• Lilla Fjun

Är kvinnans rätt att skaffa barn större än barns rätt till två föräldrar?

Apropå att singlar nu får insemineras. Helt fel tycker jag!!

• Svar på tråden Är kvinnans rätt att skaffa barn större än barns rätt till två föräldrar?
  • Drottningen70

Trams. Barn har rätt till en trygg och kärleksfull uppväxt. Om den tillhandahålls av en mamma, en pappa eller två tre mammor och pappor är irrelevant. En god barndom garanteras ingalunda bara för att det finns just en mamma och pappa och ingen annan konstellation med i bilden. Get real eller rösta på SD...

• Majsan70

Barn behöver mänsklig kärlek. Sen i vilken form den kommer är totalt orelevant. Bara där finns en trygg fast punkt i livet. 

• Radhuspinglan

Barn är ingen rättighet. Däremot så har man som förälder flera skyldigheter gentemot barnet; bland annat att se till barnets bästa och inte mota bort barnets rätt till rötter och identitet. Jag tycker att det är helt åt helvete fel. Dock är det inget jag upprörs nämnvärt över. Det är som det är. Det finns saker som är MYCKET värre. Man kan inte hetsa upp sig för allt. Och vem vet - kanske är det faktiskt det mest optimala; dvs att endast ha en mamma. Se på djuren. Vart är pappan där? *Borta!* Jaaaaaa... Det kanske visar sig vara bättre än nån annan familjekonstellation. Who fucking knows. Inte du, inte jag, inte nån.

• Detoxtjejen

Jag tycker att det är bättre med öppen donator än anonym, så om detta hindrar kvinnor från att åka till Danmark, så är jag positiv.

• Lilla Fjun

Jag vet att barn kan må bra i alla möjliga familjekonstellationer. Jag undrar bara vem som ser till barnens rätt och inte bara föräldrarnas. Jag känner två singeltjejer som varit i Danmark och det har inte varit lyckat i något av fallen. Barnen far inte väl och det finns ingen pappa/partner till hands. Hittar man ingen partner att skaffa barn med kanske man ska avstå?

• Den vita staden

Barn har rätt till t v å  biologiska föräldrar och att veta vilka de ä r! // Adopterad

ADHD = Alla Duktiga Har Det
  • Arbetsvegan
    Lilla Fjun skrev 2014-05-17 18:54:27 följande:
    Jag vet att barn kan må bra i alla möjliga familjekonstellationer. Jag undrar bara vem som ser till barnens rätt och inte bara föräldrarnas. Jag känner två singeltjejer som varit i Danmark och det har inte varit lyckat i något av fallen. Barnen far inte väl och det finns ingen pappa/partner till hands. Hittar man ingen partner att skaffa barn med kanske man ska avstå?
    Nu är varken eventuellt partnerskap eller befruktning avgörande för hur bra föräldrarna är så varför ens försöka inbilla sig det?

Vem ser till barnens rättigheter i kärnfamiljen eller hos ensamstående?

Barn har rätt till en trygg uppväxt, hur barnet blev avlat och könet på föräldrarna är totalt ointressant.

• Litet My

Instämmer med "Den vita staden"

Svar på tråden Är kvinnans rätt att skaffa barn större än barns rätt till två föräldrar?