• kokos

Fortsättningstråd-Vi som har BF Maj 2014

Här börjar tänder kan komma så att han sover bra på natten tar jag tillbaka

• kokos

Min plutt lägger sig för natten runt 19. Brukar äta vid 03 och innan läggdags. Nu sover han dåligt för han vänder sig från rygg till mage och tvärtom även i sömnen

• kokos
    förväntansfull2014 skrev 2014-10-08 08:32:29 följande:

Har era pluttar fått tänder? Förra måndagen kom ena där nere å i måndags den andra. Min stora fick sina tänder vid 8-8.5 månad så jag tycker att det är jättrtidigt...

Jag tycker min plutt är sen med tänder då mina andra fick vid 4 månader. Dom är dock precis uner tandköttet så de spricker nog igenom närsom...

Igår letade jag efter honom Ha de lagt honom på en bebisfilt vid tv och gick på toa. När jag kom tillbaka var han borta! Då hade han rullat runt så manga gånger att han låg under soffbordet :-O Så nu gäller det att hålla ögonen ordentligt på honom
  • kokos

Hej i tråden!

Hur går det för alla? Mår bebisarna bra?

Här är det förkylt men ingen annan som är så jag undrar om det kan hänga ihop med tandsprickning. Mina andra fick alltid feber men nu är det bara snuvig....

Det går bra med mat. Brukar ge gröt på morgonen och byta ut ett mål mot riktig mat. Ibland lunch ibland middag lite beroende på hur länge han varit utan och sovit. Han älskar mat

• kokos

Min är 5,5 månad. Jag har gett burkmat. Ska dock börja prova lite hemmagjord mat efter helgen...

• kokos

Nu är snart första tanden helt framme! Idag fick han sitt andra vaccin men ingen feber än så länge...

Ikväll ska jag ge välling första gången. Blir intressant att se om han sover längre pass

• kokos
    trulle82 skrev 2014-10-21 15:47:43 följande:

Spännande. Det ska jag också ge tänkte jag. Måste dock köpa en nappflaska först. Hon har fått smaka på sked, verkar tycka det är gott :) 

Var sitter tanden? Har du märkt av att det var på gång? Mer grinig tex?

Den sitter nere,högra fram Han är lite gnällig men det kan ju bero på vaccinet också. Däremot har han bitit på allt och dreglat i massor. Även varit lite snorig.

Vällingen intogs med god aptit vid 18:30. Han somnade vid 19:30. Han vaknar nog vid 01 som vanligt
  • kokos

Han sov till 03:30 :-O Då vaknade han och drack ersättning men han var febrig också så han kanske hade sovit ännu längre Är reaktion på vaccinet eller tandsprickningen...

• kokos

Halloj!

Hur har ni det med era bebbar? Har ni börjat få sova?

här är två tänder framme. Han är helt klart inne i någon fas! Gråter så fort jag vänder ryggen till så det blir mycket bära.

Även svårt att somna in för honom. Tycker han äter mer igen även på natten...

• kokos

Jag har ett problem här :-/ Min bebis vänder sig till mage och skriker till man vänder tillbaka honom! På dagtid bryr jag mig inte för han kan själv vända sig från mage till rygg. Det värsta är på natten! Inatt vaknade han minst 5 gånger som han vänt sig. Vad gör man??

Svar på tråden Fortsättningstråd-Vi som har BF Maj 2014