Inlägg från: trulle82 |Visa alla inlägg
  • trulle82

Fortsättningstråd-Vi som har BF Maj 2014

Nu är Alva 4 månader. Hon sover lite bättre men fortfarande inte bra Skrattande
    Hur sover era bebisar om dagarna/nätterna. Har ni kommit in i några rutiner än?

• trulle82
    kokos skrev 2014-09-19 10:28:44 följande:

Nu har vi bestämt oss. Blir bebisverkstad när denna kartan minipiller är slut

Det är jätteskillnad på sömnen om han får ersättning bara innan nattning eller gröt/mat. Inatt sov han 19:30-02:30 och då åt han mat. Natten innan sov han 19:30-23:30 och då fick han bara ersättning innan.

På dagen sover han mellan 7:30-8:15 cirka, sedan 10:30-13, och 15-16:30 ungefär. Men han är uppe vid 5-5:30 på morgonen

Ja vilken skillnad. Nåt att testa. Hur gammal är han nu? Sover han sedan till 5?
  • trulle82
    Ciliaja skrev 2014-09-23 12:36:58 följande:

Sienna sover katastrof dåligt. Vaknar en gång i timmen HELA nätterna. sover bara 30 min på dagarna om inte vagnen är i rullning. så det blir lite tid för mig och sambon tillsammans dessutom får jag inte mycket sömn. Hoppas det vänder snart!

Känner igen det där. Äter hon efter varje timme då? Alva vaknar också ofta efter en timme och då måste jag vagga om. Ibland i sängen, men ofta får jag ta upp henne och vagga en stund och lägga ner igen. Jättestörigt. Samsover jag vilket jag göra ofta så vill hon snutta hela natten annars blir hon arg..Har Sienna alltid sovit dåligt eller är det en fas hon är inne i? Alva har sovit dåligt hela tiden.
    Sover också oftast en halvtimme i sträck om dagarna, ibland om hon är jättetrött kan det bli mer, men oftast inte..även i vagnen vaknar hon då, och vill ofta upp.
  • trulle82
    maribel skrev 2014-09-23 12:48:59 följande:
    Det där om vagn i rullning gäller här med oh sover nästan inget på dagarna vilket gör att man inte hinner någonting. Får vara glad om man hinner duscha. Men nätterna är bra, sov 22-0630 i förrgår men normala fall 22-03 och sen till 06 och vidare till 0800. Har nå´n börjat med smakisar och gröt?
    Oj lyxigt, *avis* :D
    Jag har funderat på att börja men Alva har inte visat något intresse än (snart 4,5 månad). Funderar på att få henne att smaka gröt så jag kanske kan börja med det på kvällarna
  • trulle82
    Erika 146 skrev 2014-09-23 23:14:37 följande:

Ni vars bebbar sover så dåligt på nätterna, ammar ni eller ger ersättning? Flera i min föräldragrupp som ammar men har haft bebbar som sover dåligt (ändå bra viktuppgång) började med ersättning som sista mål innan läggning och under natten vilket gjorde stor skillnad.

Ja Meja skulle till 100% fortfarande sova dåligt på dagarna om vi inte köpt "kolikgungan" för 2mån sen. Hon sover inge större i bilen/vagnen om hon inte är megatrött och famnen bara 10-15min. Tackar dock högre makter att hon sover så bra på nätter och i egen säng dessutom.

Jag ammar. Ja får kanske prova det!
  • trulle82

Känner ni er helt återställda i underlivet efter förlossningen? Jag fick bristningar grad 1 och 2, men tycker fortfarande att det känns obehagligt. Kan svida ibland. När jag kollar i spegel så ser det lite konstigt ut tycker jag, det ser ut som en bula eller vad man ska säga precis vid hålet. Jag var på återkontroll vid v8 och då sa barnmorskan att det läkt fint. Ska dit och sätta i en spiral om 2 veckor, så får höra då med henne.

• trulle82
    Amalian83 skrev 2014-09-25 07:10:56 följande:
    Låter som du har framfall. Inget farligt, men viktigt med knipövningar.
    Usch hoppas inte det. Barnmorskan sa inget om det när jag var där efter 8v, men kan det ha kommit senare? Ska dit om 2 veckor igen, så får se vad hon säger då! Bra att veta. Får vara duktigare med knip :)
  • trulle82
    trulle82 skrev 2014-09-24 20:22:10 följande:

Känner ni er helt återställda i underlivet efter förlossningen? Jag fick bristningar grad 1 och 2, men tycker fortfarande att det känns obehagligt. Kan svida ibland. När jag kollar i spegel så ser det lite konstigt ut tycker jag, det ser ut som en bula eller vad man ska säga precis vid hålet. Jag var på återkontroll vid v8 och då sa barnmorskan att det läkt fint. Ska dit och sätta i en spiral om 2 veckor, så får höra då med henne.

Nu har jag varit hos barnmorskan. Det som sticker ut är inte framfall iaf, skönt. Däremot är det en slemhinneutväxt från såret jag hade inne i slidan efter förlossningen som måste opereras bort. Det är nog ett litet ingrepp, och inget akut. Men ska bli skönt nrä det är gjort. Men då får man ju stå ut med stygn igen.. Men det är ändå en lättnad att det inte var framfall, det har jg oroat mig för ett tag nu. 
  • trulle82
    kokos skrev 2014-10-16 20:39:23 följande:

Hej i tråden!

Hur går det för alla? Mår bebisarna bra?

Här är det förkylt men ingen annan som är så jag undrar om det kan hänga ihop med tandsprickning. Mina andra fick alltid feber men nu är det bara snuvig....

Det går bra med mat. Brukar ge gröt på morgonen och byta ut ett mål mot riktig mat. Ibland lunch ibland middag lite beroende på hur länge han varit utan och sovit. Han älskar mat

Hej!
    Här går det bra tycker jag. Alva har också varit lite förkyld, främst snuvig och lite täppt. Hoppas det håller på att bli bättre nu, kändes så i natt. Vi får se.
    Mat har jag inte börjat så mycket med än, mer än en sked med smakprov och ibland från fingret med lite av vår mat. Tänkte jag skulle vänja henne mer vid välling/gröt så hon kan få det på kvällen. Kanske kan nätterna bli bättre då tänker jag :) De är ju fortfarande dåliga!! Hur gammal är din nu?
  • trulle82

Ger du egen mat, eller kör du med burkar när du byter ut mål?

Svar på tråden Fortsättningstråd-Vi som har BF Maj 2014