Fortsättningstråd-Vi som har BF Maj 2014
Nu är Alva 4 månader. Hon sover lite bättre men fortfarande inte bra
Hur sover era bebisar om dagarna/nätterna. Har ni kommit in i några rutiner än?
Nu är Alva 4 månader. Hon sover lite bättre men fortfarande inte bra
Hur sover era bebisar om dagarna/nätterna. Har ni kommit in i några rutiner än?
Nu har vi bestämt oss. Blir bebisverkstad när denna kartan minipiller är slut
Det är jätteskillnad på sömnen om han får ersättning bara innan nattning eller gröt/mat. Inatt sov han 19:30-02:30 och då åt han mat. Natten innan sov han 19:30-23:30 och då fick han bara ersättning innan.
På dagen sover han mellan 7:30-8:15 cirka, sedan 10:30-13, och 15-16:30 ungefär. Men han är uppe vid 5-5:30 på morgonen
Sienna sover katastrof dåligt. Vaknar en gång i timmen HELA nätterna. sover bara 30 min på dagarna om inte vagnen är i rullning. så det blir lite tid för mig och sambon tillsammans dessutom får jag inte mycket sömn. Hoppas det vänder snart!
Ni vars bebbar sover så dåligt på nätterna, ammar ni eller ger ersättning? Flera i min föräldragrupp som ammar men har haft bebbar som sover dåligt (ändå bra viktuppgång) började med ersättning som sista mål innan läggning och under natten vilket gjorde stor skillnad.
Ja Meja skulle till 100% fortfarande sova dåligt på dagarna om vi inte köpt "kolikgungan" för 2mån sen. Hon sover inge större i bilen/vagnen om hon inte är megatrött och famnen bara 10-15min. Tackar dock högre makter att hon sover så bra på nätter och i egen säng dessutom.
Känner ni er helt återställda i underlivet efter förlossningen? Jag fick bristningar grad 1 och 2, men tycker fortfarande att det känns obehagligt. Kan svida ibland. När jag kollar i spegel så ser det lite konstigt ut tycker jag, det ser ut som en bula eller vad man ska säga precis vid hålet. Jag var på återkontroll vid v8 och då sa barnmorskan att det läkt fint. Ska dit och sätta i en spiral om 2 veckor, så får höra då med henne.
Känner ni er helt återställda i underlivet efter förlossningen? Jag fick bristningar grad 1 och 2, men tycker fortfarande att det känns obehagligt. Kan svida ibland. När jag kollar i spegel så ser det lite konstigt ut tycker jag, det ser ut som en bula eller vad man ska säga precis vid hålet. Jag var på återkontroll vid v8 och då sa barnmorskan att det läkt fint. Ska dit och sätta i en spiral om 2 veckor, så får höra då med henne.
Hej i tråden!
Hur går det för alla? Mår bebisarna bra?
Här är det förkylt men ingen annan som är så jag undrar om det kan hänga ihop med tandsprickning. Mina andra fick alltid feber men nu är det bara snuvig....
Det går bra med mat. Brukar ge gröt på morgonen och byta ut ett mål mot riktig mat. Ibland lunch ibland middag lite beroende på hur länge han varit utan och sovit. Han älskar mat
Ger du egen mat, eller kör du med burkar när du byter ut mål?