men hur de ställer sig till att göra det annars vet jag inte men kolla efter som det varit så. Behöver dock inte vara något då jag blödde mycket med min första dotter de 15 första veckorna. Kom nästan var dag. När det gäller järnet så får många rådet att äta mycket jordgubbar utöver att ta tabletter då. Men i hallon är där mer järn så lite apelsinjuice och hallon tipsar jag om :)

Just nu har det varit värsta oväder här med regn, åska, hagel och en temperatur som sjönk från 28.6 till 16,1 :) Gissa en som är glad och tycker det är skönt. Nu kommer dock solen igen så jag hoppas det inte blir så varmt som innan.

Ha en fin kväll alla.

• mullemeck

Åh vad skönt med lite regn! Vi skulle ju fått regnskur idag kanske och jag hörde hur det mullrade ett par mil bort men vi fick inget! Inte ens molnigt. Gah!! Sätter mitt hopp till morgondagen :)
    Idag har jag mått lite bättre. Hoppas, hoppas det håller i sig.

• darkisen
    Loncelot skrev 2014-07-29 12:12:42 följande:

Bor i Telefonplan typ, men vi har funderingar på att flytta tillbaka till Handen i haninge där jag växt upp:) tills bebisen kommer men vi får se

Jag har nyligen flyttat ifrån hägerstensåsen. Annars hade vi ju varit grannar typ. Nu bor jag i Västerås så det var ju en bit
  • darkisen

Alltså jag undrar ju fortfarande varför jag inte mår illa?? Alltså jag mår ju illa emellanåt men det går oftast över om jag äter eller vilar lite. Men i övrigt är jag inte känslig för dofter å nu sitter jag å tar en kaffe. Med bägge mina barn har jag bokstavligen legat i fosterställning på toan å kräkts flera ggr i timmen. Å bara min man satt på kaffepannan har jag kräkts rakt ut? Va tror ni? Kan man verkligen må så olika? Jag är ju i v 12 å inte en tillstymmelse till blod å brösten värker lite. Visst mådde du också bättre denna grav mullemeck??

• Loncelot
    darkisen skrev 2014-07-29 18:52:33 följande:

Alltså jag undrar ju fortfarande varför jag inte mår illa?? Alltså jag mår ju illa emellanåt men det går oftast över om jag äter eller vilar lite. Men i övrigt är jag inte känslig för dofter å nu sitter jag å tar en kaffe. Med bägge mina barn har jag bokstavligen legat i fosterställning på toan å kräkts flera ggr i timmen. Å bara min man satt på kaffepannan har jag kräkts rakt ut? Va tror ni? Kan man verkligen må så olika? Jag är ju i v 12 å inte en tillstymmelse till blod å brösten värker lite. Visst mådde du också bättre denna grav mullemeck??

Dom brukar säga att man mår mindre illa om man väntar pojke, stämde ju dock inte på mig var mått skit alla mina 3graviditeter ända fram till v. 19 med 2av dom nu är jag i v. 10 o illamåendet står mig upp över öronen....
  • darkisen

I så fall skulle ju den myten stämma på mig om det är en pojke nu. Har två töser innan

• mullemeck

Jo, jag har absolut mått bättre denna graviditet!

Med första barnet (pojke) mådde jag illa och tålde inte lukter, stekos, kaffe, kaffelukt, kunde inte steka mat, kunde inte äta något kött, kyckling, ägg, fett osv. Spydde aldrig och mådde illa vecka 6-14

Med andra barnet (flicka) mådde jag SÅ JÄKLA ILLA! Kunde inte spy men låg i princip och ojade mig varje sekund jag kunde. Det var samma med maten att jag inte kunde lukta/äta det som jag skrivit ovan. Kväljde av vissa schampo-lukter och liksom äcklade mig själv med diverse tankar :)  Mådde illa ca vecka 7-14.

Den här graviditeten började illamåendet i vecka 8 men är inte i närheten av hur det var med de andra barnen och framförallt med tjejen. Visst mår jag illa och är trött men absolut inte hela dagar och jag kan laga mat, äta kött, sätta på kaffe och till och med ta en pytteliten mun med kaffe även om det smakar rätt illa. Det blir bättre om jag äter lite men tyvärr inte av att jag vilar. Då blir det sämre nästan. Jag har gnällt lite denna grav över att jag inte vill vara trött mer och inte må illa men jag inser nu när det börjar klinga av vilken tur jag haft denna gången. Jag har ju liksom du undrat om jag verkligen vart gravid på riktigt denna gången. Men jag tror vi skall tacka våra lyckliga stjärnor att vi har klarat oss lindrit undan bara. Jag skall på KUB på fredag morgon. Då får jag se om det är någon där inne!

• pingeming

Ska ringa dom imorgon igen, numret var stängt för tillfället när jag ringde idag :(

Det där med illamående att man mår dåligt med flicka har stämt på mig än så länge då jag första grav väntade pojke och mådde hur bra som helst, andra grav var katastrof och ut kom en flicka och under bägge grav var jag helt säker på att 1:an var pojke och 2:an flicka. Nu känns det som en till pojk trots illamående i början men släppte när vi åkte på semester och nästan varit borta helt, känt av det lite nu under vecka 14 men helt under kontroll och känns mer som det är mina dåliga värden som gör att jag mår illa.

Hoppas era illamående släpper snart :)

• darkisen

Ja men då bestämmer jag nog att det är en liten pöjk i magen å det är därför jag mår så bra. Å så bestämmer jag att det lilla illamåendet jag har försvinner nu önsketänkande eller

Idag har jag varit hos bm för inskrivning å provtagning. Kändes lite konstigt att va tillbaka redan. Kub om 1,5 vecka. Idag känns det lite svalare ute, skönt.

Svar på tråden Gravida med tredje barnet BF jan/feb 2015 - se hit!