Inlägg från: trulle82 |Visa alla inlägg
  • trulle82

Fortsättningstråd-Vi som har BF Maj 2014

Hur mycket sover era bebisar på dagen? Min sover inte alls mycket och när hon somnar sover hon högst en 30 min isträck..

• trulle82

Idag har Alva fått sitt 3 månaders vaccin. Oj vad hon sover. Hon vaknade emellan och var jätteledsen. Gallskrek. Usch. Tror det beror på vaccinet. Vi får se. Blir en spännande natt med tanke på att hon i princip sovit sen 4 tiden med några uppvaknanden emellan. Annars gick själva vaccineringen bra. Hon fick lite sockerlösning innan och efter varje spruta. Hon skrek till en stund men samlade sig snabbt efter båda sprutorna. Verkade inte alls påverkad direkt efter. Det är först efter några timmar som hon sedan blev trött och grinig.

12 veckor är hon nu, tänk vad tiden gått fort. Man ser nya saker ofta, det är kul att se.  

• trulle82
    Echinacea skrev 2014-08-05 13:09:49 följande:

Hej Alla!

Idag blir min lilla flicka 3 månader och vi har varit iväg på BVC och vaccinerat och det är en väldigt ledsen tjej här hemma nu. Vågen visade 4465 gram och längden var 59,5 cm.

Hur mycket väger era och hur långa är de?

Hej,

Min flicka är 3 månader imorgon. Vi vägde henne förra veckan och då var hon 5868g och 59,5 cm :) Rund och go hehe
  • trulle82
    Echinacea skrev 2014-08-07 23:43:56 följande:

Verkar som det bara är jag som har en liten bebis, min har fortfarande storlek 50 i kläder och hon är över tremånaders nu. Vägde 2620 när hon föddes och växer sakta även utanför magen. Men hon ligger på normal längd,59,5 på 3 månaders kontrollen. Lång och smal.

Ja tänk vad olika det kan vara. Så länge hon följer sin viktkurva borde det väl vara ok :) Annars säger väl bvc till! Föddes hon normal tid eller är hon född för tidigt?
  • trulle82

Är det bara jag som har problem med att hon bara sover ca 30min i streck på dagarna? Väldigt frustrerande. Försöker att vagga och med nappen men det går inte. Hur gör ni?

• trulle82
    lupin84 skrev 2014-08-18 12:39:01 följande:

Hur sover era på natten?

Hon har sovit nu totalt 1,5h sen kl 6 imorse uppdelat på 3ggr. På natten sover hon som längst 3h i streck, oftast mindre
  • trulle82
    kokos skrev 2014-08-18 14:38:24 följande:

Här äts det runt 18. Ibland sovs det från 19-22 och ibland 19-01 så jag klagar inte sedan brukar det somnas om på 5 min och då brukar det bli mat igen efter 3 timmar.

Lyx hehe :D
    SophiaI skrev 2014-08-18 15:30:02 följande:

Edit sommar för natten ca 20-21. Sover som max 5 timmar första passet, sen mat ca var tredje timma.

På dagarna tycker jag det är hipp som happ fortfarande, men senaste veckan (dock inte idag) har hon sovit ett pass på ca 2-3 timmar mitt på dagen.

Hur ofta äter era bebisar som ammas?

Hon äter ca var 2 till var 3e timme på dagen.
  • trulle82
    maribel skrev 2014-08-18 21:19:07 följande:
    Frustrerande här med!!

Vår lilla sover 15min, är vaken 1h sover 15min. Kan sova mer om han ligger i någons famn men det har man inte tid med med två barn till. Vi har testat allt, vagn, napp, bärsele men inget funkar detta är jättejobbigt och så här håller det på till 2230 varje kväll.

Nå´n mer som har en bebis som suger på händerna och dreglar mycket? Hoppas inte tänder är på G än?
    Nu och igår fick jag henne att sova 1h och 15 min :D så nöjd hehe..dock fick jag vara snabb och ta upp henne och vagga efter ca 20 min.
    Erika 146 skrev 2014-08-19 09:43:06 följande:

Det var samma här med sömn på dagtid, hon sov flera timmar om jag höll henne annars bara korta stunder vilket gjorde henne missnöjd precis hela tiden. Vagnen funkade oxå om jag vaggade/körde på tröskel men man kan liksom inte ha det så! Vi köpte en Akta graco swing n bounce (kolikgunga i folkmun), dyrt med idag hade jag kunnat betala det dubbla för vilken frihet!! Hon älskar den och sover allra bäst i den på dagarna, oftast 1,5-2h ibland 4-5h! Sjukt gladare tjej när hon är vaken oxå och har fått sovit som hon behöver.

Meja har varit bra sen födseln med sovning på nätterna, när jag ammade gick det 2-3h mellan måltiderna och nu äter hon i regel sista flaskan mellan 23-00 och sover sen 4-5h äter sen sover 2-3h och sen börjar dagen runt 9.

Kan 3mån bebisar bli åksjuka? Nån som vet?

Oj en sån ska jag kolla efter, ska genast kolla blocket :)
  • trulle82

Jag tycker dagarna går fort även om vi inte gör så mycket. Kanske för att hon inte sover så mycket och jag måste underhålla henne. Min vill också gärna bli buren för tillfället. Idag tog jag en sväng på lokala köpcentrumet, shoppade lite. Jag har inte vågat mig på så mycket sånt än för jag är så rädd att hon ska börja skrika Skrattande lite löjligt hehe..men det gick hur bra som helst. BVC om en vecka. 16 veckor nu.

• trulle82

Har ni tänkt på vad ni ska ha för bilbarnstol efter babyskyddet?

Svar på tråden Fortsättningstråd-Vi som har BF Maj 2014