Inlägg från: trulle82 |Visa alla inlägg
  • trulle82

Fortsättningstråd-Vi som har BF Maj 2014

Amalian83 skrev 2014-06-23 19:13:20 följande:

Jag har mina svärföräldrar på besök i 6(!) dagar. De bor långt bort så de passar på nu i semestertider.

Min tjej har ju börjat gnälla mer, vill inte ligga själv, vill amma oftare etc. Jag testar nu att utesluta komjölk ( märker att hon har magknip), men det kan ju också vara en sådan utvecklingsperiod som jag fått tipsat om i tråden tidigare. Hur som helst, vad tror ni min svärmors teori är?? Jo, att jag skämmer bort ungen. Alltså: min tjej på fyra veckor är bortskämd för att hennes mamma lyfter upp henne när hon gråter, tillämpar fri amning samt låter henne sova på bröstet på dagarna när inget annat sovsätt fungerar. Eeeh?

Kanske överreagerar jag, men jag tyckte det var fräckt sagt. Fem dagar kvar....

Tror att en del av den "äldre" generationen har den teorin. Skrika lite mår de bara bra av. Det kan min mamma säga ibland. Hon har inte sagt att hon är bortskämd, men det vågar hon nog inte för hon vet jag blir så sur då  
    Klart vi ska ta upp dem om de är ledsna och ge dem mat när de visar tecken på hunger! Förstår att du blev arg!
  • trulle82
    maribel skrev 2014-06-24 10:26:08 följande:

Har så jobbiga kvällar sen några veckor tillbaka. Alltid mellan 19-23 är plutten orolig och kan inte komma till ro. Igår var han vaken 4h i sträck med undantag för att han somnade till vid bröstet 2ggr och sov i 15min för att sedan vakna igen, snutta och vara klarvaken. Sitter och snuttar nästan hela tiden och somnar så ytligt. Slocknar sedan vid 2330 och sover då hårt. Finns ju inget kvar att äta när han snuttar var 10min.

Har ni också tuffa kvällar? Vet inte vad man kan göra för jag blir så trött. Napp funkar tyvärr inte.

Förstår att det är jobbigt! Jag är glad att napp oftast funkar här, annars skulle jag förmodligen ha samma problem.
  • trulle82
    trulle82 skrev 2014-06-24 11:53:59 följande:
    vi har också det problemet, och hon är 7 veckor idag. Till oss har de sagt att det är trånga tårkanaler och så länge det inte blir rött i ögat eller svullet så gör man inget. Det kan sitta i i flera månader sa de. Det har dock blivit mkt bättre men det är inte helt borta. Ska på läkarkontroll idag så får se om de säger nåt annat nu :)

Vi var hos läkaren idag och då tog hon en odling från ögat eftersom hon tyckte att det varit så länge nu.
  • trulle82
    förväntansfull2014 skrev 2014-06-26 15:57:52 följande:

Usch, min plutt har blivit sjuk:'( Hostar, är lite täppt i näsan, varm men visar ingen förhöjd temp på örontempen, gnällig å det är vi inte i vanliga fall. Va man lider med dem...

Plutten har den senaste veckan varit vaken efter nattmålet från ca 4-6. Vart på glatt humör å inte velat sova förrän efter nästa amning å då sovit från 7-10 typ. Nån annan som upplevt detta?

Det har min dotter också varit. Igår tom från kl 2 var hon vaken till kl 6. Jobbigt! Inatt sov hon dock hela natten förutom 3 amningar. Det är ovanligt!
  • trulle82

Nej här har vi inga rutiner än. Igår sov hon knappt någonting på dagen, men väldigt bra på natten. Idag har hon i princip sovit hela dagen, så undrar hur denna natten kommer att bli. Hon blir 8v i morgon.

• trulle82

Var det inte några av er som hade problem med att er lille hade börjat böka vid bröstet när ni ammade? Hur har det gått med det? Min dotter har börjat med det, och tycker det ökar. Precis som att hon tycker efter en liten stund att mjölken inte kommer tillräckligt fort eller nåt. Det händer inte varje gång, men några gånger om dagen. Går det över`?? :D

• trulle82

Vår plutt sover också i vår säng. Det funkade inte att flytta över i sin egen säng för då vaknade hon alltid. Så vi sover alla tre bäst så just nu. Får ta smällen sen att lära henne att sova i sin egen säng. Ska snart prova igen.

När det gäller träning så har jag inte kommit igång än. Jag går ut och går med barnvagnen några gånger i veckan. Jag har testat appen mammamage några gånger men har inte haft disciplinen att fortsätta. Jag har dock haft turen att alla gravidkilona trillat av med amningen.

• trulle82
    Erika 146 skrev 2014-07-06 10:09:20 följande:

Vi ska till Gotland v31 annars är vi på hemmaplan, har hus som det finns sysselsättning med

Nån mer som trott sig att avslaget gått över för att sen börja igen?

Hade uppehåll i flera dagar (hade inte ens trosskydd) och sen börja det igen... Eller kan det va nån typ av mens?

Blöder inte mycket men det är ändå blod och inte bara blandade flytningar.

För mig har avslaget börjat om flera gånger, senast i förrgår. Störigt. 8 veckor nu. Funderar på att ringa mvc och höra. Trodde först att det var mens, men nu har det hänt igen så då känns det som att det fortfarande är avslaget. Vilken vecka är du.
  • trulle82

Jag var också på efterkontroll 7v efter. Idag ringde jag mvc och hörde om mitt avslag som inte slutat än och som bara börjar om. Hon tyckte att det var lite länge med 9v, men eftersom det inte gör ont, det är bra färg och inte luktar konstigt så tyder det inte på någon infektion. Ända sättet att kontrollera att det är ok är med ultraljud och hon tyckte jag skulle ringa kk för en kontroll inom en vecka om det inte slutat.

• trulle82

Vi kommer också ha dopet vid 4 månader.

Svar på tråden Fortsättningstråd-Vi som har BF Maj 2014