• kokos

Fortsättningstråd-Vi som har BF Maj 2014

trulle82 skrev 2014-08-26 15:34:43 följande:

Har ni tänkt på vad ni ska ha för bilbarnstol efter babyskyddet?

Hur länge använder man babyskyddet? Vi hade ingen bil med första två barnen så det är en djungel för mig
  • kokos

Fler som är vakna på natten ser jag Jag blir klarvaken vid denna tiden... Igår ställde jag mig i köket och slängde ihop en tårta. Får mycket gjort när alla barnen sover men dagen blir väääldigt lång

Min bebis har börja sova så konstigt på dagen. Vaknar av minsta ljud från att ha sovit jättebra. Han börjar dessutom få fram sina första tänder. Men är säkert någon utvecklingsfas också. Han ska helst vara i min famn. Kan bli jätteledsen om någon annan bär honom osv

• kokos

Min vägde 6270 och vart 60 lång en jag tror längden blev felmätt... kan han bara ha växt 0,7 cm på fyra veckor?? Han kan ju knappt ha 62 i body längre.

• kokos

Någons bebis som börjat vända sig?? Så spännande att läsa om alla

• kokos

Vi var på öppna förskolan idag och då kom sjukgymnast. Det var jättebra information! Hon sade att man ska ALLTID lägga ner bebisen på magen först även vid ex blöjbyte. Hon visade bra grepp på hur man ska hjälpa dom sig vända osv. Visade hur man ska locka dom att vända,vrida huvudet. Min plutt har vänt sig från mage till rygg 5 gånger sedan igår men vet inte om det bara händer liksom

• kokos
    trulle82 skrev 2014-09-02 21:37:18 följande:

Ok bra tips, ska bebisen sedan vända sig själv till rygg (ev med hjälp) på skötbordet? :)

Där är det nog bäst om du hjälper en aning lite plats men lägg någon minut på magen först. Man får in vanan då menar hon så man skulle börja redan från nyfödd... Synd man inte visste..
  • kokos
    maribel skrev 2014-09-03 15:51:57 följande:

Hur äter era bebisar nu? Min plutt vill äta mer sällan och då bara på ett bröst sen blir han arg om jag trugar andra också. Ska kontrollväga imorgon på bvc men vet inte varför han inte vill äta så gärna längre.

Äter era också mindre?

Här hade vi en sådan period där han åt mindre. Nu äter han mycket igen så det är nog någon tillväxtgrej nu
  • kokos
    Amalian83 skrev 2014-09-11 21:44:42 följande:

Herregud min lilla tjej har börjat få tänder! 3,5 mån gammal så har det dykt upp två små vassa riskorn på underkäken. Än så länge verkar hon själv inte reagera alls på dem mer än att hon tuggar på sina händer. Ingen feber eller diarré än och tuggleksaker är ointressant.

Min mamma påstår att om en bebis får tänder tidigt kommer det snart ett syskon. Stackars min sambo. Nu törs jag verkligen inte ha sex ;)

Haha Här börjar också tänder klia. Dreglar något fruktansvärt och tuggar massor på tuggleksaker och händer. Även nappen tuggas på båda mina andra fick vid 4,5 månader. Hmm syskon vet i sjutton än. Men snart kanske
  • kokos

Nu har vi bestämt oss. Blir bebisverkstad när denna kartan minipiller är slut

Det är jätteskillnad på sömnen om han får ersättning bara innan nattning eller gröt/mat. Inatt sov han 19:30-02:30 och då åt han mat. Natten innan sov han 19:30-23:30 och då fick han bara ersättning innan.

På dagen sover han mellan 7:30-8:15 cirka, sedan 10:30-13, och 15-16:30 ungefär. Men han är uppe vid 5-5:30 på morgonen

• kokos
    trulle82 skrev 2014-09-19 11:47:16 följande:

Ja vilken skillnad. Nåt att testa. Hur gammal är han nu? Sover han sedan till 5?

Natten med ersättning åt han vid 03 också. Inatt åt han vid 2:30 och sov till 05:30.

Han är 4,5 månad nu.
Svar på tråden Fortsättningstråd-Vi som har BF Maj 2014